AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Jeg er gravid, men kjæreste/barnefar ønsker at jeg tar abort. Sier han muligens etterhvert bare "blir borte" (altså fra livet mitt) om jeg beholder barnet. Er passert 10 uker, og har absolutt ikke lyst til å ta abort! Anonymkode: 48eb5...069 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #2 Skrevet 12. mars 2022 Du gjør som du vil og trenger ikke forholde deg til han nå. Anonymkode: 99a6c...3b6 34 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 Flytt til et sted der du er trygg. Hvis du har lyst til å beholde barnet så er det din rettighet. Dersom han holder seg unna senere så er han søppel, og må selvfølgelig betale max barnebidrag hvis han har null samvær. Anonymkode: 2d5ff...7ef 11
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 Han får holde igjen spruten eller godta hva som kan skje. Anonymkode: e7d12...f7b 7 1
Antonetta Skrevet 12. mars 2022 #5 Skrevet 12. mars 2022 Du gjør det som du føler er rett ovenfor deg fosteret. Om du mener at du kan gi barnet et godt liv uten at barnefar er i bilde så kan du jo beholde. Om han sier han muligens bare blir borte fra livet ditt etterhvert så bør du jo bare droppe han nå. 9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #6 Skrevet 12. mars 2022 Har du ikke en annen tråd gående nå om akkurat det samme fosteret gående og eksen som ikke har snakket til deg på en uke pga dette? Anonymkode: 8943a...998 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #7 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du ikke en annen tråd gående nå om akkurat det samme fosteret gående og eksen som ikke har snakket til deg på en uke pga dette? Anonymkode: 8943a...998 Nei Anonymkode: 48eb5...069
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #8 Skrevet 12. mars 2022 Ta aldri abort etter press fra andre, ts. Anonymkode: 041e6...55b 14 2
GammelKaktus Skrevet 12. mars 2022 #9 Skrevet 12. mars 2022 Hvis du ønsker abort så gjør du det, hvis du vil ha barnet og vet du vil klare det selv så beholder du. "Barnefar" hadde jeg kvittet meg med, en "mann" som kommer med slike trusler er ikke verdt å ta vare på. 8 2
Gjest Traktorkusken Skrevet 12. mars 2022 #10 Skrevet 12. mars 2022 Din kropp, ditt valg. Bare tenk nøye igjennom hva du setter deg selv inn i. Undelig at menn blir så overraska at det kan oppstå barn når de har ubeskytta sex.😂 Skulle nesten trodd det er sånn barn blir til.🤔 Enten du tar abort eller ei, bli kvitt denne mannen. Forholdet blir/er usunt.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #11 Skrevet 12. mars 2022 Fortsetter han med trusler om hva som skjer "hvis", så er det en politisak. "Når du tviler, er du ikke i tvil!". Behold og forbered deg med en tidlig jordmorsamtale. Anonymkode: 4bdbc...761 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #12 Skrevet 12. mars 2022 Du vet jo valget da. Ta abort— behold kjæresten men mist barnet. Behold barnet — men du blir da alenemor. Anonymkode: e6409...262
Gjest Blondie65 Skrevet 12. mars 2022 #13 Skrevet 12. mars 2022 Det er mange som misforstår abortloven her. Det er selvbestemt abort i Norge. Det betyr at kvinnen selv bestemmer om hun skal ta abort eller ikke. Hva jeg eller en annen ville gjort i TS sin situasjon er noe helt annet. Jeg er for øvrig enig i at er du i tvil om abort er riktig eller ikke, da er du egentlig ikke i tvil for da er ikke abort riktig. Har du snakket med noen - f.eks. Amathea?
Maleficenta Skrevet 12. mars 2022 #14 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er gravid, men kjæreste/barnefar ønsker at jeg tar abort. Sier han muligens etterhvert bare "blir borte" (altså fra livet mitt) om jeg beholder barnet. Er passert 10 uker, og har absolutt ikke lyst til å ta abort! Anonymkode: 48eb5...069 brukte han prevansjon? AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du vet jo valget da. Ta abort— behold kjæresten men mist barnet. Behold barnet — men du blir da alenemor. Anonymkode: e6409...262 det forholdet blir bok slutt uavhengig hva hun velger. Hun burde jo sporenstreks gå fra en mann som kommer med trusler når han ikke får det som han vil 10
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #15 Skrevet 12. mars 2022 Blondie65 skrev (9 minutter siden): Det er mange som misforstår abortloven her. Det er selvbestemt abort i Norge. Det betyr at kvinnen selv bestemmer om hun skal ta abort eller ikke. Hva jeg eller en annen ville gjort i TS sin situasjon er noe helt annet. Jeg er for øvrig enig i at er du i tvil om abort er riktig eller ikke, da er du egentlig ikke i tvil for da er ikke abort riktig. Har du snakket med noen - f.eks. Amathea? Har ikke snakket med Amathea, men det er sikkert en god ide. Har lest at de også har kurs/grupper for alenemødre, og jeg håper det finnes et sånt i nærheten av hvor jeg bor, om jeg ender opp alene med barnet. Anonymkode: 48eb5...069
Brunello Skrevet 12. mars 2022 #16 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er gravid, men kjæreste/barnefar ønsker at jeg tar abort. Sier han muligens etterhvert bare "blir borte" (altså fra livet mitt) om jeg beholder barnet. Er passert 10 uker, og har absolutt ikke lyst til å ta abort! Anonymkode: 48eb5...069 Her svarer du at enten så tenker han seg godt om hvor dust han har oppført seg og gir deg en skikkelig unnskyldning. Eller så blir han borte umiddelbart. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #17 Skrevet 12. mars 2022 Behold barnet, om han virkelig elsker deg så blir han hos deg. Om han ikke gjør det, synd for han og han må betale barnebidrag.. Anonymkode: 82111...660 3
Rosatoast Skrevet 12. mars 2022 #18 Skrevet 12. mars 2022 Sett deg ned med kjæresten din en gang til, og det mener jeg - bare én gang til. Fortell han hvordan dette kommer til å skje nå, du skal ikke ta abort, dette er ikke en gjennomføringsevne du har og det er din fulle rett. Så kan du også si at dette kan gjøres på to måter ;- enten flytter «en av dere»-ut, kanskje du selv til mor eller lignende, eller så fortsetter dere å være sammen og får dette barnet sammen. Her må du være klar og tydelig, samtidig burde du også møte han på usikkerheten hans. For alt det du eller vi vet, er han redd og ikke vet sine arme råd. Jeg vet ikke hvor gamle dere er, og det har mye å si for hvordan noen kan reagere på slikt også. Men jeg anbefaler deg sterkt å flytte ut på dagen, hvis han mener at han ikke vil dette. Du trenger rolige og trygge omgivelser, som er 100% stressfri hvis du skal ha et behagelig svangerskap og fødsel. Så du kan ikke være under samme tak som en som knuser hjertet ditt på denne måten. 10
AprilLudgate Skrevet 12. mars 2022 #19 Skrevet 12. mars 2022 (endret) Tja. Først må du vurdere om du ønsker å få et barn som aldri kommer til å føle seg god nok og akseptert av en enorm viktig person i livet, nemlig pappen sin. Man vet gjennom forskning at de ungdommene som har dårligst psykisk helse er de som har svak tilknytning til den ene forelderen (ofte far). Dette blir en stor sorg for barnet uansett hvor fantastisk mamma du måtte bli. Utover det, om du likevel velger å beholde: Han hadde jeg bare sagt tydelig til at han får EN sjanse. Ikke flere. Ikke til å ha et forhold, men til å ha kontakt med barnet sitt. Det blir stabil og god kontakt eller ingen. Og han får bruke månedene fremover på å tenke på hva slags menneske han ønsker å være. Inntil da holder han kjeften lukket på hva trusler angår. Endret 12. mars 2022 av Fløff 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #20 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er gravid, men kjæreste/barnefar ønsker at jeg tar abort. Sier han muligens etterhvert bare "blir borte" (altså fra livet mitt) om jeg beholder barnet. Er passert 10 uker, og har absolutt ikke lyst til å ta abort! Anonymkode: 48eb5...069 Han burde passet bedre på spermen sin. Anonymkode: c90e8...7e3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå