Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at dette ikke er riktig plass å spørre om dette, ettersom man trenger helsefaglig kompetanse for å konstatere noe som helst. Har bestilt time hos lege, men ventetiden er lang. 

Datteren min på 10 mnd. har en tendens til å spenne musklene i ansiktet. Har foreløpig kun observert det når hun spiser. Det ser ut som om hun er sint og "rister" av spenning. Varer kun et par sekunder. 

Noen som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 0b08f...224

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dette helt normalt for babyer?

Anonymkode: 73e00...594

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det høres jo i såfall betryggende ut 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vanskelig å vite om det er akkurat det samme som dere opplever, men jeg tror den eldste datteren min gjorde det du beskriver når hun var veldig ivrig som baby. Og hun var glad i mat, så hun gjorde det når hun spiste, i tillegg til i andre situasjoner. Hun spente hun ansiktet og hadde et "sint" uttryk samtidig som hun ristet. Da hun var litt eldre, gjorde hun det samme når hun "tok i", f.eks. for å brekke noe eller kneppe en trykk-knapp. 

Anonymkode: c914b...caa

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Skulle til å skrive dette selv, det er jo helt normalt at babyer lager rare ansikter og spenner litt muskler rundt i ansiktet når de smaker. De har jo aldri smakt smaker før 😂

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår at dette ikke er riktig plass å spørre om dette, ettersom man trenger helsefaglig kompetanse for å konstatere noe som helst. Har bestilt time hos lege, men ventetiden er lang. 

Datteren min på 10 mnd. har en tendens til å spenne musklene i ansiktet. Har foreløpig kun observert det når hun spiser. Det ser ut som om hun er sint og "rister" av spenning. Varer kun et par sekunder. 

Noen som har opplevd det samme? 

Helt vanlig. Vår gjorde det til han var 2. har du seriøst bestilt legetime for dette....?

Anonymkode: 71a0c...458

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg beklager, men har du virkelig bestilt legetime fordi babyen din spenner musklene i ansiktet? Det er da fullstendig normalt, og babyen er i en alder hvor de lærer seg å beherske disse musklene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (2 timer siden):

Jeg beklager, men har du virkelig bestilt legetime fordi babyen din spenner musklene i ansiktet? Det er da fullstendig normalt, og babyen er i en alder hvor de lærer seg å beherske disse musklene.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt vanlig. Vår gjorde det til han var 2. har du seriøst bestilt legetime for dette....?

Anonymkode: 71a0c...458

Må dere være en så ufordragelig, bedrevitende gjeng? Ikke vet dere presist hva det er TS beskriver, og er det egentlig så rart å spørre legen når man observerer noe som fremstår unormalt for førstegangsforeldre?

Jeg mener å huske at det er normalt med den ristingen, TS, men spør gjerne legen for å være på den sikre siden. ❤️

Anonymkode: 34490...508

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slutter ikke å overraske meg hvor frekke enkelte her inne kan være. 

Takk til dere andre. 

TS

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...