Gå til innhold

Hundeseng

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type seng har dere vært mest fornøyd med og hvilken har vært dårlig?

Er så usikker om jeg dkal kjøpe i skinn, kanvas, annet stoff eller en slik fluffy en.

Et til mellomstor, men tynn hund.

Anonymkode: 0bfb8...e47

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har et godt råd; kjøp en Bia Bed. Det er skai, og den kan vaskes med klut og tørkes av ved behov. Kjekt når hunden har spydd i senga si, kan du si. Den kan bare tørkes av og vaskes med en klut oppi. På undersiden er det tekstil.

Bia Bed finnes i en haug med ulike størrelser, så du kan finne en som passer din rase/din hund. Veldig praktisk. Det er også noen forskjellige farger, såvidt jeg husker. Jeg har svart. Oppi sengen har jeg lagt et teppe, og en babydyne i syntetisk materiale. Det liker hunden å "re opp" og styre med før hun legger seg. Det som ligger løst oppi, kan tas ut og vaskes i blant.

Eksempler på Bia Bed (søk på nett og finn ulike farger og kanskje priser)

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den ene hunden vår liker noen som er fluffy, og de må være runde, hund nr 2 liker madrasser som er passe harde med fleece, og hund nr 3 liker bare tepper.

Så jeg ville sjekket hva din hund fortrekker, de er sære de dyra. :fnise:

Anonymkode: c2bff...ae9

• Liker 1
Skrevet

Har BiaBed oppe. Bruker gjerne canelana sitt ulltrekk oppi, til den eldste hunden. Nede har jeg Henry Wag hevede hundesenger. 

Viktigste er å ha senger som ikke blir tette og/eller holder på fuktighet. Det er å be om eksem og allergier på godt pelsede hunder.

• Liker 2
Skrevet

Har to stk biltema sin biabed-kopi, og de fungerer fint til ikke altfor tung hund. Min hund er ca 18 kg. Kjekt å bare tørke av med en fuktig klut når hun har sølt ett eller annet, spist kjøttbein el.l 

Sove gjør hun aller helst på gulvet, men sengene brukes hyppig også! 

Skrevet
Million skrev (5 timer siden):

Jeg har et godt råd; kjøp en Bia Bed. Det er skai, og den kan vaskes med klut og tørkes av ved behov. Kjekt når hunden har spydd i senga si, kan du si. Den kan bare tørkes av og vaskes med en klut oppi. På undersiden er det tekstil.

Bia Bed finnes i en haug med ulike størrelser, så du kan finne en som passer din rase/din hund. Veldig praktisk. Det er også noen forskjellige farger, såvidt jeg husker. Jeg har svart. Oppi sengen har jeg lagt et teppe, og en babydyne i syntetisk materiale. Det liker hunden å "re opp" og styre med før hun legger seg. Det som ligger løst oppi, kan tas ut og vaskes i blant.

Etter noen tiår med hund tiltredes dette 100%! Jeg har prøvd andre varianter, men det har aldri vært særlig vellykket fordi hundesenger alltid blir fort skitne og det som verre er så de må være enkle å vaske. Man kan selvfølgelig bruke forskjellige slags løse puter og tepper oppi for å øke komforten og favoritten her har alltid vært tepper i ull. 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (6 timer siden):

Hadde lyst på en slik, men ble nedstemt da den var for stygg 😒

Så ble en i tykt stoff som kan tørkes av + tas av og vaskes. Så da er det bare å hente valpen og se 😅

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så ble en i tykt stoff som kan tørkes av + tas av og vaskes. Så da er det bare å hente valpen og se 😅

TS

Å ja, du skrev ikke at det er til en valp? Det er gjerne sånn at man kjøper en billig og enkel seng som første seng til valpen, fordi valper ofte tygger og biter på alt, så første sengen til en valp kan fort bli "makulert" i filler. Kjekt om den ikke er så dyr i innkjøp da, så får man heller kjøpe en ny voksenseng til hunden når tyggeperioden er over.

Lykke til med valpen! :)

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

TS

Med valp hadde jeg lagt vekk den dyre senga og kjøpt en billig en, ikke sikkert valpen trenger seng med en gang heller. Frøkna her fant sine egne plasser i stua på gulvet, også hadde hun vetbed (som kan vaskes på 40 grader😁)

Anonymkode: 68abd...427

Skrevet

Fantail har gode og holdbare senger med memory foam. Kjøpte en sånn seng til hunden min som begynner bli gammel og er 40 kilo. Han elsker den! Trekket på madrassen kan vaskes. Ellers legger jeg bare et ullpledd over senga for å beskytte den litt ekstra. Senga kosta nesten 2500 kr for størrelsen til min hund, men absolutt verdt det. 

Har også en Biabed. Den er kald og hard, men det kan til dels fikses med dyne og pledd. 

Skrevet (endret)

Endret av SmuleSMitt
link virket ikke
AnonymBruker
Skrevet

Valpen min fikk en pute fra en utestol til å sove på første månedene så den ikke skulle ødelegge en eventuell dyr seng lol.

Men Biabed er virkelig best, og jeg synes den er tusen ganger finere enn de stygge, plush/teddy-sengene i grelle farger. Flate blir de også ganske fort. Til Biabed kan man kjøpe trekk i diverse farger, da blir den ganske så stilren og fin.

Anonymkode: ff52b...ea5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...