AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 På laget til min 13 åring er det noen foreldre som aldri kjører til bortekamper. Er noen utenlandske på laget som ikke har bil, så jeg skjønner at de ikke kan kjøre. Men det er også noen andre som er ressurssterke med bil som aldri kjører. Vi bruker mye penger på bensin, bom og av til ferje. Vi har stram økonomi men vi kjører. Vil jo at guttene skal få spille kamp. Er det noe å gjøre med dette? Anonymkode: 50284...441
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #2 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På laget til min 13 åring er det noen foreldre som aldri kjører til bortekamper. Er noen utenlandske på laget som ikke har bil, så jeg skjønner at de ikke kan kjøre. Men det er også noen andre som er ressurssterke med bil som aldri kjører. Vi bruker mye penger på bensin, bom og av til ferje. Vi har stram økonomi men vi kjører. Vil jo at guttene skal få spille kamp. Er det noe å gjøre med dette? Anonymkode: 50284...441 Slutt å la de som aldri kjører selv sitte på. Anonymkode: d022a...7e3 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 Ta det opp på foreldremøte. Det er mulig å forvente en viss kompensasjon om noen alltid sitter på pga bompenger/ferge osv. Lagleder kan f.eks lage oversikter over hvem som kjører til kampene slik at det kan bli rettferdig. Anonymkode: 146dc...758 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slutt å la de som aldri kjører selv sitte på. Anonymkode: d022a...7e3 Har lyst til det ja. I dag er vi på cup. Vi har med 2 gutter i bilen utenom vår sønn. Med bom, ferje og bensin blir det ca 500 kr. Anonymkode: 50284...441 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #5 Skrevet 12. mars 2022 Det er vanlig å dele på utgiftene. Anonymkode: 33861...bab
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #6 Skrevet 12. mars 2022 Kanskje laget har en kompensasjonsordning? I min tid som fotballmamma husker jeg at laget dekket iallefall fergebilletten. Anonymkode: 351df...b4a 1
Hedda-78 Skrevet 12. mars 2022 #7 Skrevet 12. mars 2022 Forslå at det blir satt opp en "kjøreliste" samtidig som kampoppsettet blir klart, slik at alle blir satt opp til å kjøre på like mange bortekamper. F.eks. ved at barna deles inn i grupper på fire og så kjører foreldrene hver fjerde gang. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #8 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slutt å la de som aldri kjører selv sitte på. Anonymkode: d022a...7e3 Vi sluttet å kjøre noen når det kun var manglende interesse for fotball som gjorde at foreldre ikke kom. En gang måtte de kjøre selv og satt i bilen hele kampen uten å se noe. Da var det ikke pga økonomi/søsken/ikke bil osv. Vi har kjørt på mange barn siden min mann har vært trener, men selv vi har grenser for de som kun er late. Anonymkode: 146dc...758
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #9 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): På laget til min 13 åring er det noen foreldre som aldri kjører til bortekamper. Er noen utenlandske på laget som ikke har bil, så jeg skjønner at de ikke kan kjøre. Men det er også noen andre som er ressurssterke med bil som aldri kjører. Vi bruker mye penger på bensin, bom og av til ferje. Vi har stram økonomi men vi kjører. Vil jo at guttene skal få spille kamp. Er det noe å gjøre med dette? Anonymkode: 50284...441 Hadde dere dratt å sett kampen uansett? Eller kjører dere kun fordi andre ikke gjør det? Anonymkode: b341f...087 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #10 Skrevet 12. mars 2022 Her satte trenerene/lederene opp hvem av foreldrene som skulle kjøre til kampene. Dersom det ikke passet måtte det byttes innbyrdes. Anonymkode: 96c09...660
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #11 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde dere dratt å sett kampen uansett? Eller kjører dere kun fordi andre ikke gjør det? Anonymkode: b341f...087 Noen ganger skal vi kjøre uansett. Men noen ganger kjøre vi fordi noen andre ikke kjører Anonymkode: 50284...441
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #12 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har lyst til det ja. I dag er vi på cup. Vi har med 2 gutter i bilen utenom vår sønn. Med bom, ferje og bensin blir det ca 500 kr. Anonymkode: 50284...441 Men det hadde det vel blitt uansett om dere har med noen eller ikke?? Dere ønsker vel å stille opp for barnet deres? Anonymkode: 9f4b3...adf
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #13 Skrevet 12. mars 2022 Ikke la noen sitte på. Se om noen andre (1-2 max) som kjører vil samarbeide med dere slik at dere kan bytte på. Dersom noen tar kontakt og spør om Morten får sitte på, kan du evt spørre om Roar får sitte på med de neste gang. Om de ikke har bil kan de betale halve ferga/bompenger om det utgjør litt. Anonymkode: 789c3...a1b 1
Olsen Skrevet 12. mars 2022 #14 Skrevet 12. mars 2022 Dette varierer vel fra lag til lag hvordan det håndteres. Det lagene jeg har vært borti har det også vært samme problemstilling. Noen kjører mye mer enn andre. Noen har ikke bil eller sertifikat og kan dermed ikke kjøre. Det er selvsagt lettere å akseptere enn at "det er langt", "jeg har andre planer for søndag", "det er kjedelig å se på". Jeg fant ut at jeg kjører for min egen del, for å se mitt barn. Jeg liker å se mine barn spille. Får nesten litt medynk med dem som ikke klarer å glede seg iallfall litt over å se eget barn spille på et lag. Jeg har ofte hatt andre barn med i bilen. Det jeg sluttet med var taxi-tjenester. Dvs barnet som skulle sitte på måtte leveres og hentes på det tidspunktet og stedet jeg sa. Ja, jeg har kjørt når barnet ikke har vært på plass. Og det gjorde at de foreldrene aldri mer var for sene når barnet skulle sitte på med meg. Når det blir snakk om litt penger, som her, synes jeg det kan tas opp. Gjerne direkte med foreldrene til barna som sitter på. Spør om å få litt dekket, rett og slett. Betaler ikke foreldrene, er det dem det er flaut for. At foreldrene selv skulle ha tilbydd seg å betale litt er en annen sak. Mulig lagleder kan gi en generell oppfordring til å tenke på at de som kjører har utgifter som bør deles.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #15 Skrevet 12. mars 2022 Samme problemstilling på mine sønners lag. Begynte å gi beskjed om at vi kjører direkte til kampen,gjor gjerne et ærend på veien. Så får de andre bare ordne seg. Toppet seg for meg når vi hadde hatt med et barn på alle bortekamper hele vårsesongen og jeg spurte moren om sønnen min kunne sitte på de på bortekamp og hun ikke gadd å kjøre da heller. 2 foreldre med to biler og lappen. Anonymkode: 0e075...e30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå