Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Vi venter vårt første barn i begynnelsen av september. Jeg studerer 100% og jobber 50% ved siden av. Siste årene har jeg søkt stipend bare halvparten av året, siden jeg tjener for mye for å ha krav uten å betale tilbake hele året. Nå lurer jeg på om det er noen som har erfaring med hvordan det blir beregnet med tanke på foreldrepenger. Hvis jeg søker nå stipend for vårhalvparten og får foreldrepenger fra høsten av, vil det da gjelde som om jeg har hatt et halvt år eller et helt år støtte? :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Inge2022 skrev (6 timer siden):

Hei! 
Vi venter vårt første barn i begynnelsen av september. Jeg studerer 100% og jobber 50% ved siden av. Siste årene har jeg søkt stipend bare halvparten av året, siden jeg tjener for mye for å ha krav uten å betale tilbake hele året. Nå lurer jeg på om det er noen som har erfaring med hvordan det blir beregnet med tanke på foreldrepenger. Hvis jeg søker nå stipend for vårhalvparten og får foreldrepenger fra høsten av, vil det da gjelde som om jeg har hatt et halvt år eller et helt år støtte? :) 

Hvis du tenker søke foreldrestipend fra Lånekassen på høsten og har støtte nå på våren så regnes det som at du har støtte et helt kalenderår(så en lavere inntektsgrense). Foreldrestipend blir ikke behovsprøvd mot inntekt så det vil i såfall være støtten du har nå på våren du kan risikere å ikke få omgjøring for om du tjener for mye.

Anonymkode: 667f3...df9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut fødselsstipend. Du får alt lån omgjort til stipend i en periode. Da tar du selvsagt så mye lån du har rett til :)

Anonymkode: 121b5...511

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det du tar ut før fødsel blir behovsprøvd, det etter blir det ikke. Ring og spør om å få snakke med en saksbehandler for detaljer. De setter deg videre. Jeg fikk forklart dette godt, men det er litt komplisert, så greit at de kan forklare deg med datoer når det gjelder din individuelle sak. 

Anonymkode: 78820...069

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...