AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Jeg har et barn, og har alltid tenkt at jeg skal ha et til. Lysten var derimot ikke så veldig tilstede de første 3 årene (det var faktisk ganske utenkelig å skulle bli gravid igjen), mens nå er jeg utrolig verpesyk, og liker jo å tro at det er fordi tiden er inne for en til og at det er «riktig» for oss. Men så er neste siste - da er det virkelig uaktuelt med flere, også tenker jeg «hva om jeg etter noen år blir like babysyk da?».. Så det jeg lurer på: slutter man å bli babysyk når man ikke skal ha flere? Eller er det en «lyst» man da bare må «stå imot»? Anonymkode: 28681...426
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 jeg har tre og er ferdig, men søster min fikk nettopp ei jente (jeg har kun gutter) og jeg kjente at jeg ble veeeeeldig babysyk når jeg hadde baby liggende i armene mine på brystkassen min å sove forleden dag.. Så tenkte jeg på at etter den søte babytida så kommer det masse annet slit som man også må ha overskudd til og da skjøv jeg tanken litt lenger bort. Tanken vil nok være der men man må jo oppdra barna også så jeg vet at selv om jeg har lyst så er det rett å stoppe fordi babytida er ikke den eneste tida. Første 1-2år hadde vi spiral da var lysten sterkest og uten spiral kunne det sikkert ha glippet med kondomen en gang og to Anonymkode: 2b485...1ba
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Jeg mistet all lyst på flere barn når jeg var «ferdig». Syns jo fortsatt babyer er koselig, men kjenner en enorm lettelse på at det ikke er jeg som har en baby for å si det sånn. Fikk 3. og siste barnet mitt for 10 år siden, og kunne ikke falt meg inn å få flere. Er fortsatt under 40, så muligheten er/var jo der. Mannen er heldigvis sterilisert så vi er ferdige med barneønske begge to 😊 Anonymkode: b5e6b...4e0 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #4 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har et barn, og har alltid tenkt at jeg skal ha et til. Lysten var derimot ikke så veldig tilstede de første 3 årene (det var faktisk ganske utenkelig å skulle bli gravid igjen), mens nå er jeg utrolig verpesyk, og liker jo å tro at det er fordi tiden er inne for en til og at det er «riktig» for oss. Men så er neste siste - da er det virkelig uaktuelt med flere, også tenker jeg «hva om jeg etter noen år blir like babysyk da?».. Så det jeg lurer på: slutter man å bli babysyk når man ikke skal ha flere? Eller er det en «lyst» man da bare må «stå imot»? Anonymkode: 28681...426 Bare skyv det frem noen år om gangen så slipper du ta noen endelig avgjørelse før du får så stor avstand at du blir helt fornøyd med avgjørelsen Anonymkode: 2b485...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #5 Skrevet 11. mars 2022 Ja. Vi hadde i utgangspunktet kun tenkt å få to barn, men jeg klarte ikke å tenke at jeg var ferdig etter to. Jeg klarte ikke å kvitte meg med babyting, og var mye babysyk. Så da fikk vi et barn til. Etter det følte jeg meg helt ferdig! Anonymkode: 85a55...924
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #6 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Vi hadde i utgangspunktet kun tenkt å få to barn, men jeg klarte ikke å tenke at jeg var ferdig etter to. Jeg klarte ikke å kvitte meg med babyting, og var mye babysyk. Så da fikk vi et barn til. Etter det følte jeg meg helt ferdig! Anonymkode: 85a55...924 Ja er nok noe i det, jeg ville egentlig ha mange flere så egentlig så er ikke hjertet mitt helt med på at det er slutt selv om alder, kapasitet, situasjon osv er det. Så da er det bare å stå i mot lysten rett og slett og kose seg med de en har. Passer på å holde fokus der. Anonymkode: 2b485...1ba 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #7 Skrevet 11. mars 2022 Jeg har tre, er passert 40, og er stadig babysyk. Det blir garantert ikke flere, likevel tar jeg meg i å tenke at jeg ikke er for gammel til en atpåklatt… Anonymkode: cded9...344 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #8 Skrevet 12. mars 2022 Jeg fikk mine barn da jeg var 25 og 26 år, og kjente like etterpå at jeg var ferdig. Mannen steriliserte seg da nr to kom, han var da 26. Vi er nå 38, og kjenner fortsatt at vi er ferdige. Kunne ikke tenkt oss enda et kull. Merkelig nok bryr jeg meg ikke om babyer lengre. Var heeeelt babygal som barn, ungdom og ung voksen, men jeg sluttet å bry meg om babyer da mine to ikke var det lengre. Tror nok jeg vil nyte å holde på et barnebarn, altså, men alle andre babyer er uinteressante. Tror absolutt jeg er ferdig, ja. Anonymkode: 1e5ba...3cd
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #9 Skrevet 12. mars 2022 Jeg kunne gjerne tenke meg å være gravid, føde og ha baby en gang til, men det er rent teoretisk fordi jeg virkelig virkelig ikke ønsker meg flere barn. Og jeg vil selvsagt ikke få en bay som så skal dø. Anonymkode: ffa14...6e2
Trolltunge Skrevet 12. mars 2022 #10 Skrevet 12. mars 2022 Jeg er veldig ferdig med barn, men babysyke kan slå til innimellom likevel. Da tenker jeg at det kommer, i form av barnebarn, og det føles veldig greit egentlig. Jeg vil jo egentlig ikke ha flere barn, det er bare hode og kroppen som tuller litt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #11 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har et barn, og har alltid tenkt at jeg skal ha et til. Lysten var derimot ikke så veldig tilstede de første 3 årene (det var faktisk ganske utenkelig å skulle bli gravid igjen), mens nå er jeg utrolig verpesyk, og liker jo å tro at det er fordi tiden er inne for en til og at det er «riktig» for oss. Men så er neste siste - da er det virkelig uaktuelt med flere, også tenker jeg «hva om jeg etter noen år blir like babysyk da?».. Så det jeg lurer på: slutter man å bli babysyk når man ikke skal ha flere? Eller er det en «lyst» man da bare må «stå imot»? Anonymkode: 28681...426 Nei, men jeg er fornuftig og vet hva vi har råd til. Og vi trenger heller ikke overbefolke verden. Anonymkode: de9e0...d3e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #12 Skrevet 12. mars 2022 Jepp, den kommer jevnt og trutt. Prøver å minne meg selv på hvor vanvittig slitsomt det er med baby og småbarn. All sutring, bæring, bleier, tenner, separasjonsangst, våkenetter , and the list goes on😅 Mye man har glemt når man har skolebarn og kun har gøy😅 Anonymkode: f1a62...04c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #13 Skrevet 12. mars 2022 Aldri hatt babylyst, og kommer aldri til å få. Jeg forblir nok barnløs Anonymkode: f0170...268
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #14 Skrevet 12. mars 2022 Har ett barn, og jeg kan ikke få flere. Jeg kjenner aldri jeg blir babysyk eller noe lyst på flere. Er mange ganger lettet over at jeg ikke kan få flere, så slipper jeg å tenke mer på det. Men det kan jo være fordi jeg vet at jeg ikke kan. Jeg har aldri vært veldig interessert i babyer, så kan være derfor og, var aldri babysyk eller noe slik før jeg fikk barnet mitt heller. Anonymkode: a3179...516
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #15 Skrevet 12. mars 2022 Jeg har tre barn og er 37 år. Ser alle fordelene med at de begynner å bli eldre og kunne ikke tenke meg enda en runde på lekeplasser og grytidlige morgener. Men babysjuk er jeg lell og går for tiden gjennom denne «sorgprosessen» hvor jeg anerkjenner at én epoke er over og en ny på vei. Kunne gjerne hatt et svangerskap og en baby til, men som du sier, forholder meg til omstendigheter som handler om kapasitet, økonomi og evnen til å se at babyene tar slutt og at det å ha ansvaret for et større barn og er helt menneske er noe man bare skal ta på seg om man har ressurser nok. Anonymkode: f75be...f92
Arkana Skrevet 12. mars 2022 #16 Skrevet 12. mars 2022 Vi ønsket oss tre barn og fikk tre barn. Etter nr 3 følte jeg meg ferdig og har ikke vært babysyk eller kjent noen lyst på flere barn etter det.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #17 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har et barn, og har alltid tenkt at jeg skal ha et til. Lysten var derimot ikke så veldig tilstede de første 3 årene (det var faktisk ganske utenkelig å skulle bli gravid igjen), mens nå er jeg utrolig verpesyk, og liker jo å tro at det er fordi tiden er inne for en til og at det er «riktig» for oss. Men så er neste siste - da er det virkelig uaktuelt med flere, også tenker jeg «hva om jeg etter noen år blir like babysyk da?».. Så det jeg lurer på: slutter man å bli babysyk når man ikke skal ha flere? Eller er det en «lyst» man da bare må «stå imot»? Anonymkode: 28681...426 Ja. Jeg ble ikke babysyk mer. Om det var fordi tredje var jente er uvisst. Anonymkode: ba9eb...3f5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #18 Skrevet 12. mars 2022 Etter min første var jeg veldig babysyk i 4 år, til jeg ble gravid med nr 2. Deretter var jeg helt ferdig. Kan kjenne hjertet svulmer når jeg ser nyfødte. Men, realiteten og minnene om hvor slitsomt alt er slår raskt inn og jeg blir i stedet veldig takknemlig for at jeg er ferdig😁 Anonymkode: c002e...7fb
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #19 Skrevet 12. mars 2022 Det har ikke gått over for meg foreløpig, men det har roet seg litt. Vi har to og den yngste er to år. Jeg ønsker meg en til, men mannen min gjør ikke det, og jeg forstår argumentene hans. Da den yngste var nyfødt, møtte jeg ei dame på 80 år på butikken som kom bort til oss og fortalte at hun var babysyk og savnet tiden med barn hjemme. Men at hun skulle bli oldemor om noen uker. Anonymkode: afc44...c6c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #20 Skrevet 12. mars 2022 Da jeg var ferdig med barn var jeg ferdig med barn. Har aldri kjent på lysten til å få flere. Kan godt passe en baby eller kose meg med en baby på fanget, men det er innmari godt å gi den tilbake til foreldrene. Anonymkode: b81ef...da8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå