Gå til innhold

Endelig komplett familie….

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Merker økende irritasjon på spørsmål angående når man skal finne seg mann osv. jeg er godt voksen, med en sønn 95% alene. Jeg vet ikke om jeg vil ha en mann engang, men anser meg og guttungen som en komplett familie da jeg ikke ønsker flere barn. 
Så har vi da venninner da som i en hver anledning snakker om kjernefamilien og ei venninne nå som fikk barn nr 2. venninnegjengen gratulerer henne med endelig en komplett familie. Alle venninnene mine nå har mann og 2 barn. Så er full klar over at det er normen. 

Hele samfunnet er bygd rundt kjernefamilie, men tenkte at vi i 2022 hadde kommet så langt nå at man er mer tolerant for andre familiekonstellasjoner enn 2+2. 

Hadde dette vært et engangstilfelle så er det helt greit, men venninnegjengen har hatt lange diskusjoner på slike ting om hvordan man ordlegger seg. Allikavel blir man kun oppfattet som komplett når man har A4 livet. 

Da jeg var alenemamma i de første årene var jeg misunnelig på de som hadde alt, men nå som sønnen min har blitt eldre og jeg blitt mer trygg i min rolle elsker jeg å være alene. Virkelig begynt å omfavne muligheter osv. 

men kjenner det stikker veldig når dette med 2+2 kommer opp så ofte. 

Jeg måtte bare ha ut litt frustrasjon……..

Anonymkode: 031cf...f1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får bare være frustrert.

Det er klart at det ideelle er en stabil far og morsrolle innenfor 1 hus så barnet har kun 1 hjem å forholde seg til. 

Har likevel respekt for at det ikke alltid går som planlagt, og ditt barn har det sikkert kjempefint.

Anonymkode: 0eea1...7c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ekstremt vanlig i vår tid å ikke ha en « komplett» familie. Skilsmisser og samlivsbrudd etter noen få år, er jo nesten normen det også 🤷‍♀️

Anonymkode: b6313...f9d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Du får bare være frustrert.

Det er klart at det ideelle er en stabil far og morsrolle innenfor 1 hus så barnet har kun 1 hjem å forholde seg til. 

Har likevel respekt for at det ikke alltid går som planlagt, og ditt barn har det sikkert kjempefint.

Anonymkode: 0eea1...7c9

Egentlig bare frustrer over at komplett familie er to pluss to. Mange er skilt, nye barn, stebarn osv. man tenker ikke helt på ordbruken. Og for meg er det helt topp sånn som jeg har det. Men å bli da definert som ikke komplett syns jeg er litt rart. Akkurat som jeg mangler noe er ufullstendig 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Egentlig bare frustrer over at komplett familie er to pluss to. Mange er skilt, nye barn, stebarn osv. man tenker ikke helt på ordbruken. Og for meg er det helt topp sånn som jeg har det. Men å bli da definert som ikke komplett syns jeg er litt rart. Akkurat som jeg mangler noe er ufullstendig 

Vi har alle våre egne forestillinger om hva en komplett familie vil si. 

For min del var familien komplett da minstebarnet kom, da var vi en gjeng på fem og jeg følte ikke lenger behovet etter å få barn. 

For min søsters del var familien hennes komplett da hun fødte sin lille "Danmarksengel", og hun gikk fra å være bare seg til å bli en tosomhet. 

Ei venninne av meg er singel og barnløs, og føler at hun er komplett i sin situasjon. 

Selv om min familie ikke var komplett før barn nr 3 kom, så betyr jo ikke det at jeg ikke tenker at andres familier er komplette. 

Det å være komplett er jo bare at man ikke lenger har behov for en ekstra person inn i familien, at man føler seg fornøyd og tilfreds.  Det betyr jo ikke at man tenker negativt om andres familier!

Anonymkode: 3ba07...594

• Liker 2
Skrevet

Det finnes små og store familier. Jeg og min datter er en liten familie. Jeg bryr meg ikke om å få to unger. Fikk den ene jeg ville ha, så da er den komplett for meg

Skrevet

Nyt friheten din du og bare avfei venninnene om de spør etter ny mann. Har litt vei igjen å gå hva gjelder å få folk til og akseptere at noen vil være alene.

Uhøflig i grunn å skulle bry seg om sånt, det er jo ditt valg/ønske og burde respekteres.

AnonymBruker
Skrevet

This is my family. Its little and broken, but still good. -Lilo & Stich.

Anonymkode: 46f81...e5d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...