AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Barna mine snakker om dette på skolen og har laget hjerte av det ukrainske flagget etc. Finnes det andre måter å la dem vise empati og engasjement på? Har forstått at det ikke trengs å bli sendt ned klær og leker lenger, men at det er sårt tiltrengt penger og medisinsk utstyr. Hva gjør dere? Anonymkode: 24945...005
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 Hva med å ha kakelotteri eller selge noen leker og gi pengene til en organisasjon? Anonymkode: 425b3...c44 2
Leo Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Jeg/vi har valgt å støtte bl.a. SOS Barnebyer og Unicef som retter sin innsats spesielt mot barn og som allerede har vært i Ukraina i mange år og som jeg derfor antar har best forutsetninger for å kunne gjøre en god jobb. Barna kan jo involveres ved at de f.eks. gir av ukepengene sine (Sende pengene i stedet for å kjøpe godteri til helgen) eller at de kan velge ut leker som kan selges for så å sende pengene. Er de større kan de jo få gjøre småjobber som de får betalt for i form av bidrag til en organisasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #4 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hva med å ha kakelotteri eller selge noen leker og gi pengene til en organisasjon? Anonymkode: 425b3...c44 Husk bare at for både å ha lotteri og for å selge/gi i premie hjemmelaget matvarer - så trenger en tillatelse. Lenge siden jeg dreiv med sånt nå, var det kommunen og politiet en måtte søke? Anonymkode: 202fc...bbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå