Gå til innhold

Mistet nå i uke 13/14. hvordan fortelle de nærmeste ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ultralyd uke 16/17 viste missed abortion, trolig skjedd mellom uke 13-14 . 

jeg og samboer sørger hjemme sammen, og forbereder oss psykisk til «fødsel» på mandag. Venner og familie er ikke informert enda, men vil jo merke stillheten fra oss. 
hvordan fortelle de ? Og hvordan få de til å la oss være alene, i fred, midt opp i dette? 

erfaringer? Hva sier man. Sender en melding ? Tungt nok som det er, og vil gjerne unngå kommentarer som « prøv igjen» osv fra de. Eller masse meldinger og tlf samtaler :( 

Anonymkode: deb4a...6e6

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff! Beklager så utrolig mye 💔💔

Tror jeg ville sendt en felles melding til de og bare skrevet det akkurat som du forteller her ❤️ 

God klem til deg! ❤️

Anonymkode: 102ef...a7f

• Liker 2
Skrevet

Uff. Stor klem 🥺❤️❤️❤️ Tenker det vil være godt med støtte uansett jeg. 

Skrevet

Så trist at du må igjennom dette 😢

Jeg har hatt en abort i uke 14 (selvsagt etter at vi akkurat hadde rukket å fortelle alle sammen...). Var jo knust selv, så vanskelig å snakke så mye om det til andre. Men vi sendte bare melding til de nærmeste og skrev at vi hadde vært på ultralyd som dessverre ikke gikk bra. Ingen som spurte og maste mye omkring det altså, og lot oss sørge i fred.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ultralyd uke 16/17 viste missed abortion, trolig skjedd mellom uke 13-14 . 

jeg og samboer sørger hjemme sammen, og forbereder oss psykisk til «fødsel» på mandag. Venner og familie er ikke informert enda, men vil jo merke stillheten fra oss. 
hvordan fortelle de ? Og hvordan få de til å la oss være alene, i fred, midt opp i dette? 

erfaringer? Hva sier man. Sender en melding ? Tungt nok som det er, og vil gjerne unngå kommentarer som « prøv igjen» osv fra de. Eller masse meldinger og tlf samtaler :( 

Anonymkode: deb4a...6e6

Det var trist å høre, opplevde det samme selv men mistet da rundt uke 11+ (vellykket UL noen dager før det skal ha inntruffet) og fant det ut i uke 14+ (ultralyd).

Jeg bare sa det som det var til familie/venner og kollegaer så kunne jeg få bli tatt hensyn til i behovet for ro og de kunne vise litt hensyn og forståelse om jeg var litt mer sårbar.

Det var trist at flere måtte oppleve sånt for det er tøft men trøst deg med at neste gang går det nok bedre ❤️

Anonymkode: ee527...bfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...