AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Fikk utbetalt for mine 4 første timer, da det har vært mye sykdom på jobb. Men ser at timesats ligger på 585 kr. Og at regnestykket deres blir: 3× 585 De regnet altså om til klokketimer. Dette kan da umulig være riktig for adjunkt med 9 års erfaring? For vanlige timer får jeg over 400 per time. Anonymkode: 35228...c8f
Hengebuksvinet Skrevet 12. mars 2022 #2 Skrevet 12. mars 2022 Synes dette med timelønn for lærere er vanskelig. Har inntrykk av at det for de fleste ligger rundt 800, nå med koronatillegg. Men lektorer fort bikker 1000.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 Hvorfor får dere så mye lønn? Er det ikke barenovertidstimer dere får koronatillegg for? Anonymkode: 713fb...662
Hengebuksvinet Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvorfor får dere så mye lønn? Er det ikke barenovertidstimer dere får koronatillegg for? Anonymkode: 713fb...662 Det er nok bare toppen av isfjellet vi får overtid for. Diskuterte det faktisk på jobb i uka, at det er lite vi får igjen for å jobbe gnisten ut av oss. Nå jobber jeg på en skole med mye fravær, og der kommunen har holdt hardt på å holde åpent. Og jeg vil nesten spy av ekstra undervisning for øyeblikket.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 Det er riktig at man skal ha for en klokketime. De siste 15 min er før- og etterarbeid. Jeg er også lærer (adjunkt med opprykk, 10 års erfaring) og får 400kr/time for for ekstratimer pga covid. Vet ikke hvor de fikk den utregningen fra. Anonymkode: 2b306...ae5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 Hvorfor covid tillegg? Jeg får ikke det i helsevesenet. Kun de som er inne på covid stuene. Anonymkode: edf5a...ef6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor covid tillegg? Jeg får ikke det i helsevesenet. Kun de som er inne på covid stuene. Anonymkode: edf5a...ef6 Kanskje fordi det er et lokalt tillegg, pga enormt stort sykefravær over tid. Kanskje fordi vi er på grensa til å måtte sende hjem elever, selv med denne "lukrative avtalen"? Kanskje fordi lærere aldri har fått overtidsbetalt tidligere? Anonymkode: 35228...c8f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #8 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor covid tillegg? Jeg får ikke det i helsevesenet. Kun de som er inne på covid stuene. Anonymkode: edf5a...ef6 Nb! En undervisningstime er ikke det samme som en vanlig klokketime. Man må også beregne forberedelse og etterarbeid. Anonymkode: 35228...c8f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje fordi det er et lokalt tillegg, pga enormt stort sykefravær over tid. Kanskje fordi vi er på grensa til å måtte sende hjem elever, selv med denne "lukrative avtalen"? Kanskje fordi lærere aldri har fått overtidsbetalt tidligere? Anonymkode: 35228...c8f Er da sykefravær i helsevesenet også. Opr program tatt ned. Hva som har eller ikke har skjedd tidligere har da ikke noe med covid å gjøre. Anonymkode: edf5a...ef6 1
Hengebuksvinet Skrevet 13. mars 2022 #10 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er da sykefravær i helsevesenet også. Opr program tatt ned. Hva som har eller ikke har skjedd tidligere har da ikke noe med covid å gjøre. Anonymkode: edf5a...ef6 Ja ja, det er en ordning i skoleverket. Vet at der er lignende ordninger i helsevesenet, men dem har jeg ikke satt meg inn i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå