Gå til innhold

Fersket samboer igjen (med en venninne)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Beklager på forhånd for min dårlige forklaringsevne og veldig lang tekst. VÆR så snill å ikke kom med slemme kommentarer, jeg klarer ikke mer snart...

Nå er jeg lei, jeg sitter her med tårer i øynene. Han lovet og lovet, det skulle aldri skje igjen. Uansett hvor mye det såret da, så ga jeg han en ny sjanse. Dum som jeg var, jeg vet. Dette er ikke første gang han har gjort dette mot meg, fant ut for noen måneder siden at han hadde lastet ned tinder bak ryggen min og vi krangla masse. Han ble defensiv og aggressiv med en gang jeg konfronterte han om det. Begynte å si masse stygge ord til meg som vanlig. Til slutt ba han om unnskyldning og ville at vi skulle late som ingenting og begynne på nytt. 
Fant nylig ut at han har møtt en av mine venninner bak ryggen min (så på snapkart at de var på kafe på samme sted, han visste tydeligvis ikke at han viste posisjonen sin). Ringte han og spurte hvor han blir av, "kommer hjem snart, blir litt lenger på jobb". Hjertet mitt sank og jeg ble skjelven i kroppen. Føltes som jeg måtte spy. På'n igjen tenkte jeg. Så jeg ringte venninna mi og spurte om hvor hun var, og hun løy.
Da han kom hjem prøvde han å bortforklare det med at de planla bursdagen min. De skulle visst overraske meg med et stort lokale og en gigantisk fest. Vil gjerne legge til at bursdagen min er i oktober(!!) Selvfølgelig trodde jeg ikke på bs hans.Vi krangla masse, han kalte meg masse stygge ting som at jeg er paranoid og psykotisk, til han til slutt innrømmet å ha ligget med hu i skjul i flere uker og det var visst min feil fordi jeg ikke har like høy libido som han "og derfor må han få utløp ett eller annet sted"..

HVA skal jeg gjøre, jeg elsker han jo av hele mitt hjerte og klarer ikke å se for meg et liv uten han. Men han ljuger, bedrar, er utro og i tillegg prøver å legge skylden på meg. Men livet føles tomt uten han og vi har det så bra når ting først er bra. Er det min skyld? Har han rett?

Anonymkode: 2ba78...349

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Gjest Letharia
Skrevet

Han her må du bare gå fra. For det første så er dette psykisk mishandling, og for det andre så respekterer han deg ikke overhodet når han legger skylden over på deg. Uansett hvor lite du liker å ha sex så er det ingen unnskyldning for å være utro og en drittsekk. Og den "venninna" di bør du også droppe, hun har tydeligvis like lite respekt for deg som samboeren din. 

Kom deg ut av dette giftige forholdet, med hevet hode. Dette har du ingen skyld i 💙 Sender deg masse kjærlighet

AnonymBruker
Skrevet

Du vet selv at du må gå. 

Anonymkode: 5e6ca...577

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Dropp fyren og hun så kalte venninna di. Du fortjener så mye bedre❤️ Utroskap gjør vondt, har selv hatt en samboer som var utro utallige ganger så vet det gjør veldig vondt å oppdage det, å at det i tillegg var med en venninne av deg gjør ikke saken bedre.. Det beste er å kutte ut begge to, slett og blokker dem på alle plattformer. Om det er din leilighet kaster du fyren ut pronto, ellers bare pakk sakene dine uten å si noe å bare dra å aldri se deg tilbake!

Dette greier du❤️

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Her må du bare avslutte forholdet og gå videre med livet. Du vil aldri få det bra med denne mannen. Du fortjener bedre.

Anonymkode: 0ee57...779

Hun er glad i han, av og til er det lett å si, si ha det til ham/ hun.. Dere kan ikke se den situasjonen. De kan finne en annen løsning.

Anonymkode: 874a1...cc9

AnonymBruker
Skrevet
Letharia skrev (15 minutter siden):

Han her må du bare gå fra. For det første så er dette psykisk mishandling, og for det andre så respekterer han deg ikke overhodet når han legger skylden over på deg. Uansett hvor lite du liker å ha sex så er det ingen unnskyldning for å være utro og en drittsekk. Og den "venninna" di bør du også droppe, hun har tydeligvis like lite respekt for deg som samboeren din. 

Kom deg ut av dette giftige forholdet, med hevet hode. Dette har du ingen skyld i 💙 Sender deg masse kjærlighet

De viser ikke til henne riktig veien. Du leste tråden og ble sint mot ham. Og sier bare slutt forholdet. Det er ikke lurt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Her må du bare avslutte forholdet og gå videre med livet. Du vil aldri få det bra med denne mannen. Du fortjener bedre.

Anonymkode: 0ee57...779

Tusen takk ❤️ men er ikke så lett. Jeg bor i hans leilighet og er mellom jobber nå, står uten penger og noe som helst uten han. 

Letharia skrev (17 minutter siden):

Takk for fine ord ❤️ Dere har jo rett, men det er så innmari vondt å skulle gå fra han også. Vi har vært kjærester i 6 år og jeg klarer ikke å se en fremtid uten han :( 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff.

Enten godta eller gå, han kommer nok ikke til å slutte uansett.

Anonymkode: 74eb1...a61

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du vet selv at du må gå. 

Anonymkode: 5e6ca...577

Ja...

candykiss skrev (3 minutter siden):

Dropp fyren og hun så kalte venninna di. Du fortjener så mye bedre❤️ Utroskap gjør vondt, har selv hatt en samboer som var utro utallige ganger så vet det gjør veldig vondt å oppdage det, å at det i tillegg var med en venninne av deg gjør ikke saken bedre.. Det beste er å kutte ut begge to, slett og blokker dem på alle plattformer. Om det er din leilighet kaster du fyren ut pronto, ellers bare pakk sakene dine uten å si noe å bare dra å aldri se deg tilbake!

Dette greier du❤️

Takk ❤️ . Jeg er redd for hva han kan finne på å si til vennene våre og familiene våres hvis jeg går fra han. Han truer med å fortelle alle at jeg er en løgner og at jeg bare fant på alt sammen.. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må gå fra han. Ja, det er tungt nå og en hverdag uten han kan være vanskelig, uvant og kanskje ensomt. Men se ett år frem i tid. Går du fra han nå vil du ha det mye bedre om ett år. Går du ikke fra han vil du ha det like ille om ikke verre om ett år. 'Tiden leger alle sår', så du vil nok komme over han etterhvert. Vær modig og gjør det som er riktig å gjøre ovenfor deg selv.

Anonymkode: c263d...5ef

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du klarer ikke se en fremtid uten han, men det finnes ikke noen fremtid med han.

Gjør det slutt, så har du det vondt i en måned eller to - men med verdigheten i behold og så kan du ha det godt resten av livet.

:klem:

Anonymkode: fddd4...7a9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun er glad i han, av og til er det lett å si, si ha det til ham/ hun.. Dere kan ikke se den situasjonen. De kan finne en annen løsning.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De viser ikke til henne riktig veien. Du leste tråden og ble sint mot ham. Og sier bare slutt forholdet. Det er ikke lurt.

Nei, de har faktisk rett i at han ikke er bra for meg. Han mishandler meg psykisk, han sier jo at alt er min skyld og kaller meg masse stygge ting med en gang en krangel oppstår. Men det er bare så himla vanskelig å skulle gå fra han, fordi hjertet mitt vil bli, men hjernen sier jeg må gå

• Liker 3
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja...

Takk ❤️ . Jeg er redd for hva han kan finne på å si til vennene våre og familiene våres hvis jeg går fra han. Han truer med å fortelle alle at jeg er en løgner og at jeg bare fant på alt sammen.. 

Du må bare heve deg over det. Du vet hva som er sant. Alle andre får seile sin egen sjø. Folk vil alltid tenke sitt uansett, det kan vi ikke styre. Og du kan ikke leve med en mann som knuser deg igjen og igjen fordi du er redd for hva andre vil tenke om en løgn som noen kanskje kommer til å fortelle...

• Liker 2
Gjest Letharia
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og hvilken annen løsning skulle det vært? Han endrer seg tydeligvis ikke og lærte ikke første gang. I tillegg mishandler han henne og skylder på henne, som hun selv skriver her. Så da skal hun vel bare finne seg i det og late som ingenting, som han vil? 

Nei, vet du hva.... TS, kom deg vekk fort som vinden. Det finnes hjelp å få på krisesenter. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Skrevet

Du vet hva som er sannheten her, hva han velger å si til sine venner og familie er hans problem. Han er manipulativ og smålig som truer deg med å spre løgn, for en drittsekk! Jeg vet hvor vondt det er å stå i hendelser som dette. 

Skjønner at du er glad i han iom dere har hatt 6 år sammen, men hvor glad i deg er han som velger å gå bak ryggen med venninna di..? Du vinner på å dra fra han, han fortjener deg ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tusen takk ❤️ men er ikke så lett. Jeg bor i hans leilighet og er mellom jobber nå, står uten penger og noe som helst uten han. 

Takk for fine ord ❤️ Dere har jo rett, men det er så innmari vondt å skulle gå fra han også. Vi har vært kjærester i 6 år og jeg klarer ikke å se en fremtid uten han :( 

Han er ikke til å stole på og så gir han deg skylden for at han er utro. 

Du skal ikke se bort i fra at han kan finne på å kaste deg ut heller. 

Tror det lureste er å se seg om etter et annet sted å bo. Om du ikke har jobb så har du kanskje dagpenger eller AAP? Evt. sosialhjelp? 

Det er så dumt å gjøre seg avhengig av en mann. 

Prøv å få til å være hos noen venner eller noe familie til du finner deg noe eget?

Anonymkode: fc612...142

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
candykiss skrev (6 minutter siden):

Du vet hva som er sannheten her, hva han velger å si til sine venner og familie er hans problem. Han er manipulativ og smålig som truer deg med å spre løgn, for en drittsekk! Jeg vet hvor vondt det er å stå i hendelser som dette. 

Skjønner at du er glad i han iom dere har hatt 6 år sammen, men hvor glad i deg er han som velger å gå bak ryggen med venninna di..? Du vinner på å dra fra han, han fortjener deg ikke.

Ja du har helt rett.. Takk, setter pris på støtten ❤️ 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han er ikke til å stole på og så gir han deg skylden for at han er utro. 

Du skal ikke se bort i fra at han kan finne på å kaste deg ut heller. 

Tror det lureste er å se seg om etter et annet sted å bo. Om du ikke har jobb så har du kanskje dagpenger eller AAP? Evt. sosialhjelp? 

Det er så dumt å gjøre seg avhengig av en mann. 

Prøv å få til å være hos noen venner eller noe familie til du finner deg noe eget?

Anonymkode: fc612...142

Ja det er sant, men var ikke avhengig av han før pandemien. Jeg tjente bedre enn han, helt til det var nedbemanning på jobb og etter det har jeg slitt med å finne noe nytt som tjener bra nok til å komme meg unna... Kan Nav hjelpe med sånt?

AnonymBruker
Skrevet
Letharia skrev (9 minutter siden):

Og hvilken annen løsning skulle det vært? Han endrer seg tydeligvis ikke og lærte ikke første gang. I tillegg mishandler han henne og skylder på henne, som hun selv skriver her. Så da skal hun vel bare finne seg i det og late som ingenting, som han vil? 

Nei, vet du hva.... TS, kom deg vekk fort som vinden. Det finnes hjelp å få på krisesenter. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Tusen takk, må nok ta en telefon til nærmeste krisesenter i morgen ja... ❤️ 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare heve deg over det. Du vet hva som er sant. Alle andre får seile sin egen sjø. Folk vil alltid tenke sitt uansett, det kan vi ikke styre. Og du kan ikke leve med en mann som knuser deg igjen og igjen fordi du er redd for hva andre vil tenke om en løgn som noen kanskje kommer til å fortelle...

Han er en kjempe herlig person mot alle andre, ingen ville trodd meg om jeg sa han var utro. Alle tror han er så flott og fin kjæreste, fordi det er det eneste de noen gang har sett. De vet ikke om de stygge tingene han kaller meg, at han gjentatte ganger er utro og ljuger masse... Men jeg får vel prøve å komme meg unna, dette går jo ikke mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...