Gå til innhold

Et spørsmål ang. barn og situasjonen i Ukraina

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine snakker om dette på skolen og har laget hjerte av det ukrainske flagget etc. 

Finnes det andre måter å la dem vise empati og engasjement på? Har forstått at det ikke trengs å bli sendt ned klær og leker lenger, men at det er sårt tiltrengt penger og medisinsk utstyr. 

Hva gjør dere?

Anonymkode: 24945...005

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ha kakelotteri eller selge noen leker og gi pengene til en organisasjon?

Anonymkode: 425b3...c44

• Liker 2
Skrevet

Jeg/vi har valgt å støtte bl.a. SOS Barnebyer og Unicef som retter sin innsats spesielt mot barn og som allerede har vært i Ukraina i mange år og som jeg derfor antar har best forutsetninger for å kunne gjøre en god jobb. Barna kan jo involveres ved at de f.eks. gir av ukepengene sine (Sende pengene i stedet for å kjøpe godteri til helgen) eller at de kan velge ut leker som kan selges for så å sende pengene. Er de større kan de jo få gjøre småjobber som de får betalt for i form av bidrag til en organisasjon. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hva med å ha kakelotteri eller selge noen leker og gi pengene til en organisasjon?

Anonymkode: 425b3...c44

Husk bare at for både å ha lotteri og for å selge/gi i premie hjemmelaget matvarer - så trenger en tillatelse.

Lenge siden jeg dreiv med sånt nå, var det kommunen og politiet en måtte søke?

Anonymkode: 202fc...bbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...