AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Jeg har nå jobbet 2.5 år i samme selskap, og har jobbet meg opp til en regionsjef stilling. Lønna er elendig, rundt 340 000. Dette kommer ikke til å øke noe særlig fremover. Planen var aldri å jobbe lenge i dette selskapet, og jeg har alltid hatt i baktankene at jeg skal studere. Der jeg lurer på er, skal jeg fortsette lenger i jobben og få mer erfaring. Eller bør jeg hoppe på studie nå? Jeg er nå 25 år og føler allerede at jeg ligger bak når det kommer til studier. Jeg vil gå markedsføringsledelse eller HR og ledelse, men har lest at mange sliter med å skaffe jobb etter utdannelsen. Men tenker at jeg kanskje har bedre muligheter mtp erfaring? Anonymkode: ad432...1a1
anonymbruker2312 Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 At du allerede etter 2,5 år har klart å komme deg opp til en regionssjef stilling er jo veldig bra. Jeg tror kanskje at grunnen til hvorfor inntekten ikke er helt på topp er sikkert fordi du ikke har utdannelse..? Kan være jeg tar feil, eller at du ikke har jobbet der "lenge" nok. Men rart at lønna di ikke skal øke fremover, det bruker som regel å være ganske vanlig jo mer arbeidserfaring du har.. Veldig vanskelig å svare nøyaktig på spørsmålet ditt. Det viktigste er jo om du trives i jobben eller ikke. Men selvfølgelig er det enda mer sikrere å ha skaffet seg en utdanning i det lange løp. Det er alltid vanskelig å skaffe seg en jobb etter endt utdannelse, i nesten alle yrker vil jeg si. Men det handler om å aldri gi opp og virkelig satse på det. Som du sier selv, så har du relativt ganske bra erfaring også. Jeg ville kanskje nok ha anbefalt deg å starte på et studie, og hatt deltidsjobb ved siden av. Du får nok mer nytte av en utdanning senere også. Vil ikke si at en markedsfører tjener så himla bra heller i året, men mer enn den stillingen du har nå iallefall. Tar du master i markedsføringsledelse senere så har du jo også krav på enda høyere lønn. 1
Drunkengenius Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Takk for svar! selskapet jeg jobber for er notoriske når det kommer til dårlig lønning. Få i selskapet har noe form for høyere utdanning, inkludert ledelsen.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #4 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har nå jobbet 2.5 år i samme selskap, og har jobbet meg opp til en regionsjef stilling. Lønna er elendig, rundt 340 000. Dette kommer ikke til å øke noe særlig fremover. Planen var aldri å jobbe lenge i dette selskapet, og jeg har alltid hatt i baktankene at jeg skal studere. Der jeg lurer på er, skal jeg fortsette lenger i jobben og få mer erfaring. Eller bør jeg hoppe på studie nå? Jeg er nå 25 år og føler allerede at jeg ligger bak når det kommer til studier. Jeg vil gå markedsføringsledelse eller HR og ledelse, men har lest at mange sliter med å skaffe jobb etter utdannelsen. Men tenker at jeg kanskje har bedre muligheter mtp erfaring? Anonymkode: ad432...1a1 Jeg begynte på en utdannelse i en alder av 26 år, og det var ikke noe problem, hvis du er bekymret for det. Det er selvsagt noen ulemper, som at man ikke nødvendigvis har så mye til felles med majoriteten av medstudenter, og at hvis man har vært lenge borte fra studiet, så tar det gjerne litt lengre tid før man klarer å lese så mye som skal til for å få de gode karakterene. Men jo lengre tid du lar passere før du velger å studere, desto større blir gapet til medstudenter, og jo mer "utrent" blir man i det å studere. Gjør det nå, hvis du har lyst! Man får så mye igjen for det på mange områder! Anonymkode: 45c21...a8f 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #5 Skrevet 11. mars 2022 Jeg hadde nettopp fylt 28 da jeg satte meg på skolebenken igjen, og det gikk fint! Om det er vanskelig å få jobb innen markedsføring kan du kanskje se på noe annet? Skjønt, kan jo hende du har erfaring som vil hjelpe deg når du skal søke jobb etter studiet? Anonymkode: be009...261 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #6 Skrevet 11. mars 2022 anonymbruker2312 skrev (6 timer siden): At du allerede etter 2,5 år har klart å komme deg opp til en regionssjef stilling er jo veldig bra. Jeg tror kanskje at grunnen til hvorfor inntekten ikke er helt på topp er sikkert fordi du ikke har utdannelse..? Kan være jeg tar feil, eller at du ikke har jobbet der "lenge" nok. Men rart at lønna di ikke skal øke fremover, det bruker som regel å være ganske vanlig jo mer arbeidserfaring du har.. Veldig vanskelig å svare nøyaktig på spørsmålet ditt. Det viktigste er jo om du trives i jobben eller ikke. Men selvfølgelig er det enda mer sikrere å ha skaffet seg en utdanning i det lange løp. Det er alltid vanskelig å skaffe seg en jobb etter endt utdannelse, i nesten alle yrker vil jeg si. Men det handler om å aldri gi opp og virkelig satse på det. Som du sier selv, så har du relativt ganske bra erfaring også. Jeg ville kanskje nok ha anbefalt deg å starte på et studie, og hatt deltidsjobb ved siden av. Du får nok mer nytte av en utdanning senere også. Vil ikke si at en markedsfører tjener så himla bra heller i året, men mer enn den stillingen du har nå iallefall. Tar du master i markedsføringsledelse senere så har du jo også krav på enda høyere lønn. Dette stemmer ikke. Er mange yrker der det er lett å få jobb til og med før man er ferdig med utdannelsen. Anonymkode: 525aa...07d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå