AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Hei alle sammen 😊 Jeg er en person som har hele livet vært veldig opptatt av karriere og arbeidsliv. Synes det er så fasinerende og gøyalt å høre om historier til hvordan folk har enten skaffet seg forskjellige jobber og hvordan de eventuelt har gått oppover i forskjellige systemer. Alt fra fremgangsmåte og hvordan det skjedde. Vet ikke hvorfor jeg synes slik er spennende, men tror det er fordi jeg generelt er en ganske nysgjerrig person. Er det noen her som har noen historier om hvordan de har skaffet seg sin "drømmejobb", hvordan dere eventuelt har klart å komme til en høyere stilling/blitt daglig leder eller sjef, gått fra å ha en dårlig betalt jobb til å sitte med en mye bedre jobb senere, o.l.? Det hadde vært så spennende å høre ☺️ Og om tidligere erfaring har spilt en rolle eller ikke i nåværende jobb, om det har påvirket lønnen eller ikke. Anonymkode: b2c00...9fa 2
anonymbruker2312 Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 Jeg jobbet i fem år hos en bransje med lite betalt. Jeg tenkte stadig på at jeg ville bytte jobb med mer betalt hvor jeg kunne gjøre mer fysisk og hvor det var mer pågang, da denne jobben var litt for kjedelig for meg. Jeg gjorde aldri noe med den situasjonen da jeg var i en periode hvor jeg vektla det sosiale mer fremfor jobb. Så til slutt gikk dette selskapet konkurs, så jeg ble på en måte «tvunget» til å nå endelig finne meg en ny jobb. Jeg måtte vente i to måneder før jeg endelig fant en jobb som passet meg perfekt. Jeg søkte en del og dro på ca. fem intervjuer før jeg fikk den jobben jeg har nå. Det som er så artig er at jeg på intervjuet på min nåværende jobb var minst forberedt, kom i mine «daffeklær» og var ikke giret i det hele tatt, men dro likevel fordi jeg tenkte at jeg må gi det en sjangse. Nå har jeg jobbet på nåværende plass i snart to år og trives. Mye mer betalt får jeg også, mer enn dobbelt enn hva jeg fikk før. Så dette er nå en heltids-jobb, og den jeg hadde før var deltid. Skal nok si at nåværende jobb heller ikke gir meg en veldig bra inntekt heller, men mye bedre enn hva jeg har fått før, så jeg er fornøyd hittil.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 Også opptatt av karriere og arbeidsliv, følger tråden! 😋 Anonymkode: b6c3d...f3f
Miss91 Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Jeg har jobber ræva av meg. Har ikke fullført vgs, men er oppriktig interessert i min jobb. Tok ansvar, og viste at jeg kunne gjennomføre. Var en selvfølge at jeg ble leder i min avdeling da sjefen sluttet. Fortsatte å ta ansvar for en annen avdeling som er veldig relevant for min avdeling, og fikk overta denne også. Nå har jeg en jobb hvor det er mye jobb, men muligheten for avspasering i skolens ferier feks. Passer utmerket med To barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå