Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er så sliten. Har en toåring som tidvis har sovet godt (sov natten gjennom-ish fra 9 mnd til 1,5 år - og en gang i blant etter det også). Nå er han litt over 2 år og jeg trodde virkelig det snart skulle stabilisere seg på et vis. Føler vi fremdeles går gjennom søvnfaser og det varierer veldig hvor lett han er å legge (alt fra 2 min til 1,5 time) og hvor mange ganger han våkner ila natten. Jeg er utslitt, og forstår ikke hvordan andre får det til. I tillegg sliter jeg med å slappe av når han er her på dagtid da jeg hele tiden føler jeg må være på ball og aktivisere han. Har null overskudd. Burde ikke denne perioden snart være over?

Anonymkode: 276a9...8f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er slitsomt med 2 åringer ❤️

Min erfaring er at det blir bedre i 3-3.5 års alderen med søvn. De blir også mer selvstendige på dagtid. 4 års alderen har vært en drøm for oss med et barn som våknet ofte før den tid. Fra 4 år sov hun igjennom og ble veldig selvstendig på dagtid. Etter dette har det vært «lett» å ha barn.

AnonymBruker
Skrevet

5 og et halvt år, og sover fortsatt ikke natts gjennom. Vi har rett og slett gitt opp😅

Anonymkode: bf541...033

AnonymBruker
Skrevet

Vår sov ikke natten gjennom regelmessig før han var 3 1/2, og fra det jeg har hørt fra andre med små barn så er det ganske vanlig at de sover dårlig frem til 3-4 års alder. 

Anonymkode: 23595...299

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange timer søvn får han totalt? Sover han dupp på dagen? Hvor lenge? og når legger du han for natten? Et overtrøtt barn får gjerne litt urolig søvn. Og for noen barn så avler søvn mer søvn. Hva skjer når han våkner på natten? 😊

Anonymkode: a10ca...750

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...