AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Har vært sammen med kjæresten i litt over et halvt år. Vi bor på hver vår kant av landet, men har møttes hyppig i løpet av de månedene vi har vært sammen. Etter en krangel over noe rent bagatellmessig sier han nå at han trenger tid, "space" til å sortere hodet sitt. Jeg ble overrasket over det, men møtte han på det ved å si det var greit, har siden ikke tatt initiativ på kontakt men svart de gangene han har strukket ut hånden. Vi er i sent tyve tidlig tredve årene og han har barn fra et tidligere forhold, jeg har ikke. Denne helga har han barna og når han har de er han også normalt sett litt knappere i kommunikasjonen med meg, noe jeg har full forståelse for. Nå har det gått fem dager med minimal kontakt, men han sier at han tenker på meg, sender hjerter og spør hvordan dagen min har vært. Jeg blir litt forvirra av det, siden han ba om tid. Når setter jeg strek for bruken av tid? Jeg vil ikke sitte å vente i all evighet, og hvis det er sånn at han egentlig bare vil avslutte mellom oss så e det jo bedre for meg å vite det enn å gå rundt her å vente? Jeg tenker be om å få snakke med ham og få løst opp i der her, spørre hva han har kommet frem til men blir så usikker på NÅR det er riktig av meg å gjøre det. Har inntrykket av at de fleste menn trekker seg litt unna om de føler seg usikre eller utilstrekkelige. Lurte på om noen her inne har erfaring med det, og noen tips til hvordan man går frem. Anonymkode: c40e0...a7a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #2 Skrevet 12. mars 2022 Enn om du lar han være i fred? Siden han har bedt om tid til å tenke, tar du ikke initiativ til kontakt neste mnd. Om en mnd ser du om du gidder dette forholdet. Anonymkode: 77d54...c5d 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 Det er slutt.... Anonymkode: 61998...c8e 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 Jeg ville bare gått. Trenger han tid / space, betyr det egentlig at han ikke vil ha meg, not so much. Anonymkode: 523ac...8a4 10
anonymbruker2312 Skrevet 12. mars 2022 #5 Skrevet 12. mars 2022 Jeg anbefaler deg til å vente, og bare starte med å fokusere på deg selv. Han har sagt han trenger tid, så han får være den som setter tiden også. Det betyr ikke for all del at han vil gjør det slutt. Jeg selv kan finne på å si at jeg trenger tid etter en krangel bare for å klarere hodet. Og at tiden som regel hjelper slik at vi kan komme tilbake til hvor vi var. Det hjelper ofte å ta noen dager fra hverandre etter en krangel som går veldig på følelsene, psykologisk. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 12. mars 2022 #6 Skrevet 12. mars 2022 Hvis man trenger tid og rom i et AVSTANDSFORHOLD er det virkelig kjørt. Man har da vitterlig all den tid man trenger uten mas og i fred. Men: han har ungene denne helgen, la han få konsentrere seg om det. Og så lar du det gå sånn ca til neste helg for å se om han tar kontakt, gjør han ikke det får han sitte der singel med furtingen sin, og du går videre. Stikkordet her er "krangel over noe bagatellmessig". Sitter han kanskje og venter på at du skal krype og legge deg flat for at han skal "tilgi" storsinnet? Glem det.
hudorm1 Skrevet 12. mars 2022 #7 Skrevet 12. mars 2022 "Jeg trenger tid" - er bare synonymt med min tiltrekning mot deg har sunket. Jeg ville gitt han det han ber om, tid og stillhet. Ikke svar på brødsmulene han gir deg, men heller vær opptatt med deg selv. 2 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #8 Skrevet 12. mars 2022 Ville dere gått uten å snakke med ham om det liksom? Skal jeg bare la han ghoste meg? Anonymkode: c40e0...a7a
NiceOrNothing Skrevet 12. mars 2022 #9 Skrevet 12. mars 2022 hudorm1 skrev (2 minutter siden): "Jeg trenger tid" - er bare synonymt med min tiltrekning mot deg har sunket. Jeg ville gitt han det han ber om, tid og stillhet. Ikke svar på brødsmulene han gir deg, men heller vær opptatt med deg selv. Dette👆 Hadde forsøkt å snu bordet. Ved å fokusere på meg selv å ikke være så snar å svare han . Vær heller litt uinteressert , å gjør hyggelige ting for deg selv 😘 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #10 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ville dere gått uten å snakke med ham om det liksom? Skal jeg bare la han ghoste meg? Anonymkode: c40e0...a7a Jeg ville ha ghostet han. Og hvis han hadde kommet etter noen uker så skulle han ha virkelig ha fått jobbet for det, hvis jeg i det hele tatt hadde vært interessert. Anonymkode: 60195...c32 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #11 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville dere gått uten å snakke med ham om det liksom? Skal jeg bare la han ghoste meg? Anonymkode: c40e0...a7a Jeg ville ha bedt ham om å være ærlig. Som regel betyr "trenger tid" at man vil ut av forholdet, men dere kan da være så voksne at dere snakker sammen om hva som er problemet, og så bestemmer dere for hva dere skal gjøre videre. Anonymkode: b9486...f67 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #12 Skrevet 12. mars 2022 Null sekunder. Anonymkode: 4ab78...e93 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #13 Skrevet 12. mars 2022 Sist jeg hørte noen ba om «tid» (gjelder en venninne) viste det seg at partner hadde funnet seg ei ny ei og «tiden» var bare dårlig samvittighet og vansker med å avslutte forholdet. Bekreftet det vi alle vet, det finnes ingen pauser i et forhold. Beklager altså, ville droppet dette. Og definitivt siden det til og med er avstandsforhold. Hvor mye mer tid kan man egentlig ha for seg selv og enda kreve mer??? Nei - bare tull fra en som ikke tør si det er slutt tilfelle han skulle angre eller ikke få seg noe annet på en stund. Avslutt. Nå. Anonymkode: 9795d...da1 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #14 Skrevet 12. mars 2022 Nå har jeg ikke lest hele innlegget, gjør vanligvis det. Jeg har erfaring fra et rett over ti år langt seriøst forhold, der mannen ved et par anledninger ba om tid. Jeg ga ham det, men har nok angret litt på det. I ettertid har jeg lært av en tidligere god kompis at når menn ber om tid, er det dessverre en annen måte å si at det er slutt. Det er feigt, men det er nok sånn. Venter du det ut og han ikke tar kontakt, så har du jo svaret. Og du vil vel ikke ha en som ikke vil ha deg. Anonymkode: ba300...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #15 Skrevet 13. mars 2022 Hvorfor gidder du å krangle om noe bagatellmessig med kjæresten? Bagateller er det ikke vits i å ødelegge forholdet for vel? Vet ikke om alle kvinner har fått det med seg, men en ting menn virkelig hater i forhold er unødvendig drama. Er det en viktig skal man selvfølgelig ta det opp, men en dame som lager krangel av bagateller er virkelig ikke noe vi ønsker. Det som har skjedd er at han har sett en annen side av deg som han ikke likte. Og nå er han betenkt på hele framtiden med deg. Han er redd et forhold med deg vil bety mye krangling. Selvfølgelig identifiserer alle damene her seg med deg og det er han som er teit som "trenger tid" (alt er alltid mannens feil alltid) , men sett fra et mannlig perspektiv så ødela du nok sjansene dine ved å være kranglete over en filleting. Og tydeligvis har du ikke tenkt å løfte en finger for å gjøre noe med det, og endre hans nye syn på deg, så da er nok forholdet over. Hvorfor stillhet og ghosting skulle gjøre noe positivt med situasjonen kan jeg ikke skjønne. Har dere som foreslår det opplevd at det har hjulpet noen gang? Hadde jeg vært han ville jeg tvert imot ønsket å høre noe fint fra deg, fått tilbake den gode tonen. Bli minnet på de fine tingene jeg liker ved deg og som jeg ikke ønsker å miste. Anonymkode: ba127...10d
Gjest lurven Skrevet 13. mars 2022 #16 Skrevet 13. mars 2022 Det er bare en feig måte å si at man vil gjøre det slutt på, gå videre
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #17 Skrevet 13. mars 2022 Hadde forholdet vært midt i blinken hadde det ikke vært nødvendig med en pause. Så her er det bare å gå videre,TS. Ikke ignorer magefølelse og røde flagg. Anonymkode: 807da...762 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #18 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor gidder du å krangle om noe bagatellmessig med kjæresten? Bagateller er det ikke vits i å ødelegge forholdet for vel? Vet ikke om alle kvinner har fått det med seg, men en ting menn virkelig hater i forhold er unødvendig drama. Er det en viktig skal man selvfølgelig ta det opp, men en dame som lager krangel av bagateller er virkelig ikke noe vi ønsker. Det som har skjedd er at han har sett en annen side av deg som han ikke likte. Og nå er han betenkt på hele framtiden med deg. Han er redd et forhold med deg vil bety mye krangling. Selvfølgelig identifiserer alle damene her seg med deg og det er han som er teit som "trenger tid" (alt er alltid mannens feil alltid) , men sett fra et mannlig perspektiv så ødela du nok sjansene dine ved å være kranglete over en filleting. Og tydeligvis har du ikke tenkt å løfte en finger for å gjøre noe med det, og endre hans nye syn på deg, så da er nok forholdet over. Hvorfor stillhet og ghosting skulle gjøre noe positivt med situasjonen kan jeg ikke skjønne. Har dere som foreslår det opplevd at det har hjulpet noen gang? Hadde jeg vært han ville jeg tvert imot ønsket å høre noe fint fra deg, fått tilbake den gode tonen. Bli minnet på de fine tingene jeg liker ved deg og som jeg ikke ønsker å miste. Anonymkode: ba127...10d Her er det jo du som lager unødvendig drama. Trekke seg unna i håp om at dama skal løpe etter og dille og dulle med deg, bare fordi du ikke er mann nok til å si klart og tydelig hvordan du vil ha det. Og du kan tro hva du vil om den saken, men det er nok oftere menn som holder på med slikt drama. Ikke at jeg klandrer dere, som er vokst opp med feminisme på alle kanter. Men at det er riktig? Nope. Det riktige er å sette grenser og stille krav, og droppe de som ikke har vett til å respektere dere. Anonymkode: 4ab78...e93 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #19 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her er det jo du som lager unødvendig drama. Trekke seg unna i håp om at dama skal løpe etter og dille og dulle med deg, bare fordi du ikke er mann nok til å si klart og tydelig hvordan du vil ha det. Og du kan tro hva du vil om den saken, men det er nok oftere menn som holder på med slikt drama. Ikke at jeg klandrer dere, som er vokst opp med feminisme på alle kanter. Men at det er riktig? Nope. Det riktige er å sette grenser og stille krav, og droppe de som ikke har vett til å respektere dere. Anonymkode: 4ab78...e93 Nå tror jeg du misforstår noe vesentlig her. Jeg er ikke typen til TS! Så ikke projiser hans handlinger på meg takk. Jeg har åpenbart ikke laget noe drama, så du kan droppe dine angrep på meg ("ikke mann nok" er den billigste hersketeknikken i boka). Jeg prøver å komme med et mannlig perspektiv, for selv om nesten ingen av kvinnene her virker det minste interessert i at en sak kan ha to sider så kan det jo hende at TS ønsker å forstå typen sin. Jeg har selv aldri sagt at jeg "trenger tid", og jeg ville ha vært mye tydeligere i kommunikasjonen. Jeg har ikke påstått at denne mannen har reagert riktig, det synes jeg ikke han har. Jeg er faktisk enig med deg i at han har opptrådt på en lite maskulin måte. Det jeg påpeker er hva som mest sannsynlig er grunnen til at han har forandret mening om forholdet. Og kanskje noen kvinner her har godt av å høre hvor skadelig det kan være for et forhold å være kranglete over bagateller. Spesielt når man ikke en gang bor sammen. Det er ikke rart mannen har fått kalde føtter spør du meg. Han burde vært ærlig nok til å gjøre det slutt hvis det er det han vil, men det kan også hende han tror forholdet kan reddes. At mange mener ethvert tegn på at ikke alt er perfekt i forholdet betyr at man skal gå videre, og ikke jobbe med forholdet får stå for deres regning. Sier ikke at hun skal krype for ham, det skal hun ikke. Men siden mannen i denne saken ikke er her er det litt vanskelig å gi ham råd. Så den eneste man kan gi råd er TS, og hvis hun sterkt ønsker å redde forholdet er ghosting et dårlig råd. Man må ha kommunikasjon hvis det skal være noe håp. Det er lett for alle dere andre å si gå videre, for dere har ingen emosjonell investering i dette, så eneste i denne tråden jeg bryr meg om er TS. Anonymkode: ba127...10d 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #20 Skrevet 13. mars 2022 Ok… Dette tok jo litt av. Gir snart opp å skrive innlegg her inne, svært få av dere svarer på hva jeg faktisk spør om. Jeg spør ikke hva det betyr at han trenger tid, jeg spør når man eventuelt setter strek for bruken av tid og hvordan man går frem for å kunne avklare ting videre. Jeg skjønner jo at "space" kan ende i brudd, men syns faktisk det er trist at dere setter et erlikhetstegn mellom de to tingene. For meg handler forhold om å gi og ta og å møte hverandres behov. Kan forøvrig nevne at vi fikk snakka ut i går, og han hadde ikke planer om å ende ting med meg. Han hadde behov for tid, jeg ga ham det, jeg hadde behov for avklaring, han ga meg det. I dette tilfellet var visst seks dager med tid det som skulle til. Anonymkode: c40e0...a7a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå