AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Jeg har nylig gått opp 150000 i lønn og vår bolig har steget kraftig i verdi. Vi har hørt med banken om hva vi kan få i lån, og vi er ikke helt fornøyde. vil banken få vite om det om vi sjekker ut i andre banker hva man eventuelt kunne fått i boliglån der? Vi har sparebanken, om det skulle ha noen betydning. Har et godt forhold til kundeveilederen vår og ønsker ikke at han skal få vite om vi søker andre steder. Anonymkode: a62d7...cc0
Gjest Blondie65 Skrevet 12. mars 2022 #2 Skrevet 12. mars 2022 Nei, ikke med mindre dere faktisk skifter bank. Det jeg ville gjort hvis jeg ellers var fornøyd med banken, var å ta med tilbudet fra den andre banken til egen rådgiver og spurt om de kunne matche.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 Nei, da må dere i så fall, skifte bank i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Dere står fritt til å søke finansieringsbevis i så mange banker dere vil, det skulle bare mangle. Man ønsker jo det beste tilbudet for lånebeløp og rente. Trodde det var helt vanlig å orientere seg i markedet før man godtok et lånetilbud! Anonymkode: f38b9...930 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Skrevet 14. mars 2022 Men hvordan gjør man det når man alt har et boliglån? De fleste bankene jeg sjekket tilbyr ikke mellomfinansiering, og jeg fikk beskjed om at jeg først må flytte eksisterende boliglån til de før jeg kan søke om høyere boliglån. Og det gidder jeg jo ikke gjøre før jeg vet hvor mye jeg kan få i lån der? Anonymkode: 08c7e...a26
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hvordan gjør man det når man alt har et boliglån? De fleste bankene jeg sjekket tilbyr ikke mellomfinansiering, og jeg fikk beskjed om at jeg først må flytte eksisterende boliglån til de før jeg kan søke om høyere boliglån. Og det gidder jeg jo ikke gjøre før jeg vet hvor mye jeg kan få i lån der? Anonymkode: 08c7e...a26 Hvilke banker er det? Har Sparebank 1 og har fått finansieringsbevis fra både DNB, Nordea og Storebrand for kjøp av ny bolig. Ingen krav til å flytte eksisterende lån.. Anonymkode: d4243...9b3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Skrevet 14. mars 2022 Nei, banken får ikke vite det nei. Anonymkode: d4243...9b3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #8 Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvilke banker er det? Har Sparebank 1 og har fått finansieringsbevis fra både DNB, Nordea og Storebrand for kjøp av ny bolig. Ingen krav til å flytte eksisterende lån.. Anonymkode: d4243...9b3 Takk for tips. Har fått tilbud om finansieringsbevis fra DnB og Nordea men har ikke sjekket Storebrand eller Sparebank 1. Anonymkode: 08c7e...a26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå