GÃ¥ til innhold

Solkrem og soleksem🥵

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Jeg får soleksem bare av å tenke på sol omtrent. Idag var jeg ute i sola i 2timer. Jeg hadde grundig smurt meg med solkrem. Men så rullet solkremen av ansiktet mitt. Og det resulterte i soleksem🙄 er det noen gode sjeler der ute som har erfaring med solkremer å kan tipse meg om en ufet krem? Gjerne en dagkrem. Og da lurer jeg også på om dagkrem kan brukes som solkrem hvis man skal sole seg🤔 jeg har tidligere brukt Shiseido emolusjon som har trekt bra inn i huden. Men den har litt lav spf (20) synes jeg🤔 

Takker hjertligst for alle tips!

Anonymkode: 5a784...2e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med aptoketet sånn at du får en skikkelig solkrem. Dagkrem er ikke nok selv om den har faktor i. Mange solkremer har mye vann og da får du eksem. Har selv soleksem. Den eneste solkremen jeg har tålt er Pitz Buin sine. Men du må ha høy solfaktor. Huden tåler lite på denne tiden av året.

Anonymkode: 4c26f...752

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker kun dette merket hvert år og er fornøyd. Har prøvd mange men enten så får jeg soleksem av dem eller så blir jeg solbrent. Cliniderm er jeg storfornøyd med.

https://www.apotek1.no/produkter/cliniderm-ultra-light-sun-milk-spf-30-150ml-915281p

Anonymkode: eb1a5...fa4

Bra tips! Den skal jeg teste ut. Takk :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Snakk med aptoketet sånn at du får en skikkelig solkrem. Dagkrem er ikke nok selv om den har faktor i. Mange solkremer har mye vann og da får du eksem. Har selv soleksem. Den eneste solkremen jeg har tålt er Pitz Buin sine. Men du må ha høy solfaktor. Huden tåler lite på denne tiden av året.

Anonymkode: 4c26f...752

Det skal jeg gjøre. Takk for tips :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei! 
Jeg får soleksem bare av å tenke på sol omtrent. Idag var jeg ute i sola i 2timer. Jeg hadde grundig smurt meg med solkrem. Men så rullet solkremen av ansiktet mitt. Og det resulterte i soleksem🙄 er det noen gode sjeler der ute som har erfaring med solkremer å kan tipse meg om en ufet krem? Gjerne en dagkrem. Og da lurer jeg også på om dagkrem kan brukes som solkrem hvis man skal sole seg🤔 jeg har tidligere brukt Shiseido emolusjon som har trekt bra inn i huden. Men den har litt lav spf (20) synes jeg🤔 

Takker hjertligst for alle tips!

Jeg begynte å ta betakarotentabletter og det sammen med god solkrem har gjort at jeg tåler sola bedre. Har knapt hatt soleksem etter dette.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (3 minutter siden):

Jeg begynte å ta betakarotentabletter og det sammen med god solkrem har gjort at jeg tåler sola bedre. Har knapt hatt soleksem etter dette.

Det skal sjekkes ut. Takk for tips🤩

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har slitt med soleksem. Men har eksem, blandingshud og sensitiv hud. Generelt er La Roche Posay et bra merke for sensitiv hud. Så jeg ville testet en solkrem til ansikt fra dem. Som denne: https://www.vitusapotek.no/kjop-2-fa-30%-pa-solpleie/la-roche-posay-anthelios-ultra-solkrem-til-ansikt-spf-50%2B%2C-50-ml-/p/917730

husk at det er forskjell på solkrem til ansikt og resten av kroppen, så bruk en til ansikt😊

Anonymkode: 80370...0a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det lenge siden jeg har slitt med soleksem. Men har eksem, blandingshud og sensitiv hud. Generelt er La Roche Posay et bra merke for sensitiv hud. Så jeg ville testet en solkrem til ansikt fra dem. Som denne: https://www.vitusapotek.no/kjop-2-fa-30%-pa-solpleie/la-roche-posay-anthelios-ultra-solkrem-til-ansikt-spf-50%2B%2C-50-ml-/p/917730

husk at det er forskjell på solkrem til ansikt og resten av kroppen, så bruk en til ansikt😊

Anonymkode: 80370...0a5

Takk for bra tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...