AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #41 Skrevet 16. mars 2022 Mange ganger har jeg ikke hatt nok i lommeboken på ukeshandel. Ingen har noen gang hjulper meg betale bare litt. Det er flaut da jeg ikke ser fattig ut for jeg har ganske godt bevartw hand me downs klær. Anonymkode: e5fcd...a14 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #42 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange ganger har jeg ikke hatt nok i lommeboken på ukeshandel. Ingen har noen gang hjulper meg betale bare litt. Det er flaut da jeg ikke ser fattig ut for jeg har ganske godt bevartw hand me downs klær. Anonymkode: e5fcd...a14 Men hva hadde du syntes hadde vært minst flaut; Å be den som jobber i kassa legge bort en vare fordi du ikke har nok, eller få baren sympati-spandert av en annen i køen? Dersom du ukeshandler så er det nok ikke like sannsynlig at noen tilbyr seg å hjelpe deg, da du vel har hele båndet fullt av varer. De jeg har hjulpet har typisk kjøpt kun brød, melk, bind og et par nødvendigheter. Anonymkode: 40309...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #43 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 16.00): Alkoholabstinenser kan være ekstremt alvorlige, til og med dødelige. Det er derfor man avruses under kontrollerte forhold. Så nei, hen du siterer gjorde ingen "bjørnetjeneste". Tvert imot kan hen ha reddet et liv. Anonymkode: 848f8...4b7 Helt enig. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jobber selv i butikk. Man betaler ikke for voksne folk. Kan fortelle deg såpass at disse som ikke har nok penger til ost eller annet som er "nødvendig", bruker pengene sin feil. De kjøper tobakk, alkohol og Flax-lodd. Anonymkode: 145c2...cd0 Får man så stor innsikt i folk sin privatøkonomi av å jobbe i butikk for tiden? Det fikk man ikke før da jeg jobbet i butikk. Jeg opplevde et barn som hadde blitt sendt av sine foreldre for å betale en strømregning med kontanter i bank i butikk for mange år siden. Det var hjerteskjærende da det viste seg at han ikke hadde nok. Jeg betalte med kortet og barnet fikk med seg kontantene igjen. Håper det gav dem litt glede, det kostet meg svært lite. Anonymkode: ad265...d74 5 1
Miranda Bailey Skrevet 16. mars 2022 #44 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 11.3.2022 den 19.17): Hadde betalt. Har også betalt et par øl for en skjelvende tydelig abstinent alkoholiker som fikk kortet avvist. Anonymkode: 91190...7e8 Det er ikke mange som ville gjort det, de fleste har ikke nok kunnskaper eller medmenneskelighet når det gjelder slike tilfeller, men det kan godt hende du reddet et liv når du hjalp vedkommende med abstinensene sine. Du er en snill person. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #45 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hva hadde du syntes hadde vært minst flaut; Å be den som jobber i kassa legge bort en vare fordi du ikke har nok, eller få baren sympati-spandert av en annen i køen? Dersom du ukeshandler så er det nok ikke like sannsynlig at noen tilbyr seg å hjelpe deg, da du vel har hele båndet fullt av varer. De jeg har hjulpet har typisk kjøpt kun brød, melk, bind og et par nødvendigheter. Anonymkode: 40309...1d2 Det går ikke an å leve på det en hel uke. De må jo bruke mer enn det. Blir syltynn av det livet der. Jeg er tynn selv, men ikke undervektig Anonymkode: e5fcd...a14 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #46 Skrevet 16. mars 2022 Jeg tror jeg hadde sett an hele situasjonen. Hadde det vært veldig travelt og fullt av folk overalt kunne hun kanskje syntes det var pinlig, så da hadde jeg kanskje tatt det i betraktning. Hadde også prøvd å se om hvordan hun ser ut (om hun ser ut som hun kan ha god råd, med fine klær og velstelt og farget hår, fine briller, o.l.) og også hva ellers hun handlet. Var det masse godteri, dyr kjeks, yoghurt, melk, kjøttpålegg, biffkjøtt o.l.? Eller var det mer beskjedne ting som brød, margarin, en pakke rimelig skinke, First Price gulrøtter og melk? Og hvis man først skal tilby seg bør man gjøre det litt diskre. Jeg tror jeg hadde lent meg forsiktig mot kunden og de i kassen, og bare sagt kjapt at "jeg betaler for den jeg, ikke tenk på det" sånn at det ikke ble et spørsmål der personen selv måtte godta eller avslå, men bare et faktum. Jeg betaler, du får den, også drar vi hver vår vei... Prøv å hold det som en liten greie som liksom ikke betyr noe. Det tror jeg er viktig, så får personen selv bestemme hvordan de ønsker å takle situasjonen, enten med gledestårer, et stille takk, eller i verste fall et "absolutt nei takk". Anonymkode: dcbd8...a4e 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #47 Skrevet 16. mars 2022 29 minutter siden, AnonymBruker said: Det går ikke an å leve på det en hel uke. De må jo bruke mer enn det. Blir syltynn av det livet der. Jeg er tynn selv, men ikke undervektig Anonymkode: e5fcd...a14 Det er ingen som sier at en ukehandel består av melk, brød og bind. Poenget er motsatt. Anonymkode: bdd6c...4b6 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #48 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Mange ganger har jeg ikke hatt nok i lommeboken på ukeshandel. Ingen har noen gang hjulper meg betale bare litt. Det er flaut da jeg ikke ser fattig ut for jeg har ganske godt bevartw hand me downs klær. Anonymkode: e5fcd...a14 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det går ikke an å leve på det en hel uke. De må jo bruke mer enn det. Blir syltynn av det livet der. Jeg er tynn selv, men ikke undervektig Anonymkode: e5fcd...a14 Men.. forventer du at noen skal spandere en hel handlekurv på deg, bare fordi du ikke har råd?🤔 Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her Anonymkode: 75b98...54b 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #49 Skrevet 16. mars 2022 Hvis man tilbyr seg å betale er det verste som kan skje at noen blir litt forlegen. Det kan være ubehagelig, men jeg synes absolutt det er verdt det hvis man kan hjelpe noen ❤️ Anonymkode: cc90b...3cc 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #50 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men.. forventer du at noen skal spandere en hel handlekurv på deg, bare fordi du ikke har råd?🤔 Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her Anonymkode: 75b98...54b Det er ikke snakk om alle varene Anonymkode: e5fcd...a14 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #51 Skrevet 16. mars 2022 Tydeligvis bare de som småhandler som får hjelp. Anonymkode: e5fcd...a14
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #52 Skrevet 16. mars 2022 Og barn som skal ha godteri lol Anonymkode: e5fcd...a14
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #53 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 13.48): Da gjør du han jo bare en bjørnetjeneste.. Anonymkode: ada35...b19 Les deg opp om eksempelvis alkohol delirium.... eller avhengighet i seg selv! Anonymkode: ea69b...d57 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #54 Skrevet 16. mars 2022 Jeg har betalt opptil flere ganger, oftest småbeløp til unger, men også for en gammel mann som hadde glemt lommeboken og til en mor med en liten baby som betalte med mynter og fikk kortet avvist når hun skulle betale restsummen. I det siste tilfelle sa jeg bare til kassedamen at de varene skulle gå på meg. Ingen andre fikk det med seg, og jeg fikk ett stort smil og forsiktig tusen takk fra damen. Anonymkode: ea69b...d57 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #55 Skrevet 16. mars 2022 Apis skrev (21 timer siden): Har tilbudt de å vippse når de kommer hjem, og får ført over penger i nettbanken. Vippse dem for hva? Anonymkode: a6d4f...43e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #56 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jobber selv i butikk. Man betaler ikke for voksne folk. Kan fortelle deg såpass at disse som ikke har nok penger til ost eller annet som er "nødvendig", bruker pengene sin feil. De kjøper tobakk, alkohol og Flax-lodd. Anonymkode: 145c2...cd0 Godt eksempel på at alle ikke passer til å jobbe innenfor serviceyrker… Anonymkode: 5628e...9cb 2
Apis Skrevet 16. mars 2022 #57 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vippse dem for hva? Anonymkode: a6d4f...43e At de kan Vippse når de kommer hjem.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #58 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det var snilt, avlivning er dyrt! Anonymkode: 40309...1d2 Bor i Oslo, og her er prisene heldigvis ikke helt ville. Ble 1700,-, og så ville klinikken ta kremeringen. Det er ikke noe jeg kan gjøre mange ganger, men akkurat da kunne jeg. Anonymkode: 0b758...a40 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #59 Skrevet 16. mars 2022 Hadde sett an resten av varene. Var det fornuftige varer som tilsa planlegging for å strekke pengene lengst mulig kunne jeg betalt. Var røyk blant varene hadde jeg ikke engang vurdert det. Anonymkode: 20d0b...8bc
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #60 Skrevet 16. mars 2022 Jeg syns barna på butikken er så søt. Spesielt om de skal ha 2 godterier og regnet feil. De blir så tydelig skuffet og litt utilpass for det er litt vanskelig med hoderegning når en hel rad med voksne i køen. Da slenger jeg på de kronene de mangler. Anonymkode: dd391...d78 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå