Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et minstekrav må vel være å være i stand til å innhente infotmasjon på en selvstendig måte... altså ikke det du gjør her. Kan du ikke bare google det? Der finner du masse.

Anonymkode: a5528...68f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Et minstekrav må vel være å være i stand til å innhente infotmasjon på en selvstendig måte... altså ikke det du gjør her. Kan du ikke bare google det? Der finner du masse.

Anonymkode: a5528...68f

Takk for info, det viste jeg ikke🤔

Anonymkode: ded02...99f

AnonymBruker
Skrevet

Du må iallfall være selvstendig, selvsikker, ikke være redd for å feile, løfte andre opp, løsningsorientert, gode holdninger og ha kontroll. Nå kommer det også veldig an på hvilken bransje du tenker å være CEO i.. 
Jeg har jobbet 15 år som CFO i et finans-selskap her i Stavanger. Bare å spør hvis du lurer på noe. 

Anonymkode: 5ac7f...edf

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du må iallfall være selvstendig, selvsikker, ikke være redd for å feile, løfte andre opp, løsningsorientert, gode holdninger og ha kontroll. Nå kommer det også veldig an på hvilken bransje du tenker å være CEO i.. 
Jeg har jobbet 15 år som CFO i et finans-selskap her i Stavanger. Bare å spør hvis du lurer på noe. 

Hva slags utdanning har du og hvor mye tjener du? :) Nyttig info du hadde! 

Anonymkode: 96f6d...71f

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva slags utdanning har du og hvor mye tjener du? :) Nyttig info du hadde! 

Anonymkode: 96f6d...71f

Utdannet siviløkonom fra NHH, har i tillegg tatt en master i kvantitativ finans.
Har jobbet i dette selskapet helt siden jeg ble ferdig utdannet og har bygget meg opp til å bli finansdirektør som sagt. 
Jeg blir litt skeptisk når du spør om lønnen min. Hvis lønn er den faktoren som motiverer deg, kan du glemme å bli direktør etc. 
Lønnen min ligger på 2,5 millioner kr i året, men det ligger masse hardt arbeid bak det. 
Nok en gang, dersom lønnen er motivasjonen, kan du glemme det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utdannet siviløkonom fra NHH, har i tillegg tatt en master i kvantitativ finans.
Har jobbet i dette selskapet helt siden jeg ble ferdig utdannet og har bygget meg opp til å bli finansdirektør som sagt. 
Jeg blir litt skeptisk når du spør om lønnen min. Hvis lønn er den faktoren som motiverer deg, kan du glemme å bli direktør etc. 
Lønnen min ligger på 2,5 millioner kr i året, men det ligger masse hardt arbeid bak det. 

Jeg har er spørsmål

Er indøk eller siving gode utdanninger til å etter hvert jobbe seg opp til å bli leder? (Ikke nødvendigvis ceo, men en høy lederstilling)

Anonymkode: 0e7ab...f61

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er å ikke ha noen andre interesser i livet, foruten jobb.

Anonymkode: fcc72...368

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter som lederleddet under CEO. 

For å være CEO må du være selvstendig, ambisiøs, ekstrem stå på vilje, ha lederevner, gjennomføringsevne, uredd, være god på å fatte de riktige beslutningene, god på kommunikasjon og forhandling. 

I tillegg, du må virkelig brenne for jobben din. Og jobb kommer før alt annet. Sjefen min er den første som kommer på jobb og den siste som går. Han er sikkert i snitt på jobb i 12-13 timer. I tillegg bruker han mye av fritiden sin til jobb; middager med viktige forbindelser, mailer og telefoner. 

For å ha en slik stilling må man være ekstremt engasjert i det man gjør. 

Anonymkode: dbe9a...0ae

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Supert å være ung og ambisiøs, men husk det er lettere å si at man skal jobbe mye enn å faktisk gjøre det. I tillegg at ettersom man blir eldre verdsetter man ofte mer tid med familien.

Anonymkode: 9cf88...342

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg sitter som lederleddet under CEO. 

For å være CEO må du være selvstendig, ambisiøs, ekstrem stå på vilje, ha lederevner, gjennomføringsevne, uredd, være god på å fatte de riktige beslutningene, god på kommunikasjon og forhandling. 

I tillegg, du må virkelig brenne for jobben din. Og jobb kommer før alt annet. Sjefen min er den første som kommer på jobb og den siste som går. Han er sikkert i snitt på jobb i 12-13 timer. I tillegg bruker han mye av fritiden sin til jobb; middager med viktige forbindelser, mailer og telefoner. 

For å ha en slik stilling må man være ekstremt engasjert i det man gjør. 

Anonymkode: dbe9a...0ae

Sjefen din høres ut som et utrolig trist menneske.

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har er spørsmål

Er indøk eller siving gode utdanninger til å etter hvert jobbe seg opp til å bli leder? (Ikke nødvendigvis ceo, men en høy lederstilling)

Industriell økonomi er uten tvil en god utdanning som gir gode muligheter i næringslivet! 
Alt handler ikke bare om utdanning da. Man skal ha en del porsjon flaks for å være høyt oppe i et selskap.
Dersom du ønsker å bli direktør/leder etc, er NHH den beste veien å gå (som jeg gjorde som sagt). 
Ta en økonomiutdannelse ved NHH og master ved et anerkjent universitet i utlandet for eksempel, bygg nettverk og du ligger godt an! Det er også viktig å få gode karakterer, hvorfor ansette en med B i snitt når man kan ansette en annen med A i snitt.. :) 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er også viktig å få gode karakterer, hvorfor ansette en med B i snitt når man kan ansette en annen med A i snitt.. :) 

Hører med til historien at det er svært mye lettere å få gode karakterer på økonomistudier enn siving. Så om man ønsker A snitt så er det bedre å gå på NHH enn NTNU.

Anonymkode: 1acc2...d60

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er vel det som er poenget,man må elske jobben for å være villig til å gifte seg med den. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel det som er poenget,man må elske jobben for å være villig til å gifte seg med den. 

Det er vel ingen som har sittet på gamlehjemmet å ønsket at man brukte mer tid på jobben. Så det er et trist liv.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel ingen som har sittet på gamlehjemmet å ønsket at man brukte mer tid på jobben. Så det er et trist liv.

Steve Jobs visste at han kun hadde kort tid igjen å leve og valgte å bruke tiden på jobb i stedet for med familien. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er nok mange andre triste ting mennesker gjør enn å jobbe mye.

Du høres ekstremt sjalu ut for at folk som vil ting i livet, jobber hardt for det. Det er ikke alle som klarer å bli CEO eller å oppnå en høy stilling, men det er svært mange som skulle ønske de hadde viljestyrken til å klare det.

Det står høy respekt av folk som faktisk liker jobbene sine i dag. Altfor mange jobber i jobber de er lite engasjerte i og de hater, og lengter etter helga. De som hver dag hele livet sitt tenker at mandag er den verste dagen i uka fordi at det er ny arbeidsuke, lever et trist liv. En meget stor del av tida i livet brukes på jobb, og da er det viktig å trives. Er ikke noe galt i å bruke mer tid på noe man trives med. Sånn sett lever de som trives i jobbene sine et mye mer lykkeligere liv. Og bare fordi man bruker veldig mye tid på jobb, betyr det ikke at man ikke har tid til å være med familie, det betyr bare at man setter av mindre tid til det. Det er prioriteringer. Ikke alle synes det er givende å være med familien hele tiden, alle er også i forskjellige familiesituasjoner som du vet ingenting om.

Slike sjalu-innlegg provoserer meg enormt.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Industriell økonomi er uten tvil en god utdanning som gir gode muligheter i næringslivet! 
Alt handler ikke bare om utdanning da. Man skal ha en del porsjon flaks for å være høyt oppe i et selskap.
Dersom du ønsker å bli direktør/leder etc, er NHH den beste veien å gå (som jeg gjorde som sagt). 
Ta en økonomiutdannelse ved NHH og master ved et anerkjent universitet i utlandet for eksempel, bygg nettverk og du ligger godt an! Det er også viktig å få gode karakterer, hvorfor ansette en med B i snitt når man kan ansette en annen med A i snitt.. :) 

Ønsker også å jobbe med noe teknisk, så tror indøk passer bedre for meg enn NHH. Men har lederambisjoner også.

Det er vanskeligere å få gode karakterer på indøk enn NHH da... Tekniske fag er vanskeligere. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.3.2022 den 23.17):

Sant, mange direktører kan vel også gå opp i lønn ved å f.eks bli konsulenter. Da får de også mindre ansvar

Anonymkode: 9cf88...342

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...