Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her inne ser man det, og man hører det mye i oppveksten. Ok, jeg skal ikke snakke for alle, men når jeg vokste opp så hørte jeg fra både lærere og foreldre at «det er veldig vanskelig» «det kan være tøft» «det er tøff konkurranse». Her inne også: «det er kjempe hardt» «man må ha god selvdisiplin» og jeg skal ikke ramse opp hele lista. 
Men hvorfor skal vi ha så negativ innstilling? Er dette en måte å hjernevaske folk på så de skal få dårlig tro på seg selv? 

Anonymkode: a26c4...38f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, hørte aldri noe sånt i oppveksten. Hvor leser man det her inne? Mulig vi er ulike, det du hører/leser som vanskelig tolker jeg istedet som en utfordring. 

Anonymkode: ee9ad...0e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vet ikke, hørte aldri noe sånt i oppveksten. Hvor leser man det her inne? Mulig vi er ulike, det du hører/leser som vanskelig tolker jeg istedet som en utfordring. 

Anonymkode: ee9ad...0e6

Litt vanskelig å forklare, men synes alt skal virke så uoppnåelig. Man ser det også i jobbstillinger. Skulle tro alle bare vil ha overmennesker. Jeg har fått OCD, og er nå medisinert mot det og det er deilig å ikke ha alle tankene hele tiden om at jeg må gjøre det og det for å være bra nok. Men jeg føler det er et eneste stort mas om prestige, du skal ha gode karakterer, ta lønnsom og bra utdannelse, få jobb med bra lønn(hvordan skal man egentlig få det når ingen lønn er bra nok her i landet?).

Man skal kjøpe leilighet/hus og pusse opp, ha ny bil og reise på fancy ferie. Mye av dette gir meg ingen mening. Føler folk flest bare lever for å imponere andre. 

Dette er hvertfal det jeg føler det virker som folk lever for, for det er jo mange tråder her om «er jeg bra nok?» «hvordan bli rik» «får ikke til skolen» 

Og så er det ekstremt mange svar det folk skriver: «jobb som oss andre» «ingen unnskyldning» «ta utdannelse» «omskolere deg» «slutt å kos deg» «skjerp deg». 
synes alt er så utdatert og tomt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt vanskelig å forklare, men synes alt skal virke så uoppnåelig. Man ser det også i jobbstillinger. Skulle tro alle bare vil ha overmennesker. Jeg har fått OCD, og er nå medisinert mot det og det er deilig å ikke ha alle tankene hele tiden om at jeg må gjøre det og det for å være bra nok. Men jeg føler det er et eneste stort mas om prestige, du skal ha gode karakterer, ta lønnsom og bra utdannelse, få jobb med bra lønn(hvordan skal man egentlig få det når ingen lønn er bra nok her i landet?).

Man skal kjøpe leilighet/hus og pusse opp, ha ny bil og reise på fancy ferie. Mye av dette gir meg ingen mening. Føler folk flest bare lever for å imponere andre. 

Dette er hvertfal det jeg føler det virker som folk lever for, for det er jo mange tråder her om «er jeg bra nok?» «hvordan bli rik» «får ikke til skolen» 

Og så er det ekstremt mange svar det folk skriver: «jobb som oss andre» «ingen unnskyldning» «ta utdannelse» «omskolere deg» «slutt å kos deg» «skjerp deg». 
synes alt er så utdatert og tomt.

Litt of topic, men hvilken medisin tar du mot OCD?

AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (5 minutter siden):

Litt of topic, men hvilken medisin tar du mot OCD?

Zoloft. Hvordan det? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 12.3.2022 den 15.05):

Zoloft. Hvordan det? 

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (22 minutter siden):

Jeg sliter med tvang selv, mistenkt OCD fra behandlere, så lurte bare på hvilken medisiner som evt kunne hjulpet. :) 

Jeg trodde jeg skulle få Seroxat, da jeg leste om medisinene før jeg vurderte å begynne. Jeg var egentlig bestemt på å ikke bruke det fordi det var også en del av sykdommen min å tenke at man ble en falsk utgave av seg selv og at det var juks å bruke slik. Men dette er også mer borte nå. Var Zoloft de skrev ut meg, siden denne skulle ha færrest bivirkninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...