Gå til innhold

Dagligvare - betale for andre kunder

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke betalt for en hel ost. Ost er kjempedyrt! 

Anonymkode: 6ced7...318

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri opplevd dette med voksne mennesker før, men i sommer var det en gjeng unger som hver dag gikk på butikken for å kjøpe seg godis. Da jeg stod bak de i kassa en gang så manglet de 1-2 kroner, men da følte jeg absolutt ikke for å betale dette. De forsøplet i parken hele sommeren, og ingen trenger å spise så mye usunt som dem. Var dessverre barn av minoritetsforeldre, og de vet vel ikke bedre enn å sende penger med barna sine for å kjøpe noe godt hver eneste dag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke opplevd at noen foran meg ikke har hatt råd selv, men jeg hadde definitivt betalt i de situasjonene som er skrevet i denne tråden❤️ Får så vondt av folk, om det så var en sjokoladeplate det var snakk om å ta bort.❤️

Anonymkode: 9ccfe...714

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem har kontroll?

Anonymkode: ada35...b19

... Hæ?

Anonymkode: 848f8...4b7

• Liker 3
Skrevet (endret)
On 3/11/2022 at 7:03 PM, Fløff said:

Men ved nedstengningen var det ei dame foran mannen min i køen som åpenbart ikke hadde råd til det essensielle - og folk hamstret jo veldig inn på den tiden i tillegg. Han tilbød seg å betale og denne damen gråt av takknemlighet.

Vet ikke. Om noen må legge fra seg bleiepakka eller brødet/den ene melka tilbyr jeg meg. Men om det er en tilfeldig bare på en ellers OK nok handletur dropper jeg det. 

Bleiepakka kan være ganske nødvendig ville jeg sagt, er ellers enig i det du skriver.

Endret av Lunda
  • Liker 1
Skrevet
Lunda skrev (4 minutter siden):

Bleiepakka kan være ganske nødvendig ville jeg sagt, er ellers enig i det du skriver.

Det var det jeg mente :) 

Legger noen fra seg en nødvendig vare som bleier/en enkelt melk osv så er det noe annet enn å droppe sjokoladen og pakka med røyk.

Om noen dropper gulosten og har 3 andre pålegg tenker jeg det får gå. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Fløff said:

Det var det jeg mente :) 

Legger noen fra seg en nødvendig vare som bleier/en enkelt melk osv så er det noe annet enn å droppe sjokoladen og pakka med røyk.

Om noen dropper gulosten og har 3 andre pålegg tenker jeg det får gå. 

Min feil. Leste posten din feil.

• Liker 1
Skrevet

Har tilbudt de å vippse når de kommer hjem, og får ført over penger i nettbanken. 

AnonymBruker
Skrevet

Pleier ikke ha mynter å legge på, og hadde ikke betalt hele osten. Tenker det er lett å gå i ostefella forresten, hvis man har telt opp hvor mye kontanter man har og ser på kiloprisen. Mens osten gjerne er skåret opp større enn en kg. 

Anonymkode: 4a69b...0ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

... Hæ?

Anonymkode: 848f8...4b7

Hva?

Anonymkode: ada35...b19

AnonymBruker
Skrevet

Har gjort der for barn, og kommer til å gjøre det for voksne om det skjer foran meg ja. Men ser jo an, det er forskjell på å ikke ha råd til masse brus vs å ikke ha råd til brød og melk.

Generelt er jeg for å være medmenneske, man kan aldri garantere at en selv ikke får økonomiske problemer en gang i fremtiden.

Anonymkode: db2f8...ea3

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jobber selv i butikk. Man betaler ikke for voksne folk. Kan fortelle deg såpass at disse som ikke har nok penger til ost eller annet som er "nødvendig", bruker pengene sin feil. De kjøper tobakk, alkohol og Flax-lodd. 

Anonymkode: 145c2...cd0

Du jobber i EN butikk. Ikke alle. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jobber selv i butikk. Man betaler ikke for voksne folk. Kan fortelle deg såpass at disse som ikke har nok penger til ost eller annet som er "nødvendig", bruker pengene sin feil. De kjøper tobakk, alkohol og Flax-lodd. 

Anonymkode: 145c2...cd0

beklager men s sort hvitt er ikke livet

• Liker 11
Gjest Gurimalla1234
Skrevet

Så klart jeg betaler, gjort det flere ganger, på en kiwi butikk dette skjedde så sa jeg bare til han i kassa at slå det bare på meg hvorpå han sier at neida, kiwi betaler så slipper du🤗 bryr meg ikke om hva de har evt sløst bort pengene sine på😇

Skrevet

Jeg hadde selv gjort det❤️. Vet godt hvordan det er å ha dårlig råd selv.

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke på butikken, men hos veterinæren for noen år siden. 

Sto å ventet på å betale hundemat da det kom en som hadde måtte la hunden sin slippe. Han hadde tydelig levd ett hard liv, og jeg fikk så utrolig vondt av han. Han gråt så han nesten ikke klarte å stå oppreist. Da han skulle betale manglet han penger, og ba om å legge igjen tlf for å hente penger. 

Sa diskré da jeg kom frem at jeg ønsket å hjelpe han, og ta regningen for avlivingen. Om hun trodde det var greit for han. Å det var hun sikker på at det var. Fikk en veldig tlf fra de senere, om at han var evig takknemlig for hjelpen. 

Har selv hatt ekstremt dårlig råd en stund pga rot fra Nav, og havnet i en situasjon hvor jeg selv måtte låne penger for å hjelpe min tidligere hund. Men jeg var heldig å hadde forsikring  som tok det meste, og familie som kunne hjelpe med resten. 

Å komme i den situasjonen var grusom, og en situasjon jeg ikke unner noen 😥

Anonymkode: 0b758...a40

• Liker 2
  • Hjerte 12
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke opplevd at folk mangler penger, men har opplevd at folk har glemt kortet eller tastet feil kode tre ganger. Da har jeg betalt og så har de overført penger når de kommer hjem. 

Anonymkode: aea69...674

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Sto å ventet på å betale hundemat da det kom en som hadde måtte la hunden sin slippe. Han hadde tydelig levd ett hard liv, og jeg fikk så utrolig vondt av han. Han gråt så han nesten ikke klarte å stå oppreist. Da han skulle betale manglet han penger, og ba om å legge igjen tlf for å hente penger. 

Sa diskré da jeg kom frem at jeg ønsket å hjelpe han, og ta regningen for avlivingen. Om hun trodde det var greit for han. Å det var hun sikker på at det var. Fikk en veldig tlf fra de senere, om at han var evig takknemlig for hjelpen. 

Har selv hatt ekstremt dårlig råd en stund pga rot fra Nav, og havnet i en situasjon hvor jeg selv måtte låne penger for å hjelpe min tidligere hund. Men jeg var heldig å hadde forsikring  som tok det meste, og familie som kunne hjelpe med resten. 

Det var snilt, avlivning er dyrt! 

Anonymkode: 40309...1d2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så fint gjort av deg ❤

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke skjedd meg så ofte, men de få gangene det har gjort det så avhenger der både av hva vedkommende må legge bort og min egen privatøkonomi på det tidspunktet. Jeg hadde nok ikke betalt en hel ost for noen da ost er dyrt og ingen nødvendighet. Har dog betalt for bind for ei som så ut som om hun hadde levd et litt hardt liv, samt brød og noen enkle dagligvarer for et (flyktning)barn som hadde blitt sendt ut for å handle for moren sin.

Har ikke betalt når barn foran meg i kassa ikke har hatt nok penger til å betale for godteriet sitt, når de har forsynt seg med mer enn en ting. Men dersom de har hatt f. eks. 1 is eller en liten godis så kan jeg godt betale. 

Anonymkode: 40309...1d2

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...