AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Dette skjedde da jeg skulle hente sønnen min på 2 år. En av 6 åringene slo et lite barn i hode med en spade, ingen voksne var i nærheten så jeg reagerte å tok spaden ifra ham å sa at det var ikke lov å slå. Da grep han en stein på størrelse med neven til en voksen mann å kylte den rett i panna mi! Jeg begynte å blø å skrek til og dyttet ham unna slik at han ramlet på rompa. "Bi*ch:" sa han. De ansatte som kom til bare beklaget å tok han med seg. Nå har moren hans sendt meg sms og sier at det lille gullet hennes har fortalt at jeg har dyttet han hardt bakover fordi han "mistet" en sten på meg. Hun vil ha en alvorlig samtale med meg lol!! Hva ville dere sagt i denne samtalen ? Anonymkode: ec203...9f9 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 Du kan jo begynne med å si at du ikke er interessert i å ha en samtale med henne om hvordan kroppens reflekser fungerer. Også kan du legge til at hun bør heller legge fokuset på å stramme opp oppdragelsen sin: for det er ikke greit at en seksåring slår små barn i hodet med spade, klinker en diger stein i panna på en voksen og kaller en bitch etterpå? 😬🤔☺️🤷♀️ Det ville jeg sagt iallefall. Gutten trenger noe, om det er mer oppmerksomhet, trøst, disiplin, i dont know. Men han trenger åpenbart hjelp til å regulere følelsene sine. Anonymkode: 64f4d...242 35
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Du svarer på melding: « dette må du ta via barnehagen, Leon angrep både meg og et yngre barn». Men skjønner ikke hennes intensjon? Skal hun få deg til å si unnskyld til henne? Oppdra deg? Jeg tror egentlig ikke på deg. Du fikk en dms: «Du dyttet Leon, derfor vil jeg be om en alvorlig samtale med deg». Anonymkode: 0242f...808 18 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #4 Skrevet 11. mars 2022 Be henne ta dette med barnehagen. De forklarer henne hva som skjedde. Du gjorde ikke noe galt her. Ærlig talt, en 6 åring som kaster en stor stein i hodet på noen har en stor utfordring. Anonymkode: 9f271...1b6 15
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #5 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du svarer på melding: « dette må du ta via barnehagen, Leon angrep både meg og et yngre barn». Men skjønner ikke hennes intensjon? Skal hun få deg til å si unnskyld til henne? Oppdra deg? Jeg tror egentlig ikke på deg. Du fikk en dms: «Du dyttet Leon, derfor vil jeg be om en alvorlig samtale med deg». Anonymkode: 0242f...808 Sms en lød mer som : leon kom gråtende hjem i dag og fortalte at mammaen til NN hadde dyttet ham hardt i bakken da han mistet en sten, dette høres jo ikke greit ut, leon er VELDIG redd for deg nå, jeg ønsker en alvorlig samtale. Hun vil vel kjefte meg opp ja tenkte jeg... Skal nevnes at denne gutten og foreldre er godt kjent i nabolaget som "trash" gutten gjør stadig ugagn. Og foreldrene har ikke tid til å ta tak da de er opptatt med steroider og styrketrening ( satt på spissen). Anonymkode: ec203...9f9 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #6 Skrevet 11. mars 2022 Slike rottetryner fortjener å bli straffet. Hva er det barnehagetantene drivet med uansett? De skal drive med pass av barn… Anonymkode: 86210...4b7 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #7 Skrevet 11. mars 2022 Dette ville jeg krevd et møte på med styrer og eventuelt pedagogisk leder på avdelingen til barnet tilstede. Denne moren er tydeligvis ikke helt stabil. Jeg er ikke overrasket. Folk tror små barn er så uskyldige og foreldrene er oppegående. Det finnes altfor mange utrolig dårlige foreldre. Anonymkode: 2c7f4...eeb 10
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #8 Skrevet 11. mars 2022 Jeg er barnehagelærer og har flere barn i barnehagen som utagerer. Å kaste stein i hodet på noen, har og skjedd. Barna som gjør dette har hatt store utfordringer på hjemmebane, eller diagnoser (eller er under utredning for diagnoser) Barnehagepersonalet gjorde rett i å ta gutten vekk fra situasjonen. Sikkert for å skjerme gutten fra de andre barna og deg når han utagerer. De burde uansett ha fulgt deg opp også. Fikk du ikke hjelp med kuttet, og forklart hva som skjedde? Barnehagen skulle så ha informert foreldrene til barnet om hva som var skjedd. Kan det ha vært en vikar eller en veldig ung ansatt som så dette? Ta saken videre opp med pedleder, og fortell at den andre moren ikke har fått vite hva som skjedde. Jeg hadde skrevet til moren hva som skjedde, og at du gjerne diskuterer dette sammen med pedleder. Poenget her må jo være at det ikke gjentar seg, og at barna (og foreldre) er trygge i barnehagen. Anonymkode: 8d8d4...eb4 16 1 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #9 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Dette skjedde da jeg skulle hente sønnen min på 2 år. En av 6 åringene slo et lite barn i hode med en spade, ingen voksne var i nærheten så jeg reagerte å tok spaden ifra ham å sa at det var ikke lov å slå. Da grep han en stein på størrelse med neven til en voksen mann å kylte den rett i panna mi! Jeg begynte å blø å skrek til og dyttet ham unna slik at han ramlet på rompa. "Bi*ch:" sa han. De ansatte som kom til bare beklaget å tok han med seg. Nå har moren hans sendt meg sms og sier at det lille gullet hennes har fortalt at jeg har dyttet han hardt bakover fordi han "mistet" en sten på meg. Hun vil ha en alvorlig samtale med meg lol!! Hva ville dere sagt i denne samtalen ? Anonymkode: ec203...9f9 Vel jeg ville nok ganske enkelt anmeldt hendelsen og sendt en bekymringsmelding for adferdsproblemer hos barn til barnevernet. Anonymkode: 33cf2...88a 15 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #10 Skrevet 11. mars 2022 Dette barnet bør defintivt følges opp. «Bitch» har han garantert lært å si hjemmefra. Anonymkode: b0bd6...80c 9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #11 Skrevet 11. mars 2022 Send et bilde av pannen din og skriv hva gutten gjorde og at dette får de ta med barnehagen. Anonymkode: c07d1...2a9 10
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #12 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel jeg ville nok ganske enkelt anmeldt hendelsen og sendt en bekymringsmelding for adferdsproblemer hos barn til barnevernet. Anonymkode: 33cf2...88a Du ville anmeldt at en barnehageunge kastet stein på deg når han ble irettesatt? Det er nok andre instanser enn politi som bør inn her. Anonymkode: bc473...a26 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #13 Skrevet 11. mars 2022 Det er vell ingen grunn til å blande bhg inn i dette. Skriv en melding og fortell akkurat hva som skjedde rett ut. Du trenger absolutt ikke ha en samtale med henne. Anonymkode: d5f8b...9f8 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #14 Skrevet 11. mars 2022 Jeg tviler på at det ligger en stein på størrelse med knyttneven til en voksen mann ute på lekeplassen i barnehagen. Tviler også på at en seksåring klarer å løfte en såpass stor stein og slå deg i pannen med Anonymkode: 571a0...62b 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #15 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tviler på at det ligger en stein på størrelse med knyttneven til en voksen mann ute på lekeplassen i barnehagen. Tviler også på at en seksåring klarer å løfte en såpass stor stein og slå deg i pannen med Anonymkode: 571a0...62b Det kan fint skje. Jeg jobber i bhg.. Så for meg er dette helt troverdig. Anonymkode: 8d8d4...eb4 24
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #16 Skrevet 11. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette skjedde da jeg skulle hente sønnen min på 2 år. En av 6 åringene slo et lite barn i hode med en spade, ingen voksne var i nærheten så jeg reagerte å tok spaden ifra ham å sa at det var ikke lov å slå. Da grep han en stein på størrelse med neven til en voksen mann å kylte den rett i panna mi! Jeg begynte å blø å skrek til og dyttet ham unna slik at han ramlet på rompa. "Bi*ch:" sa han. De ansatte som kom til bare beklaget å tok han med seg. Nå har moren hans sendt meg sms og sier at det lille gullet hennes har fortalt at jeg har dyttet han hardt bakover fordi han "mistet" en sten på meg. Hun vil ha en alvorlig samtale med meg lol!! Hva ville dere sagt i denne samtalen ? Anonymkode: ec203...9f9 Jeg ville bare beklaget og sagt at du handler på refleks når du ble slått ned med en stor stein. Anonymkode: 7f228...28d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #17 Skrevet 11. mars 2022 En 6åring som roper bi*ch😟 hva skjer med verden?!🥵 Anonymkode: c6f03...60d 7 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #18 Skrevet 12. mars 2022 Hvordan vet du at det var en 6 åring feks? Anonymkode: aa717...b42
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #19 Skrevet 12. mars 2022 Jeg tenker på hva dette var et har opplevd/opplever siden han driver slik. Det skader ikke å si unnskyld til han, det er jo han som er et barn. Noen barn som opplever/har opplevd vonde ting, kan gå i black out/ eller sliter med å regulere følelser. Så ikke vær for hard med gutten. Jeg har jobbet med barn som har opplevd omsorgssvikt/overgre, blitt tatt fra hjemmet osv. Det er barn som utagerer, og som ikke har kontroll. Så tenk heller på hva som skjer hjemme der... Anonymkode: 5e36f...961
Trilili Skrevet 12. mars 2022 #20 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sms en lød mer som : leon kom gråtende hjem i dag og fortalte at mammaen til NN hadde dyttet ham hardt i bakken da han mistet en sten, dette høres jo ikke greit ut, leon er VELDIG redd for deg nå, jeg ønsker en alvorlig samtale. Hun vil vel kjefte meg opp ja tenkte jeg... Skal nevnes at denne gutten og foreldre er godt kjent i nabolaget som "trash" gutten gjør stadig ugagn. Og foreldrene har ikke tid til å ta tak da de er opptatt med steroider og styrketrening ( satt på spissen). Anonymkode: ec203...9f9 Ro deg ned og ta utgangspunkt at hun sier rett. Skrev det som skjedde og be henne ta resten gjennom barnehagen.. han er nok litt redd deg . For at du sier hva som skjedde. 6 åringen er nok ikke stolt for det som skjedde. Vet at det var galt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå