AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Hei! Jeg har jobbet som ferievikar som ufaglært assistent i kommune X i nærmere 10 år. Nå er jeg ferdig med utdanning innen økonomi og er ansatt som økonomisk rådgiver i kommune Y. Kan jeg få ansiennitet - selv om min forrige jobb ikke er relevant for den jobber jeg besitter nå? Noen snille sjeler som vet? :) Anonymkode: e8041...e87
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 Ja. All jobbing teller. Fikk godskrevet telefonselgerjobb da jeg begynte som sykepleier bla Anonymkode: fb6e0...08b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 11.3.2022 den 22.03): Ja. All jobbing teller. Fikk godskrevet telefonselgerjobb da jeg begynte som sykepleier bla Anonymkode: fb6e0...08b Det kommer an på bedriften. Jeg fikk ikke godskrevet now som ikke hadde direkte sammenheng med jobben min. Anonymkode: 685bd...10f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 11.3.2022 den 21.58): Hei! Jeg har jobbet som ferievikar som ufaglært assistent i kommune X i nærmere 10 år. Nå er jeg ferdig med utdanning innen økonomi og er ansatt som økonomisk rådgiver i kommune Y. Kan jeg få ansiennitet - selv om min forrige jobb ikke er relevant for den jobber jeg besitter nå? Noen snille sjeler som vet? Anonymkode: e8041...e87 Var begge jobber kommunale jobber? Da kan man få det godskrevet. Jeg fikk godskrevet 8 år som pleieassistent da jeg begynte å jobbe som lærer. Fordi begge jobber var kommunale i samme kommune. Anonymkode: abb45...f58
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var begge jobber kommunale jobber? Da kan man få det godskrevet. Jeg fikk godskrevet 8 år som pleieassistent da jeg begynte å jobbe som lærer. Fordi begge jobber var kommunale i samme kommune. Anonymkode: abb45...f58 Deltidsjobb i det kommunale (arbeid med barn, så jeg mente det var relevant) mens jeg fikk jobb i privat qkole som lærer seinere. Anonymkode: 685bd...10f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 Innenfor KS-området skal all offentlig tjeneste medberegnes i ansienniteten. Dersom du har jobbet på timer regnes timene om til årsverk (altså dersom du har jobbet timebasert tilsvarende 50% stilling i 10 år får du 5 år godskrevet ansiennitet) Dersom du har hatt fast stillingsprosent, samme hvor lav, så skal ansienniteten godskrives fullt ut (altså 14% fast stilling i 10 år = 10 års ansiennitet) Ellers er det kun relevant erfaring som medberegnes i ansienniteten, men offentlig tjeneste medberegnes altså i ansienniteten selv om erfaringen ikke er relevant for stillingen. Vær obs på at du også kan få ansiennitet for å ha vært hjemmeværende med barn (forutsetter da at omsorgsoppgaven var hovedgeskjeften din i perioden, du kan altså ikke ha jobbet eller studert samtidig) Anonymkode: 3daf0...a4e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 Jeg fikk ansennitet for butikkjobb når jeg begynte i transporten. Anonymkode: e43b7...f5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå