AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Jeg har en veldig liten slekt på begge sider. Både mamma og pappa maser om barnebarn, og om å føre slekta videre 🙄 for det første vet jeg ikke om jeg vil ha barn. For det andre så er jeg ikke en gang i et forhold, og jeg ønsker ikke å forhaste noe som helst. Føler at begge foreldre prøver å gi meg dårlig samvittighet. De maser begge på meg om å finne meg mann og få barn. Men vet du? Jeg trives som singel. Jeg trives uten barn. Det er ikke noe jeg savner i hverdagen. Dette har jeg også sagt til mine foreldre. De synes at det er forståelig, men fortsetter å mase. Jeg er lei. Ikke bare av samfunnets forventninger, men også mine foreldres forventninger. Hvorfor sette sin egen datter i en posisjon, der hun føler at hun har det eneste ansvaret med å videreføre slekta? Hvorfor gi meg dårlig samvittighet, fordi jeg ikke får barn for mine foreldres skyld?? Anonymkode: 88265...15a 2
Antonetta Skrevet 12. mars 2022 #2 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har en veldig liten slekt på begge sider. Både mamma og pappa maser om barnebarn, og om å føre slekta videre 🙄 for det første vet jeg ikke om jeg vil ha barn. For det andre så er jeg ikke en gang i et forhold, og jeg ønsker ikke å forhaste noe som helst. Føler at begge foreldre prøver å gi meg dårlig samvittighet. De maser begge på meg om å finne meg mann og få barn. Men vet du? Jeg trives som singel. Jeg trives uten barn. Det er ikke noe jeg savner i hverdagen. Dette har jeg også sagt til mine foreldre. De synes at det er forståelig, men fortsetter å mase. Jeg er lei. Ikke bare av samfunnets forventninger, men også mine foreldres forventninger. Hvorfor sette sin egen datter i en posisjon, der hun føler at hun har det eneste ansvaret med å videreføre slekta? Hvorfor gi meg dårlig samvittighet, fordi jeg ikke får barn for mine foreldres skyld?? Anonymkode: 88265...15a Det er ikke alle som skjønner at ikke alle vil ha barn. Tidligere så var det jo også vanligere å få barn tidligere.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en veldig liten slekt på begge sider. Både mamma og pappa maser om barnebarn, og om å føre slekta videre 🙄 for det første vet jeg ikke om jeg vil ha barn. For det andre så er jeg ikke en gang i et forhold, og jeg ønsker ikke å forhaste noe som helst. Føler at begge foreldre prøver å gi meg dårlig samvittighet. De maser begge på meg om å finne meg mann og få barn. Men vet du? Jeg trives som singel. Jeg trives uten barn. Det er ikke noe jeg savner i hverdagen. Dette har jeg også sagt til mine foreldre. De synes at det er forståelig, men fortsetter å mase. Jeg er lei. Ikke bare av samfunnets forventninger, men også mine foreldres forventninger. Hvorfor sette sin egen datter i en posisjon, der hun føler at hun har det eneste ansvaret med å videreføre slekta? Hvorfor gi meg dårlig samvittighet, fordi jeg ikke får barn for mine foreldres skyld?? Anonymkode: 88265...15a Si at du har operert vekk livmoren 😂 Så får det heller være en positiv overraskelse om du plutselig finner ut at du vil ha barn. Jeg vil heller ikke ha barn og selv om jeg vet at det kan endre seg (er 28 år) så er jeg 99% sikker på at jeg aldri kommer til å ombestemme meg. Når jeg snakker med folk om det så forklarer jeg først hvorfor og at det ikke er aktuelt, hvis de fortsetter å mase så sier jeg bare «denne samtalen har vi hatt før og det er vi ferdig med» … Ferdig snakket, de får ikke lov å mase på meg. Anonymkode: d901c...456
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 Si du ikke vil ha barn og at du har bestemt deg. Så får det heller bli en positiv overraskelse for dem om du ønsker barn senere. Anonymkode: 36ac8...909 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #5 Skrevet 12. mars 2022 Hvis maset ikke gir seg er det sikkert en ide å ymte fram om noe permanent , som flere over her nevner. Det er bedre å bli positivt overrasket enn å bli skuffet gang på gang. En hvit løgn har ikke skadet noen. Anonymkode: 4b5bc...506
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 Jeg var selv ganske sikker på at jeg aldri ville ha barn, hadde kjæreste, så samboer og så ektefelle og forventningene økte jo lengre vi var sammen. Jeg sa rett ut at jeg ikke ville ha barn men maset var alltid der. Til tross for at de visste jeg ble irritert. Da pappa døde fikk jeg høre at jeg var en skuffelse fordi jeg aldri ga han barnebarn, altså for å gi meg skyldfølelse i tillegg til sorgen. Ting har endret seg i løpet av årene så nå har jeg barn, men jeg synes fremdeles det er grusomt frekt å mase om barn. Vil aldri noensinne gjøre det mot mine egne. Når tiden er inne så må man velge selv om man vil ha barn eller ikke, det skal ikke være noe press eller forventning. Anonymkode: 2323e...35d
Rosatoast Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har en veldig liten slekt på begge sider. Både mamma og pappa maser om barnebarn, og om å føre slekta videre 🙄 for det første vet jeg ikke om jeg vil ha barn. For det andre så er jeg ikke en gang i et forhold, og jeg ønsker ikke å forhaste noe som helst. Føler at begge foreldre prøver å gi meg dårlig samvittighet. De maser begge på meg om å finne meg mann og få barn. Men vet du? Jeg trives som singel. Jeg trives uten barn. Det er ikke noe jeg savner i hverdagen. Dette har jeg også sagt til mine foreldre. De synes at det er forståelig, men fortsetter å mase. Jeg er lei. Ikke bare av samfunnets forventninger, men også mine foreldres forventninger. Hvorfor sette sin egen datter i en posisjon, der hun føler at hun har det eneste ansvaret med å videreføre slekta? Hvorfor gi meg dårlig samvittighet, fordi jeg ikke får barn for mine foreldres skyld?? Anonymkode: 88265...15a Er du enebarn? Isåfall er det jo bare du som kan gjøre dette (videreføre). Foruten det så er det helt opp til deg hva du vil i livet ditt, jeg vet ikke hvor gammel du er - men det er mange kvinner som angrer seg når de plutselig er over 40 år, så det er godt mulig de mener dette i beste mening. Hvis du har tatt et valg og vet at du aldri vil ha barn, så får du ytre dette til dem på en grei måte. Tror mange foreldre ønsker å bli besteforeldre, selvfølgelig. Og når de «maser» slik som dine så er nok savnet enda større. Det er frekt, ja, men folk er folk tenker nå jeg.. Endret 13. mars 2022 av Rosatoast 1
Juniper Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 Hvis det å føre slekta videre var et poeng burde jo foreldrene til TS tatt ansvar og fått flere unger selv! TS er ikke avlsdyr for foreldrenes barnebarn! Sånt må folk få bestemme selv. 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå