Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med å få aktivisert min asosiale venninne. I år blir hun 30 år, men fortsatt velger hun å sitte på rumpa hver helg og spille Farmville og Hayday. Har spurt henne flere ganger om hun ikke snart vil ha mann og barn før tiden renner ut i sanden, men hun svarer unnvikende og virker litt brydd. Du kan jo ikke sitte slik i en alder av nesten 30 år, hun oppfører seg som en sky 17-åring som gamer hver helg. Skal det bli noe av henne må hun snart se å få rumpa i gir. jeg spurte henne rett ut nå i forgårs om hun virkelig tror at prins charming skal dumpe ned i sofaen hennes på magisk vis når hun ikke går ut i helgene, ikke melder seg på ulike fritidsaktiviteter og ikke følger særlig med på noe. til dette hadde hun ikke noe svar. Ikke er hun interessert i skiturer og langrenn, ikke skøyter, ikke kafé- og restaurantlivet, ikke noe, kun Farmen kjendis og spill. hva i all verden skal jeg gjøre?  Har ikke lyst å sitte og se på at hun bare kaster bort tiden. Hun er litt slik at etter hun kommer fra jobb fredag så er det tv, godstol og "slæpp off". Hun mangler sosialt initiativ. tips??

Anonymkode: c13bc...361

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For all del så kan det være at hun faktisk går gjennom depresjon uten at noen vet det. Eller så kan det være at hun faktisk liker rolige dager hjemme og er usosial personlighetsmessig. 

Jeg hadde spurt henne om vi kan ta en rolig kveld hjemme til henne eller hjemme hos meg og spurt henne rett ut om hvorfor det er slik. Fått en dypere forståelse og hørt hennes versjon. Kanskje hun har en god forklaring. Så du bør ta en ordentlig prat med henne først. 

Deretter kan dere komme med forslag til hvordan dere sammen kan forbedre situasjonen. Det er veldig fint å se at du bryr deg om henne på denne måten, det er ikke mange som er slik.. Hvertfall ikke de som jeg kjenner. Jeg sitter mesteparten hjemme når jeg ikke jobber og ingen kunne brydd seg mindre om meg. Men jeg smiler fortsatt ☺️ Så du bør være veldig stolt over deg selv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dust! Synes synd på venninna di. 

Anonymkode: 2faf9...251

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

La henne være i fred og godta hun som hun er. 

Anonymkode: d6a36...e7f

• Liker 14
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Klager hun på tilværelsen sin?

hvis nei, så er det faktisk ikke din business å legge seg borti.

Anonymkode: 9515e...48d

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hjelp noen som ikke vil ha hjelp.

Anonymkode: b1d0e...a51

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du tenkt på at hun ikke nødvendigvis ønsker å leve ut «A4-drømmen» med mann, barn, hund, rekkehus og bil? Kanskje hun føler seg tilfreds som singel og barnefri? Alle har ikke den samme drømmen - og i så fall må hun ta tak i ting selv. Jeg synes det er litt frekt av deg å presse henne til noe hun ikke ønsker. Hun kaster jo ikke bort livet sitt på å leve slik hun selv ønsker. Høres ut som om det er du som kaster bort din tid på å prøve å endre henne. Aksepter henne som hun er, er mitt råd 😊

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Må hun være veldig sosial på jobb? I så fall kan det godt hende at hun får fylt opp kvoten sin der. Jeg jobber i helsevesenet selv og etter 40 timer i uka omgitt av en hel haug med folk, så trives jeg faktisk best hjemme alene 😆 Men når jeg var ung og singel så var jeg en del på kafé med venninner ja.. Menn møtte jeg via match.com da bylivet aldri lokket meg, og via match.com så fant jeg ektemannen min for 13 år siden 🥰

Anonymkode: 58f89...980

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker verken mann eller barn. Om ei venninne hadde mast på meg om at jeg bør ville ha mann og barn, og må få meg mann og barn før jeg er for gammel, så hadde hun ikke vært ei venninne særlig lenge. 

Hva med å la henne leve livet sitt som hun vil? 

Anonymkode: 6e029...36b

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Magnifique skrev (2 minutter siden):

Har du tenkt på at hun ikke nødvendigvis ønsker å leve ut «A4-drømmen» med mann, barn, hund, rekkehus og bil? Kanskje hun føler seg tilfreds som singel og barnefri? Alle har ikke den samme drømmen - og i så fall må hun ta tak i ting selv. Jeg synes det er litt frekt av deg å presse henne til noe hun ikke ønsker. Hun kaster jo ikke bort livet sitt på å leve slik hun selv ønsker. Høres ut som om det er du som kaster bort din tid på å prøve å endre henne. Aksepter henne som hun er, er mitt råd 😊

Det kan også hende at hun tidligere i livet har opplevd seksuelle overgrep. Det kan man aldri vite.

Anonymkode: 58f89...980

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hun er litt slik at etter hun kommer fra jobb fredag så er det tv, godstol og "slæpp off". Hun mangler sosialt initiativ. tips??

Ett hett tips; la henne kose seg alene. Hun høres ut til å være introvert og da trenger hun alenetid for å lade batteriene til en ny og sosial uke.

Fatter ikke hvorfor du maser så på henne!?! Ikke rart hun virker brydd, hadde det vært meg hadde jeg bedt deg ryke og reise. Man skulle nesten tro det er ditt liv hun "ødelegger". 

Anonymkode: 07cc7...76d

• Liker 8
Gjest AprilRyan
Skrevet

Men hvorfor er dette noe du skal bestemme? Har hun gitt uttrykk for at hun ønsker å være mer sosial og at hun ønsker hjelp til det eller er det noe du har funnet ut at du skal "hjelpe" henne med?

Din tilnærming er helt feil. Det å omtrent "kjefte" på henne og konfrontere henne på den måten du gjør er ikke nødvendigvis måten å gå frem på. Om hun klager mye over at hun ikke har et sosialt liv og at hun ønsker å treffe noen så kan man kanskje gi noen råd, men det å gå frem på en sånn hard og direkte måte kan gjøre at hun bare føler seg mislykket.

Kanskje det er grunner til at hun blir brydd og ikke vil snakke om det.

Jeg blir ganske provosert av at man omtrent angriper noen som kanskje har det helt fint med hvordan de har det og ikke trenger denne endringen.

Du kan kanskje heller spørre henne om hva hun ønsker å finne på enn å skulle bestemme hva dere skal gjøre. På den måten ser du hva hun liker å gjøre og hva hun føler seg komfortabel med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg sliter med å få aktivisert min asosiale venninne. I år blir hun 30 år, men fortsatt velger hun å sitte på rumpa hver helg og spille Farmville og Hayday. Har spurt henne flere ganger om hun ikke snart vil ha mann og barn før tiden renner ut i sanden, men hun svarer unnvikende og virker litt brydd. Du kan jo ikke sitte slik i en alder av nesten 30 år, hun oppfører seg som en sky 17-åring som gamer hver helg. Skal det bli noe av henne må hun snart se å få rumpa i gir. jeg spurte henne rett ut nå i forgårs om hun virkelig tror at prins charming skal dumpe ned i sofaen hennes på magisk vis når hun ikke går ut i helgene, ikke melder seg på ulike fritidsaktiviteter og ikke følger særlig med på noe. til dette hadde hun ikke noe svar. Ikke er hun interessert i skiturer og langrenn, ikke skøyter, ikke kafé- og restaurantlivet, ikke noe, kun Farmen kjendis og spill. hva i all verden skal jeg gjøre?  Har ikke lyst å sitte og se på at hun bare kaster bort tiden. Hun er litt slik at etter hun kommer fra jobb fredag så er det tv, godstol og "slæpp off". Hun mangler sosialt initiativ. tips??

Jeg er kvinne, 30 år, singel, har god jobb, bil og egen leilighet.

Ønsker jeg meg mann og barn? På en måte ja. Men på en annen måte strekt nei.

Jeg jar egentlig nok med meg selv. Jeg er flink til å være alene, for jeg er glad i å være alene. Jeg er introvert, og etter å ha brukt 1-2 helger på rad på noe sosialt, bruker jeg gjerne de 3 neste helt alene. Meg, katten, spill, tv og god mat.

Selv om noen også er sosiale, er det ikke sikker de heller ønsker seg mann og barn. For det er ikke drømmen til alle.

Hvorfor kan du ikke være en støttende venninne og støtte henne i det livet hun velger? For jeg kan garantere deg at hun får nok press fra alle andre steder i samfunnet. For «alle» MÅ jo bare ha et mål om å finne seg en partner og lage barn.

Anonymkode: 6ea28...857

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

For hennes beste burde du kutte henne ut ifra livet ditt. 

Helt feil at du skal prøve å overbevise henne om hvordan hun bør leve sitt eget liv. Hva om hun trives? Jeg kan også sitte 3 helger på rad med gaming, også er jeg ute på byen/fest 1 gang i mnd. For min del er det nok. Hadde klikka for meg om jeg hadde hatt en venninne som deg. 

Anonymkode: 5309d...5f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Klager hun på tilværelsen sin?

hvis nei, så er det faktisk ikke din business å legge seg borti.

Anonymkode: 9515e...48d

Jeg spurte henne om hun liker å gå sånn, ja sa hun. Men det er jo fordi hun har gått sånn så lenge. Hun må trene på å bli sosial. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Passe dine egne saker og la venninnen din leve det livet hun ønsker?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg spurte henne om hun liker å gå sånn, ja sa hun. Men det er jo fordi hun har gått sånn så lenge. Hun må trene på å bli sosial. 

Nei, det må hun ikke. "Asosiale" og introverte trenger ikke kureres, med mindre de ønsker det selv. Du prøver litt for hardt, TS, og da mener jeg ikke med å omvende venninnen din, men den manglende troverdigheten i måten du ordlegger deg på her. 2/10.

Anonymkode: fb2e3...e42

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor må hun det? Hvorfor ikke la henne spille spill og slappe av hvis det er det hun ønsker?

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal hun trene på det? Dersom hun trives i livet sitt ? Hun er sikkert sosial på jobb , å har dermed arenaer hun treffer folk . Introverte lader batteriene ved å være alene , ekstroverte lader ved å være sosial . 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Folk er forskjellige, det må du akseptere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...