Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde MA for 6 uker siden, med medisiner. I løpet av graviditeten la jeg på meg 4kg (nokså fort, kan umulig kun være pga. mat da jeg både trente og spiste så vanlig som mulig). Syns det er vanskelig da jeg sliter med dysmorfofobi og i tillegg blir minna på det jeg har mistet.. 

Begynte med trening og kaloritelling etter MA’en, men vekta rikker seg ikke en gram engang. Har også fått min første mensen og tenkte at nå har kroppen stabilisert seg, men fortsatt ingen forandring. Tror ikke det har stoffskiftet å gjøre da jeg ikke merker noen forskjell. 

Tar det bare lang tid for hormonene å stabilisere seg eller kan det være et underliggende problem? 

Anonymkode: 2f85f...90e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er vanlig med hormonkrøll som kan påvirke vekta. Om du holdt en stabil vekt før, ville jeg bare gått tilbake til vanlig kost og mosjon. Kroppen bruker raskt opp mot 3 mnd på å stabilisere seg, avhengig av hvor langt du var på veg. 

Anonymkode: 394f8...cf2

AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt identisk, men jeg fikk svangerskapsforgiftning, og slet med fryktelig høyt blodtrykk etter fødselen. 

Da fikk jeg beskjed om at dette kunne sitte i 6-12 uker fordi det kunne ta så lang tid før hormonene mine var "normale" igjen. 

Det stemte det.

Anonymkode: 73e6b...2d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke helt identisk, men jeg fikk svangerskapsforgiftning, og slet med fryktelig høyt blodtrykk etter fødselen. 

Da fikk jeg beskjed om at dette kunne sitte i 6-12 uker fordi det kunne ta så lang tid før hormonene mine var "normale" igjen. 

Det stemte det.

Anonymkode: 73e6b...2d8

Nå fikk jeg en åpenbaring 😱 Merka at pulsen er høyere enn vanlig, ved trening og aktivitet spesielt. Tenkte ikke at det hadde sammenheng, men gir mening nå som du nevner høyt blodtrykk! 

Tusen takk for svar, nå ble jeg lettet! Skal også til legen om noen dager da, så får jeg sjekka det også :) 

Anonymkode: 2f85f...90e

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser for mye. Enkelt og greit.

Anonymkode: 6fa65...7b9

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og siteringer av slettede innlegg.
- Rhodiola, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...