AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Hva kommer dette av? Går det bort i vask, eller må det pusses (lett) bort? Bordene er ubehandlet. 3 år gamle til sommeren. Hvilke redskap anbefaler dere til vask a terrassen? Blir ikke å vaske riktig enda siden jeg bor i Nordland og det kommer til å komme sny igjen, men vil være forberedt i år 😉 Anonymkode: 98601...e63
newman01 Skrevet 12. mars 2022 #2 Skrevet 12. mars 2022 Det grønne er nok grønske og alger. Nan får kjøpt rensemiddel for slikt. Bare ha i en bøtte, fukt treverket og skrubb med en kost. Kan med fordel gjøres i regnvær, så blir ikke skyllejobben så tidkrevende
regnbuebarn Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva kommer dette av? Går det bort i vask, eller må det pusses (lett) bort? Bordene er ubehandlet. 3 år gamle til sommeren. Hvilke redskap anbefaler dere til vask a terrassen? Blir ikke å vaske riktig enda siden jeg bor i Nordland og det kommer til å komme sny igjen, men vil være forberedt i år 😉 Anonymkode: 98601...e63 Ser ut som de er blitt spylt med høytrykksspyler 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 Må pusses vekk ja. Men hvorfor har du ubehandlet treverk ute i 3 år?? Anonymkode: 68cf8...795
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 regnbuebarn skrev (15 timer siden): Ser ut som de er blitt spylt med høytrykksspyler Har kun spylt med hageslangen, men det var hårete før det også. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Må pusses vekk ja. Men hvorfor har du ubehandlet treverk ute i 3 år?? Anonymkode: 68cf8...795 Fordi det er vanskelig å bære terrassen inn i huset. newman01 skrev (15 timer siden): Det grønne er nok grønske og alger. Nan får kjøpt rensemiddel for slikt. Bare ha i en bøtte, fukt treverket og skrubb med en kost. Kan med fordel gjøres i regnvær, så blir ikke skyllejobben så tidkrevende Takk 🙂 Anonymkode: f5a26...bdf
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Har kun spylt med hageslangen, men det var hårete før det også. Fordi det er vanskelig å bære terrassen inn i huset. Takk 🙂 Anonymkode: f5a26...bdf Altså..? 🙈 stikkordet her er ubehandlet Anonymkode: 28b34...7be 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har kun spylt med hageslangen, men det var hårete før det også. Fordi det er vanskelig å bære terrassen inn i huset. Takk 🙂 Anonymkode: f5a26...bdf Eh... du må da likevel behandle treverket selv om du ikke får det inn? Spesielt i nord med så mye vinter. Hvordan tenker du å male kledningen når den tid kommer? Er jo akkurat det samme med terrassen, den må behandles for å vare. Ville rengjort grundig, så beiset eller oljet verandaen. Olje må gjøres årlig, beising varer lengre. Anonymkode: 40b9a...413 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Altså..? 🙈 stikkordet her er ubehandlet Anonymkode: 28b34...7be Spørsmålet var hvorfor jeg hadde det ute. Og hvorfor behandle det? Det er ikke nødvendig om man ikke ønsker en spesiell farge. Anonymkode: f5a26...bdf
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #10 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spørsmålet var hvorfor jeg hadde det ute. Og hvorfor behandle det? Det er ikke nødvendig om man ikke ønsker en spesiell farge. Anonymkode: f5a26...bdf Fordi du ikke vil ha «pels» på terrassen? Jeg hadde valgt å olje årlig for å unngå fiberreis/ fliser og sprekkdannelse. Beiser du med terrassebeis så pass på å ikke legge for mye og på vått underlag. Da kommer det til å flasse. Anonymkode: 0c20b...220 2
Sinte-my Skrevet 14. mars 2022 #11 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spørsmålet var hvorfor jeg hadde det ute. Og hvorfor behandle det? Det er ikke nødvendig om man ikke ønsker en spesiell farge. Anonymkode: f5a26...bdf Man behandler treverket for å forhindre inntrenging av vann, og at treverket skal råtne. Her ville jeg brukt en kraftig terrasserens eller HP Clean fra Tec7. Godt mulig du må gjøre det i flere omganger for å bli kvitt grønske/alger. Spyles med hageslange, ikke høytrykksspyler. Deretter pusse lett for å bli kvitt fiberreisingen, altså det som gjør bordene hårete. Når dette er helt tørt, bør du behandle terrassen. Behandling er da altså ikke kun for å fargesette bordene. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #12 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Spørsmålet var hvorfor jeg hadde det ute. Og hvorfor behandle det? Det er ikke nødvendig om man ikke ønsker en spesiell farge. Anonymkode: f5a26...bdf Jo, det er absolutt nødvendig for å unngå råte og at du må bytte det igjen om få år... Anonymkode: 40b9a...413 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå