AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Som tittelen sier, han er alt for knytt til søsknene sine. I den form at han faktisk sliter med å være en egen person, fordi han hele tiden glorifiserer og ser opp til søsknene sine. Alt fra hvordan vi skal ordne økonomien vår, til hva vi gjør med foreldrepemisjon når den tid evt kommer, til alle hverdagslige bestemmelser tar han etter dem. ''Rolf og kona har gjort slik, det er ekstremt lurt''. ''Kari og mannen ordnet det sånn, det var smart''. Altså tips og råd er fint, men han tar alt søsknene sier som den fulle fasit på et problem. Bare for eksempel; nå har han fått korona, og kan ikke gjøre noen ting. Bare ligger på sofaen. Ikke fordi han er syk - for han sier formen er veldig bra - men han tør ikke gjøre noen verdens ting fordi ROLF (bror) hadde følt seg fin, og blitt slapp etter å ha vasket bilen. Jeg eksploderte i dag, og har litt dårlig samvittighet. Sa til han at DU er IKKE Rolf. Du er et eget individ med et eget liv og må finne ut av ting selv, ikke bruk bror din som en fasit. Dette gjorde han ekstremt sint. Jeg prøvde videre å si at jeg har også korona, og jeg jogget tre mil i dag uten å kjenne noen ting. Fordi folk er ULIKE! Noen dør av korona, og andre (som meg) merker ikke annet enn en tilfeldig ekstra strek på en test. Dette skjønner han ikke. Han tror han og søsknene er samme person, tar alt de gjør som livets fasit og er ikke åpen for diskusjon på ting søsknene har uttalt seg om. Han forstår ikke at han og oss kanskje bør løse ting annerledes enn dem. Dette irriterer meg helt grenseløst, på det punktet at jeg vurderer å gå. Noen som har vært borti maken? Anonymkode: fca83...0d2 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 Det må være helt forferdelig, jeg hadde aldri holdt ut. Fikk nok av ei som var sykelig knyttet til foreldrene sine, så jeg skjønner deg godt. Anonymkode: 6af1b...0ac 7
Gjest mariama Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Skulle ønske jeg hadde noen råd, men kun sympati å bidra med her. Kjenner faktisk det koker litt i meg bare av å lese det, så forbanna hadde jeg blitt.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #4 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette gjorde han ekstremt sint. Jeg prøvde videre å si at jeg har også korona, og jeg jogget tre mil i dag uten å kjenne noen ting. Fordi folk er ULIKE! Noen dør av korona, og andre (som meg) merker ikke annet enn en tilfeldig ekstra strek på en test. Altså jeg har forståelse for situasjonen og er enig i at mannen din er en raring, men er det ikke lurt å ta det litt med ro? Man bør ikke presse seg under en infeksjon. Anonymkode: 144bd...7b3 12
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #5 Skrevet 11. mars 2022 Så fint at han har et godt forhold til søsknene. Men, forstår at det blir litt mye. Det nytter ikke å tenke at du skal endre mannen din. Det du kan gjøre er å prate med ham (i fredstid) om at du trenger at han tar egne valg, og at han ikke alltid tenker at søsknene har fasiten på livet. Anonymkode: 62c0d...af9 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #6 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså jeg har forståelse for situasjonen og er enig i at mannen din er en raring, men er det ikke lurt å ta det litt med ro? Man bør ikke presse seg under en infeksjon. Anonymkode: 144bd...7b3 Man kan jo kjenne litt hva formen tilsier da! Jeg sier ikke han skal ut umiddelbart å løpe maraton, men han trenger da ikke legge seg fire dager på sofaen fordi broren ble sliten av aktivitet. Man må jo kjenne litt på kroppen, men han tar det som en fasit at fordi broren kjente sånn og sånn - vil det gjelde for han også. Dette var bare ett eksempel, poenget er at sånn er det med alt hele tiden.. Anonymkode: fca83...0d2 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #7 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så fint at han har et godt forhold til søsknene. Men, forstår at det blir litt mye. Det nytter ikke å tenke at du skal endre mannen din. Det du kan gjøre er å prate med ham (i fredstid) om at du trenger at han tar egne valg, og at han ikke alltid tenker at søsknene har fasiten på livet. Anonymkode: 62c0d...af9 Ja altså, jeg har også et godt forhold til søsknene hans - de er supre folk! Vi har mye med dem å gjøre, og det er jo bare positivt synes jeg, så dette handler ikke om dem - men om hans måte å se på deres liv som en fasit på.. Det er jo ikke sikkert alt de gjør passer oss, hverken han eller jeg har samme jobber som søsknene, vi har totalt ulike liv liksom.. Anonymkode: fca83...0d2 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #8 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man kan jo kjenne litt hva formen tilsier da! Jeg sier ikke han skal ut umiddelbart å løpe maraton, men han trenger da ikke legge seg fire dager på sofaen fordi broren ble sliten av aktivitet. Man må jo kjenne litt på kroppen, men han tar det som en fasit at fordi broren kjente sånn og sånn - vil det gjelde for han også. Dette var bare ett eksempel, poenget er at sånn er det med alt hele tiden.. Anonymkode: fca83...0d2 Nei, jeg sier at du overdriver aktiviteten og burde ta det med ro, ikke at han gjør det og har rett i å ligge rett ut for sikkerhets skyld Anonymkode: 144bd...7b3 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #9 Skrevet 11. mars 2022 😳 nå følte jeg meg truffet. Samboer spør alltid om det er min egen mening, eller min brors mening. Anonymkode: fedd6...d86 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #10 Skrevet 11. mars 2022 Men hvorfor ble han kjempesint da du sa det? Følte han seg truffet? Eller tok han det som et angrep på de fortreffelige søsknene sine? Anonymkode: 144bd...7b3 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #11 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja altså, jeg har også et godt forhold til søsknene hans - de er supre folk! Vi har mye med dem å gjøre, og det er jo bare positivt synes jeg, så dette handler ikke om dem - men om hans måte å se på deres liv som en fasit på.. Det er jo ikke sikkert alt de gjør passer oss, hverken han eller jeg har samme jobber som søsknene, vi har totalt ulike liv liksom.. Anonymkode: fca83...0d2 Tenker du har full grunn til å være irritert, men ville tatt det opp når stemningen mellom dere er god. Kanskje tenker han ikke over det? Jeg har og et veldig nært forhold til søsknene mine, og kan kjenne meg litt igjen i å gå til dem med alt mulig 🙈 Gjør han bare bevisst på dette, på en kjærlig måte. Han mener helt sikkert ikke å irritere deg 😊 Anonymkode: 62c0d...af9 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #12 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, jeg sier at du overdriver aktiviteten og burde ta det med ro, ikke at han gjør det og har rett i å ligge rett ut for sikkerhets skyld Anonymkode: 144bd...7b3 Men jeg føler meg overhodet ikke syk på noen som helst måte, og ser derfor ingen grunn til å la det begrense meg Kjenner meg 100% frisk både før og etter joggetur. Det kan godt hende han er hardere rammet enn meg, men jeg synes han kunne testet det litt. Han turte ikke støvsuge kjøkkenet i dag en gang, for han var redd for å bli syk etterpå.. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvorfor ble han kjempesint da du sa det? Følte han seg truffet? Eller tok han det som et angrep på de fortreffelige søsknene sine? Anonymkode: 144bd...7b3 Aner ikke, for han er ekstremt dårlig på å snakke om det. Jeg mistenker kanskje det første, for han pleier ikke bli så sint.. Anonymkode: fca83...0d2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #13 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg føler meg overhodet ikke syk på noen som helst måte, og ser derfor ingen grunn til å la det begrense meg Kjenner meg 100% frisk både før og etter joggetur. Det kan godt hende han er hardere rammet enn meg, men jeg synes han kunne testet det litt. Han turte ikke støvsuge kjøkkenet i dag en gang, for han var redd for å bli syk etterpå.. Aner ikke, for han er ekstremt dårlig på å snakke om det. Jeg mistenker kanskje det første, for han pleier ikke bli så sint.. Anonymkode: fca83...0d2 Okei, beklager Sikkert bare jeg som har hørt for mange skremselshistorier om folk som ble skikkelig dårlige etter å ha tatt opp trening og vanlig aktivitet for tidlig etter koronasykdom🙈 Ok, så han kjenner kanskje egentlig litt på det, at han har liten selvtillit på egne meninger og egne evner? Hvordan var det hjemme da de vokste opp, ble de andre mer "dyrket" enn han på en måte? Foreldre kan jo noen ganger gjøre forskjell på barna, kanskje ene barnet får ord på seg for å være så fornuftig eller flink til ditt og datt mens det andre barnet aldri får høre sånt, så da blir det en sannhet liksom. De gangene han tar avgjørelser selv og får ideer selv, hvordan blir utfallet? Kanskje han ubevisst har bestemt at han ikke har så god peiling og det tryggeste er å få fasiten fra noen andre. Anonymkode: 144bd...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #14 Skrevet 11. mars 2022 Hver gang jeg hører slike historier tenker jeg tilbake på en eks som virkelig glorifiserte søsteren sin! I hans øyne var hun den perfekte kvinne på alle måter🤢 Du får nesten prøve hardere å nå igjennom, om det plager deg tilstrekkelig får du nesten bare gå. Det er noe sykelig over slike besettelser! Anonymkode: 5b3a2...46f 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #15 Skrevet 11. mars 2022 Han deler trolig biologi med søsknene, så at han skal reagere likt som søsknene på samme sykdom, er ganske sannsynlig. Anonymkode: 1efba...855 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #16 Skrevet 11. mars 2022 Du høres nå litt vanskelig ut selv, ts... Anonymkode: 8889e...a69 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #17 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Han deler trolig biologi med søsknene, så at han skal reagere likt som søsknene på samme sykdom, er ganske sannsynlig. Anonymkode: 1efba...855 Det er det mest ulogiske jeg har hørt på lenge. Jeg hadde kanskje sett poenget ditt om de var eneeggede tvillinger, men selv der vil det være stor forskjell på hvordan man reagerer på samme sykdom siden man ikke har levd identiske liv i tillegg til identiske gener. Anonymkode: e1084...db9 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #18 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er det mest ulogiske jeg har hørt på lenge. Jeg hadde kanskje sett poenget ditt om de var eneeggede tvillinger, men selv der vil det være stor forskjell på hvordan man reagerer på samme sykdom siden man ikke har levd identiske liv i tillegg til identiske gener. Anonymkode: e1084...db9 Det er ihvertfall hakket mer logisk enn at han skal reagere likt som ts. Anonymkode: 1efba...855 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #19 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er ihvertfall hakket mer logisk enn at han skal reagere likt som ts. Anonymkode: 1efba...855 Det er jo ikke det Ts mener. Poenget er at han kan prøve å støvsuge kjøkkenet når han faktisk føler seg bra. Men han unnskylder det med at broren ble sliten etter å ha vasket bilen. Så derfor kan han ikke gjøre noen ting. Anonymkode: 091f4...bf8 9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #20 Skrevet 12. mars 2022 Sinnsykt irriterende! Minner meg om min samboer, som syns søsteren er perfekt. Hvis jeg klipper meg som henne, kler meg som henne, går ned i vekt som henne og innreder som henne hadde det blitt supert... Gift deg med søsteren din da, sier jeg. Ingen gode råd, men forstår du eksploderte! Anonymkode: e86e6...712 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå