Gå til innhold

Er alle menn like ubrukelig, finnes det noe bedre enn han jeg har møtt på tinder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har møtt og pratet med fra tinder i 3 måneder. Vi har flere felles interesser, vi har samme verdier rundt det meste i livet. Han er klar for oss å bli kjærester og ha å sex, sex er noe jeg har bevisst ventet med og han godtar det. Aldri vært noe mas eller press, noe som kanskje er det eneste positive med han. For problemet er. Han ser en framtid for oss, jeg klarer ikke det. For han er barnslig og umoden, tuller hele tiden, kaller meg stygg på tull, sier teite ting som "du har et abort tryne" (ifølge han så er det en person som er så stygg at man burde aborteres), "Vil du ha en i rumpa eller?" helt utav det blå og uprovosert! Det verste han har gjort, var da å kalle nevøen min for "svartklatt" (Mor er født og oppvokst i norge) og han mente det var innafor humor. Han maser veldig, hvis jeg sier at jeg er trøtt og skal sove i en time eller to så får jeg 5-10 meldinger med "Hva gjør du?", samme om jeg møter ei venninne eller er opptatt. Han har ingen problemer med å fortelle at han ikke har vasket innsiden av kjøkkenskapene sine.. på 11 år! Jeg er ikke prippen når det kommer til slikt, men selv for meg så er dette ekstremt slakt. Han eier bare grå og svart joggebukse, ikke en eneste jeans og han har vært i bryllup med svart joggebukse! Joggebukse!! Og han ser ikke problemet i det hele tatt. Han har en veldig slakt og barnslig klesstil. Han er også hjelpeløs og lite handyman. Lite sexy at han må ringe pappa for å henge opp et bilde på veggen eller montere en billy hylle fra IKEA. 

Jeg spør fordi pappa er like ubrukelig på flere punkter men er handyman, mine to brødre er like ubrukelig og hjelpeløs og helt likt han på alt det andre, min søsters samboer er også det samme. Alle sier så mye rart, flaut og barnslig, eier ikke filter eller sunnfornuft. Det jeg lurer på er... er alle menn slik? Vokser de egentlig noen gang opp? Finnes det en mann som ikke er høylytt med barnslig uro, og må si så mye rart, unødvendig og dårlig humor på promp og bæsj nivå? En mann som vasker og tar vare på seg selv og husrom? Han dusjer hver kveld da, men pusser tenner bare en gang om dagen og kan lett droppe det hvis han bare er hjemme alene. Noe som er fjernt i min verden, morgen og kveld er ikke noe man tenker over, det er noe man gjør. Som å tisse på do og ikke på gulvet. Det er for meg en stor selvfølge å gjøre det morgen og kveld, men ikke for han.

Han er 39 år. Jeg er 31 år, men føler jeg er den eneste voksne i vår relasjon. Hvor gamle er menn når de oppfører seg som en voksen mann, 40? 50? 60? aldri? Er han virkelig det beste man kan finne? 

Anonymkode: f9e42...912

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Modenhet, verdier og tankesett er ikke aldersbestemt. 

De gode mannfolka er ikke på Tinder. De har et liv. 

Anonymkode: dac67...e9c

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som å tisse på do og ikke på gulvet. Det er for meg en stor selvfølge å gjøre det morgen og kveld, men ikke for han.

Du bør begynne å tisse litt oftere. Ikke bra å knipe i 12 timer.

Anonymkode: 12ed9...384

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fy faen for en fyr, ja bedre finnes. Men ikke så mange.

Anonymkode: d9ff6...79d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes da helt klart bedre menn enn han der. Hadde noen sagt at jeg hadde abort tryne. Så hadde jeg gått, og aldri pratet til han igjen. Man kaller ikke andre for stygge ting, og kaller det humor.

Anonymkode: d67af...5b6

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I alle dager. Nei, alle menn er ikke sånn!😅

For all del, mannen min synes prompehumor og annet tøys er morsomt. Men ikke kun det og han er aldri så plump og teit som de eksemplene du kom med her.

Han er både handy og liker å ha det ordentlig rundt seg. Han er faktisk ryddigere og flinkere til å vaske enn meg...

Å kalle folk stygg "på tull" og tulle med at de burde aborteres, altså... hva faen? Han er straks 40 år?? 

Anonymkode: e7217...f61

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har møtt og pratet med fra tinder i 3 måneder. Vi har flere felles interesser, vi har samme verdier rundt det meste i livet. Han er klar for oss å bli kjærester og ha å sex, sex er noe jeg har bevisst ventet med og han godtar det. Aldri vært noe mas eller press, noe som kanskje er det eneste positive med han. For problemet er. Han ser en framtid for oss, jeg klarer ikke det. For han er barnslig og umoden, tuller hele tiden, kaller meg stygg på tull, sier teite ting som "du har et abort tryne" (ifølge han så er det en person som er så stygg at man burde aborteres), "Vil du ha en i rumpa eller?" helt utav det blå og uprovosert! Det verste han har gjort, var da å kalle nevøen min for "svartklatt" (Mor er født og oppvokst i norge) og han mente det var innafor humor. Han maser veldig, hvis jeg sier at jeg er trøtt og skal sove i en time eller to så får jeg 5-10 meldinger med "Hva gjør du?", samme om jeg møter ei venninne eller er opptatt. Han har ingen problemer med å fortelle at han ikke har vasket innsiden av kjøkkenskapene sine.. på 11 år! Jeg er ikke prippen når det kommer til slikt, men selv for meg så er dette ekstremt slakt. Han eier bare grå og svart joggebukse, ikke en eneste jeans og han har vært i bryllup med svart joggebukse! Joggebukse!! Og han ser ikke problemet i det hele tatt. Han har en veldig slakt og barnslig klesstil. Han er også hjelpeløs og lite handyman. Lite sexy at han må ringe pappa for å henge opp et bilde på veggen eller montere en billy hylle fra IKEA. 

Jeg spør fordi pappa er like ubrukelig på flere punkter men er handyman, mine to brødre er like ubrukelig og hjelpeløs og helt likt han på alt det andre, min søsters samboer er også det samme. Alle sier så mye rart, flaut og barnslig, eier ikke filter eller sunnfornuft. Det jeg lurer på er... er alle menn slik? Vokser de egentlig noen gang opp? Finnes det en mann som ikke er høylytt med barnslig uro, og må si så mye rart, unødvendig og dårlig humor på promp og bæsj nivå? En mann som vasker og tar vare på seg selv og husrom? Han dusjer hver kveld da, men pusser tenner bare en gang om dagen og kan lett droppe det hvis han bare er hjemme alene. Noe som er fjernt i min verden, morgen og kveld er ikke noe man tenker over, det er noe man gjør. Som å tisse på do og ikke på gulvet. Det er for meg en stor selvfølge å gjøre det morgen og kveld, men ikke for han.

Han er 39 år. Jeg er 31 år, men føler jeg er den eneste voksne i vår relasjon. Hvor gamle er menn når de oppfører seg som en voksen mann, 40? 50? 60? aldri? Er han virkelig det beste man kan finne? 

Dette er ikke en mann. Dette er en forvokst og barnslig unge som gaslighter deg for å heve seg selv.

Dette bør du komme deg bort ifra. Sånn typ NÅ. Ingenting å tenke på, faktisk. 

De røde flaggene henger som perler på en snor!

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I alle dager. Nei, alle menn er ikke sånn!😅

For all del, mannen min synes prompehumor og annet tøys er morsomt. Men ikke kun det og han er aldri så plump og teit som de eksemplene du kom med her.

Han er både handy og liker å ha det ordentlig rundt seg. Han er faktisk ryddigere og flinkere til å vaske enn meg...

Å kalle folk stygg "på tull" og tulle med at de burde aborteres, altså... hva faen? Han er straks 40 år?? 

Anonymkode: e7217...f61

Plump og teit er veldig god beskrivelse. Det går veldig mye i at jeg er stygg, for så å være pen og søt neste sekund. 

Ctrl skrev (5 minutter siden):

Dette er ikke en mann. Dette er en forvokst og barnslig unge som gaslighter deg for å heve seg selv.

Dette bør du komme deg bort ifra. Sånn typ NÅ. Ingenting å tenke på, faktisk. 

De røde flaggene henger som perler på en snor!

Håper du har rett. 

Han har følelser for meg, jeg føler ikke jeg er forelsket fordi jeg går bare å tenke på alt det teite han plumper ut med. For hver gang han kaller meg stygg, feit, abort tryne osv så dytter han meg lengre unna. Samtidig så er jeg usikker på om jeg bare må godta det, at det er slik alle menn er. 

TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det finnes da helt klart bedre menn enn han der. Hadde noen sagt at jeg hadde abort tryne. Så hadde jeg gått, og aldri pratet til han igjen. Man kaller ikke andre for stygge ting, og kaller det humor.

Dette kalles negging og er en kjent teknikk hos tapere. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Plump og teit er veldig god beskrivelse. Det går veldig mye i at jeg er stygg, for så å være pen og søt neste sekund. 

Håper du har rett. 

Han har følelser for meg, jeg føler ikke jeg er forelsket fordi jeg går bare å tenke på alt det teite han plumper ut med. For hver gang han kaller meg stygg, feit, abort tryne osv så dytter han meg lengre unna. Samtidig så er jeg usikker på om jeg bare må godta det, at det er slik alle menn er. 

TS

Det er hele poenget med negging. Å gi deg den følelsen. 

https://www.bustle.com/p/what-is-negging-7-signs-someone-is-doing-it-to-you-72174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håper du har rett. 

TS

Nå ble jeg en "ikke alle menn"-fyr, men det sier seg selv at alle menn er ikke slik. Jeg vil si du har møtt på en ytterpol av en fyr. Jeg vil ikke kalle han en mann engang. Menn kaller ikke den de flørter med for stygg, feit, aborttryne og går i joggebukser i bryllup. Har aldri hørt om lignende før. 

Drit i hva han føler. Gjør deg den tjenesten for livet at du kvitter deg med han, og finner en mann.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! :ler: Måtte ikke lese mye av innlegget ditt før jeg tenkte at han her burde du droppe! Bedre å være singel enn med han der! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ctrl skrev (Akkurat nå):

Nå ble jeg en "ikke alle menn"-fyr, men det sier seg selv at alle menn er ikke slik. Jeg vil si du har møtt på en ytterpol av en fyr. Jeg vil ikke kalle han en mann engang. Menn kaller ikke den de flørter med for stygg, feit, aborttryne og går i joggebukser i bryllup. Har aldri hørt om lignende før. 

Drit i hva han føler. Gjør deg den tjenesten for livet at du kvitter deg med han, og finner en mann.

Her er det 100% å riktig å bli en "ikke alle menn" fyr. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Håper du har rett. 

TS

Jeg har vært singel i mange år, og datet mange menn. Og har aldri møtt noen som denne mannen her. Vil vel si at alle har vært bedre enn din. Kjenner heller ingen menn som er sånn. Så det vil være lett å finne en bedre mann enn det der.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt ærlig.. ja, til en viss grad er alle menn slik😂 Huffameg. 

Anonymkode: 02510...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper du har rett. 

TS

Ta deg sammen. Du er faktisk like mye problemet i denne relasjonen. "Han har følelser for meg, jeg føler ikke jeg er forelsket" "....dytter han meg lengre unna."
Ser ikke problemet? Du liker han jo ikke en gang. Start med deg selv- slutt å hold han for narr!

Anonymkode: 59415...7a7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er ikke menn sånn på generell basis. Du er mye mer verdt enn å være i et forhold med en person du ikke liker og som høres ut som en grusom fyr. Bryt og gå videre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, for en fyr!

Mannen min har et annet morsmål enn norsk, og når han sitter og ser på YouTube-videoer med standup-komikere fra hjemlandet tenker jeg det er like greit jeg ikke forstår hva som blir sagt, er sikkert noe barnslig eller sexistisk han ler av, for sånn er de fleste menn: De har gjerne en annen og mer umoden humor enn oss damer, det må vi bare leve med😂

MEN, en mann som liksom på tull kaller deg stygge ting?!? Der går grensen. De tingene han der sier til deg er grunn nok alene til å avbryte den relasjonen der!

Menn som ikke er nøye med personlig hygiene eller renhold i huset er selvsagt også turn-off så det holder. Jeg har heldigvis ingen erfaring med det, og har heller ikke hatt noen kjærester som sier flaue og rare ting eller mangler filter og sunn fornuft. Sånn er heller ikke faren min, broren min eller mannen til søsteren min heller.

Konklusjon: Ikke alle menn er ubrukelige. Jeg klarte uten problemer å finne en mann som gir meg komplimenter, er skikkelig handy, vasker klær, huset og sin egen kropp, samt ikke skjemmer meg ut i sosiale settinger når han åpner munnen;) Siden ingen kan være helt perfekt får han heller le av de teite YouTube-videoene sine i fred;)

Anonymkode: 8f258...2e6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette kalles negging og er en kjent teknikk hos tapere. 

Aldri hørt det ordet før og googlet det nå og det er litt skremmende, det høres ut som han mye av det.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ta deg sammen. Du er faktisk like mye problemet i denne relasjonen. "Han har følelser for meg, jeg føler ikke jeg er forelsket" "....dytter han meg lengre unna."
Ser ikke problemet? Du liker han jo ikke en gang. Start med deg selv- slutt å hold han for narr!

Anonymkode: 59415...7a7

Jeg liker han hvis jeg ser borti fra alt jeg nevner i hi. Hadde jeg ikke likt han, så hadde jeg avsluttet relasjonen for lengs. Forelskelse for meg tar tid, det er ikke noe som oppstår så raskt og det har ingenting med han å gjøre. Jeg klarer ikke å falle ned i en dyp blind forelskelse og drukne i drømmer og håp for fremtiden med han, når jeg er usikker på om han vill meg noe godt. Når jeg sier dytter meg unna, så mener jeg at det er vanskelig å slippe han helt inn og å begynne å drømme om en fremtid sammen, jo oftere dette skjer jo lengre tid vil det ta å stole på han. 

Jeg har vokst opp med slik adferd, pappa og ene broren min er krim på slik humor og kommentarer. I hele oppveksten så har jeg blitt kalt feit, stygg, ubrukelig og ei uønsket hore helt uprovosert. Som mamma sier "sagt med et glimt i øyet", men som egentlig gjør ganske vondt. Det er ikke morsomt når min bror slår dama si på rumpa og sier "Legg deg på bordet din julegris" på julaften foran hele slekta og hun stakkars er på gråten. Pappa syntes det var hysterisk morsomt, for det er noe han kunne ha sagt. Det var ikke før jeg så mine brødre med sine kjærester at jeg i det hele tatt innså at dette kanskje ikke er normalt. Samtidig så sliter jeg veldig med å vite hva som er innafor eller ei, for i min familie så må jeg bare godta det... men nå sitter jeg å undrer på om det er slik det skal være. Er alle menn slik, eller har jeg bare hatt maks uflaks. Føler meg så patetisk og svak som blir såret av morsomhetene han kommer med. 

Samboeren til søsteren min er urenslig. Kan ikke å kle seg etter vær eller situasjon. Kan ikke hamre inn en spiker. Han var ikke en som kalte søsteren min feit og slapp i fisken daglig da de møttes. Det startet ikke før han møtte pappa og mine brødre og begynte å kopiere dem. Jeg vet ikke hvordan alle menn er i et forhold, for jeg har ikke møtt alle. 

Er det slik menn er.. så må jeg bare godta det. Det som plager meg nå er denne tvilen, tvilen om det finnes noe bedre der ute eller ikke. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å herregud for en fyr. Kjenner mange menn som evner kle seg pent, pusse tenna og oppføre seg rimlig greit og har voksen smart humor.. og ikke kaller en potensiell kjæreste for aborttryne. De fleste tror jeg fikser det. Hva f er det å si om noen. eller skal du ha en opp bak. Nei vet du hva. Om det ikke er din humor eller hvordan du like å bli behandlet drop fyren. Ikke vasket skal på 11 år og skryter av det. Aldri hørt om. Selv om jeg kjenner flere menn som lar dama vaske det meste når de har en. Men de fjaser ikke med tiss og prump og går i bryllup i trenings. Nei vet du hva... Han høres ut som en tiåring.

Anonymkode: fc355...670

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...