AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Hans yndlingsrett fra barndommen. Pølsegryte. Filmet mens han lagde og jeg ble så fristet at jeg feis bort til butikken for å kjloe ingriensene jeg trengte. Hva han gjorde: kokte makaroni og stekte pølsebiter. Blandet disse og strødde halvparten i smurt form. Så tok han en del ketchup oppå dette før han la osteskiver oppå. Oppå der igjen putta han resten av pølsemakaroni og ny runde ketchup og til slutt ost. Jeg lagde dette og jeg syntes det ble veldig tørt. Når jeg så dette syntes jeg det var genialt at han bare brukte ketchup sånn at man slipper begynne å styre med å lage tomatsaus eller hvit saus eller hva man ønsker. Ketchupen smakte dessuten beskt når maten ble avkjølt, og enda mer beskt dagen etter som er i dag, og jeg ville spise litt til. Hvorfor presenterte han dette? Det var jo ikke noe godt? Jeg er så skuffet for det SÅ sykt godt ut når han lagde det. Anonymkode: c33a3...f53
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. mars 2022 #2 Skrevet 12. mars 2022 Høres ut som en typisk rett for barn, ja 😅
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 Ja, det hørtes ikke så veldig fristende ut. 😅 Anonymkode: abd8c...552 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 Bare ketchup? Hehe.. Det høres ut som at dette blir veldig tørt. Trodde du virkelig det skulle smake godt? Jeg mener... bruker man gode pølser og ost, vil jo dette hjelpe på, men bare pølser, makaroni, ost og ketchup og ikke noe krydder eller grønnsaker... Da står jeg gjerne over. Anonymkode: cdb0b...d17
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #5 Skrevet 12. mars 2022 Han sier jo at dette er nostalgi for han, siden han spiste det som liten. Og du ser godt hva det er han putter oppi, ingen triks eller noenting. Så hvordan trodde du at dette skulle bli noe annet enn det er...? Anonymkode: 451c6...68a 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #6 Skrevet 12. mars 2022 Som barn smakte det sikkert supert, enkel rett for barn å lage. Alle har en rett som en likte godt som barn, men som voksen så smaker det ikke så godt lengre. Tviler det så sykt godt ut, det er pølser, makaroni, ketchup og ost, er begrenset hvor godt det blir. Anonymkode: a4999...043
17.11 Skrevet 12. mars 2022 #7 Skrevet 12. mars 2022 Haha, med enkelte endringer er dette signaturretten til min mormor. Den er helt jævelig
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #8 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hans yndlingsrett fra barndommen. Pølsegryte. Filmet mens han lagde og jeg ble så fristet at jeg feis bort til butikken for å kjloe ingriensene jeg trengte. Hva han gjorde: kokte makaroni og stekte pølsebiter. Blandet disse og strødde halvparten i smurt form. Så tok han en del ketchup oppå dette før han la osteskiver oppå. Oppå der igjen putta han resten av pølsemakaroni og ny runde ketchup og til slutt ost. Jeg lagde dette og jeg syntes det ble veldig tørt. Når jeg så dette syntes jeg det var genialt at han bare brukte ketchup sånn at man slipper begynne å styre med å lage tomatsaus eller hvit saus eller hva man ønsker. Ketchupen smakte dessuten beskt når maten ble avkjølt, og enda mer beskt dagen etter som er i dag, og jeg ville spise litt til. Hvorfor presenterte han dette? Det var jo ikke noe godt? Jeg er så skuffet for det SÅ sykt godt ut når han lagde det. Anonymkode: c33a3...f53 Jeg så videoen du snakker om. Det den mangler er jo en saus. Om det så er hvitsaus, ostesaus eller tomatbasert saus (kethup er ikke saus), så hadde det nok vært godt. Han sa jo at dette ikke er en god matrett, men en nostalgisk en. Jeg vokste opp med samme rett, bare ikke gratinert i ovnen, og det smaker jo svært lite og oppvarmet ketchup på den måten får magen til å vri seg litt, for meg i alle fall. Det er jo totalt mangel på smak på den retten, null krydder og veldig tørr da det er null saus. Jeg kan finne på å lage den retten nå, men da i voksen versjon. Som vil si med litt tomatsaus eller ostesaus og krydder. Og ikke minst, pølse med smak og ikke enkle smakløse gilde grillpølser. Anonymkode: 61201...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå