Gå til innhold

Vasking av kosedyr med lyd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg vet ikke om dette er riktig kategori, men det må jo være en problemstilling flere småbarnsforeldre har vært borti..

Kanskje et dumt spørsmål, men er det trygt å vaske kosedyr med elektronikk i vaskemaskin? Typisk kosedyr med en dings inni som man kan trykke på for at kosedyret skal lage lyd. Det er ikke mulig å få ut elektronikken uten å ødelegge bamsen. Det jeg er redd for er evt kortsluttning som kan føre til Brann eller at batteriet kan bli ødelagt og lekke kjemikalier. Batteriet er opp rikt for lengst, så at det slutter å lage lyd er ikke en problemstilling. 

Favorittkosedyret (som dessverre har elektronikk) havna i do, så spørsmålet er om det lar seg redde.

Anonymkode: 778b8...ca9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke mulig å gjøre en operasjon på bamsen, ta ut dingsen og suturere igjen?

Anonymkode: 80cfe...1c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Favorittkosedyret (som dessverre har elektronikk) havna i do, så spørsmålet er om det lar seg redde.

Jeg hadde åpnet og fjernet elektronikken, sydd igjen og kjørt det en runde i vaskemaskinen.

Anonymkode: b2fe2...704

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det ikke mulig å gjøre en operasjon på bamsen, ta ut dingsen og suturere igjen?

Anonymkode: 80cfe...1c8

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde åpnet og fjernet elektronikken, sydd igjen og kjørt det en runde i vaskemaskinen.

Anonymkode: b2fe2...704

Akkurat nå føler jeg meg skikkelig dum som ikke tenkte at dette var mulig 🤦‍♀️

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Tja, vil barnet like denne operasjonen da? Eventuelt kan du vaske den med klut og såpe. 

Anonymkode: 0a302...31b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja, vil barnet like denne operasjonen da? Eventuelt kan du vaske den med klut og såpe. 

Anonymkode: 0a302...31b

Etter at barnet forelska seg i denne bamsen tenkte vi at klut og såpe fikk være løsningen på renhold, men føler ikke helt det holder etter en tur i do…

Tror faktisk vi kan få med oss barnet på en eller annen historie om hva hullet/sømmen kan være hvis det blir lagt merke til

-ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Etter at barnet forelska seg i denne bamsen tenkte vi at klut og såpe fikk være løsningen på renhold, men føler ikke helt det holder etter en tur i do…

Tror faktisk vi kan få med oss barnet på en eller annen historie om hva hullet/sømmen kan være hvis det blir lagt merke til

-ts

Lag hull i en søm, så blir det lite synlig

Anonymkode: 8b64b...b5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Lag hull i en søm, så blir det lite synlig

Anonymkode: 8b64b...b5d

Takk for tips! 

tror dette skal gå veldig bra 😊 Vi hadde rett og slett bare ikke tenkt på at vi kunne klippe opp og ta ut

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare pælma alt i vaskemaskinen på 60 grader og tenkt at det som ikke tåler det, det kaster jeg. Foreløpig ikke møtt en bamse med lyd som ikke tåler det helt fint.. 🙊

Anonymkode: dac4f...b9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...