Gå til innhold

Terrassebordene er "hårete"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kommer dette av? Går det bort i vask, eller må det pusses (lett) bort? Bordene er ubehandlet.  3 år gamle til sommeren.

Hvilke redskap anbefaler dere til vask a terrassen? Blir ikke å vaske riktig enda siden jeg bor i Nordland og det kommer til å komme sny igjen, men vil være forberedt i år 😉

IMG_20220312_105426.thumb.jpg.3594efe010687d66d529021fb3cba67f.jpg

Anonymkode: 98601...e63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det grønne er nok grønske og alger. Nan får kjøpt rensemiddel for slikt. Bare ha i en bøtte, fukt treverket og skrubb med en kost. Kan med fordel gjøres i regnvær, så blir ikke skyllejobben så tidkrevende

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva kommer dette av? Går det bort i vask, eller må det pusses (lett) bort? Bordene er ubehandlet.  3 år gamle til sommeren.

Hvilke redskap anbefaler dere til vask a terrassen? Blir ikke å vaske riktig enda siden jeg bor i Nordland og det kommer til å komme sny igjen, men vil være forberedt i år 😉

IMG_20220312_105426.thumb.jpg.3594efe010687d66d529021fb3cba67f.jpg

Anonymkode: 98601...e63

Ser ut som de er blitt spylt med høytrykksspyler

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må pusses vekk ja. Men hvorfor har du ubehandlet treverk ute i 3 år??

Anonymkode: 68cf8...795

AnonymBruker
Skrevet
regnbuebarn skrev (15 timer siden):

Ser ut som de er blitt spylt med høytrykksspyler

Har kun spylt med hageslangen, men det var hårete før det også. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Må pusses vekk ja. Men hvorfor har du ubehandlet treverk ute i 3 år??

Anonymkode: 68cf8...795

Fordi det er vanskelig å bære terrassen inn i huset. 

newman01 skrev (15 timer siden):

Det grønne er nok grønske og alger. Nan får kjøpt rensemiddel for slikt. Bare ha i en bøtte, fukt treverket og skrubb med en kost. Kan med fordel gjøres i regnvær, så blir ikke skyllejobben så tidkrevende

Takk 🙂

Anonymkode: f5a26...bdf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Takk 🙂

Altså..? 🙈 stikkordet her er ubehandlet

Anonymkode: 28b34...7be

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk 🙂

Eh... du må da likevel behandle treverket selv om du ikke får det inn? Spesielt i nord med så mye vinter.

Hvordan tenker du å male kledningen når den tid kommer? Er jo akkurat det samme med terrassen, den må behandles for å vare. 

Ville rengjort grundig, så beiset eller oljet verandaen. Olje må gjøres årlig, beising varer lengre.

Anonymkode: 40b9a...413

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Følger 

Anonymkode: 8fdc6...43a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Altså..? 🙈 stikkordet her er ubehandlet

Anonymkode: 28b34...7be

Spørsmålet var hvorfor jeg hadde det ute. Og hvorfor behandle det? Det er ikke nødvendig om man ikke ønsker en spesiell farge. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spørsmålet var hvorfor jeg hadde det ute. Og hvorfor behandle det? Det er ikke nødvendig om man ikke ønsker en spesiell farge. 

Fordi du ikke vil ha «pels» på terrassen?

Jeg hadde valgt å olje årlig for å unngå fiberreis/ fliser og sprekkdannelse.

Beiser du med terrassebeis så pass på å ikke legge for mye og på vått underlag. Da kommer det til å flasse. 

Anonymkode: 0c20b...220

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man behandler treverket for å forhindre inntrenging av vann, og at treverket skal råtne. 

Her ville jeg brukt en kraftig terrasserens eller HP Clean fra Tec7. Godt mulig du må gjøre det i flere omganger for å bli kvitt grønske/alger. Spyles med hageslange, ikke høytrykksspyler. Deretter pusse lett for å bli kvitt fiberreisingen, altså det som gjør bordene hårete. Når dette er helt tørt, bør du behandle terrassen. Behandling er da altså ikke kun for å fargesette bordene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jo, det er absolutt nødvendig for å unngå råte og at du må bytte det igjen om få år...

Anonymkode: 40b9a...413

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...