Arielle Skrevet 29. oktober 2005 #1 Skrevet 29. oktober 2005 Ja, har altså en tørr flekk under det ene øyet. Har holdt på lenge med å smøre med fuktighetskrem (sånn tynn ansiktskrem og hudlotion), men det går ikke bort. Det vises ikke så godt, men av og til kan det klø litt når det er veldig tørt og hovne litt opp og bli rødt når jeg smører. Burde jeg kjøpe en krem for tørr og sensitiv hud, eller en sånn skikkelig fet krem?
Gjest Gjesta Skrevet 29. oktober 2005 #2 Skrevet 29. oktober 2005 Da jeg hadde en slik, gikk jeg til hudpleier, og hun anbefalte at jeg kjøpte hydrokortison KREM (1%) på apoteket. Den er mild, så den skader ikke huden, men man bør ikke bruke den i over en uke uten opphold. Jeg brukte den i tre dager (tror jeg), og etter det var flekken borte.
Gjest gjest1 Skrevet 29. oktober 2005 #3 Skrevet 29. oktober 2005 Jeg bruker også Hydrokortison på slike tørre flekker (sist på øyelokkene). Har prøvd med allslags fete kremer, men det er bare Hydrokortison som fjerner det.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2005 #4 Skrevet 30. oktober 2005 Tror det er en slags soppinfeksjon? Derfor det hjelper med Hydrokortison?
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2005 #5 Skrevet 30. oktober 2005 Soppinfeksjoner oppstår først og fremst der hud møter hud, og det blir fuktig. Altså er det ikke så normalt under øynene. Slike flekker er ofte en slags eksem (reaksjon på noe, enten produkt, noe i maten, eller i omverdenen), og derfor hjelper hydrokortison så kjapt.
Arielle Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2005 Men jeg tror ikke det er eksem altså.. det er bare tørt...
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2005 #7 Skrevet 30. oktober 2005 Du kan jo prøve med hydrokortison? Hvis det hjelper, betyr det jo ingenting hva årsaken er. Jeg har ofte slike flekker, men er ikke diagnostisert med noe som helst ala eksem. Men jeg får det ofte i stressperioder eller i overgangen mellom årstider. Og da hjelper stort sett mild hydrokortison.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2005 #8 Skrevet 30. oktober 2005 Jeg kan bruke en veldig fet krem akkurat på det tørre et par dager, så er det borte
lene24 Skrevet 30. oktober 2005 #9 Skrevet 30. oktober 2005 jeg hadde veldig tørre øyelokk og brukte en øyesalve som jeg kjøpte på apoteket, den het SIMPLEX og kostet 69 kr el noe sånt... Kjempe effektiv!!!!
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2005 #10 Skrevet 30. oktober 2005 Dr. Hauschka sin rosekrem bruker jeg på tørre flekker. Veldig effektiv!
Arielle Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #11 Skrevet 31. oktober 2005 Har også en eksemflekk på størrelse med en en-kroning på håndleddet mitt. denne har jeg smurt med hydrokortison, men det går ikke bort. Noen som har en idè om hva det kan være? Føler meg litt dum å gå til legen bare for en liten flekk på håndleddet Den har vært der leeeenge! Og den klør og er ekkel og dum
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #12 Skrevet 31. oktober 2005 Har også en eksemflekk på størrelse med en en-kroning på håndleddet mitt. denne har jeg smurt med hydrokortison, men det går ikke bort. Noen som har en idè om hva det kan være? Føler meg litt dum å gå til legen bare for en liten flekk på håndleddet Den har vært der leeeenge! Og den klør og er ekkel og dum ← Det høres ut som ringorm, du får middel mot dette på apoteket. Jeg hadde det på låret for mange år siden og etter noen dagers smøring forsvant den..
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #13 Skrevet 31. oktober 2005 Har også en eksemflekk på størrelse med en en-kroning på håndleddet mitt. denne har jeg smurt med hydrokortison, men det går ikke bort. Noen som har en idè om hva det kan være? Føler meg litt dum å gå til legen bare for en liten flekk på håndleddet Den har vært der leeeenge! Og den klør og er ekkel og dum ← Ringorm er en sopp. Prøv Canesten som du får reseptfritt.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2005 #14 Skrevet 31. oktober 2005 Ringorm er en sopp. Prøv Canesten som du får reseptfritt. ← Jøss Funker f....krem på det?
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #15 Skrevet 31. oktober 2005 Jøss Funker f....krem på det? ← Canesten er et antimykotikum (mykoser = sopp). Så Canesten kan brukes mot alle typer sopp, fotsopp og som en kur med vagitorier (stikkpiller) og vaginalkrem. Men det kan jo være greit å gå til lege for å få en sikker diagnose.
Arielle Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #16 Skrevet 31. oktober 2005 Seriøst? RingORM? Æsj! Hva er egentlig det for noe? Hvordan får man det? Det jeg har ser bare ut som vanlig eksem.. noen ganger er det nesten borte ag andre ganger klør det og er mer rødt. Det er ikke en helt rund flekk, må det være det hvis det er ringorm? Har canesten liggende i skuffa, så jeg kan jo alltids prøve det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå