Gå til innhold

Kvalm siden 6+2, kvalmen plutselig borte 8+4?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært kvalm og kastet opp så å si hver dag siden 6+2. Er nå 8+4, og når jeg våknet nå er jeg plutselig ikke kvalm lenger. Selvfølgelig glad for om det er over, så lenge alt er bra, men er bekymret for at det er et dårlig tegn. Fortsatt ømme bryster. 

Erfaringer? 

Anonymkode: 949a8...483

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke konkret lik efaring. Men kvalmen kan komme og kvalmen kan gå. Noen er kvalme helt til fødsel, noen aldri kvalme i det hele tatt.

At du våkner uten kvalme en dag er sannsynligvis ikke tegn på noe som helst.

Senk skuldrene, prøv å ikke let etter symptomer på det ene eller andre hver eneste dag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde med meg. Kvalmen kom tilbake noen dager senere og varte til uke 13 😆 Ville tatt en tidlig ultralyd privat hvis du er bekymret ☺️

Anonymkode: c7d5c...31e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg over! Har opplevd begge deler. Ene svangerskapet hadde jeg likt som deg kvalm med oppkast fra uke 6, og plutselig i uke 8+2 var kvalmen helt borte, alt var bra på ultralyder og kvalmen kom tilbake i uke 10 og varte til uke 16, angret på at jeg ikke nyet de ukene uten kvalme mer! 
Det siste svangerskapet så var jeg kvalm med opplast fra uke 6, kvalmen forsvang helt i uke 9, og da viste det seg på ultralyd noen dager senere etter kvalmen forsvant at den døde den dagen kvalmen forsvant, ble målt til den dagen. 

Når det er sagt så leser jeg om mange som mister kvalmen iløpet av uke 8, morkaken kan komme av at morkaken tar mer over da og hcg nivåene begynner å flate mer ut. Men mange får kvalmen tilbake igjen etter noen dager-uker 😊

Anonymkode: 3a8cf...15a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

sier bare: NYT DET. :) med 5åringen var jeg kvalm fra uke 6 til uke 8 og litt på slutten av svangerskapet. Med 3åringen var jeg kvalm fra uke 5 og kvalm i 11 uker. så det varierer veldig fra svangerskap til svangerskap:)

Anonymkode: ca7b6...7d5

• Liker 1
Skrevet (endret)

kvalmen min ble mye bedre fra 8+0.  Flere dager sammenhengende jeg ikke var kvalm, og den konstante uggenheten forsvant. etter uke 8 har jeg kun hatt enkeltdager  innimellom med kvalme, mindre kvalme for hver uke - men mer kvalm når jeg først er kvalm. Fikk samtidig bedre luktesans og brekninger pga lukt (men ikke kvalme). 

Er 13 +2 nå 😊 

Endret av stAre
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...