AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Del Skrevet 11. mars 2022 Ville vært rart om alle kjente til alt innhold i kremene sine og hva som anbefales og ikke. Lurer på om noen brukte dette og hvordan det gikk med barnet? Konsentrasjonen er jo så liten og enda mindre tas opp i kroppen. Lurer på om jeg kan bruke retinol en gang i uken under amming... Anonymkode: 96cf9...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #2 Del Skrevet 11. mars 2022 Les på relis.no eller spør legen din, evt hudlege. Anonymkode: 13fdd...118 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #3 Del Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Les på relis.no eller spør legen din, evt hudlege. Anonymkode: 13fdd...118 Jeg vet hva som står der, jeg spør etter personlige erfaringer. Anonymkode: 96cf9...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #4 Del Skrevet 11. mars 2022 Så du vil ha anekdotiske bevis for at noe som frarådes er trygt likevel? Kan du ikke bare slutte å amme i stedet? Anonymkode: 661bd...e8c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #5 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så du vil ha anekdotiske bevis for at noe som frarådes er trygt likevel? Kan du ikke bare slutte å amme i stedet? Anonymkode: 661bd...e8c Det er dine antagelser. Hvorfor svare når du ikke har svar på spørsmålet. Anonymkode: 96cf9...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #6 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er dine antagelser. Hvorfor svare når du ikke har svar på spørsmålet. Anonymkode: 96cf9...f83 Nei, du kan ikke bruke retinol når du ammer eller er gravid. Anonymkode: 661bd...e8c 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 12. mars 2022 #7 Del Skrevet 12. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg vet hva som står der, jeg spør etter personlige erfaringer. Anonymkode: 96cf9...f83 Personlige erfaringer er NULL verdt. Man vet ikke om stoffene skader fosteret eller babyen på lang sikt. La oss si barnet får lymfekreft i en alder av 22. Vi vet ikke hva slags cocktail av stoffer barnet har blitt utsatt for i mors mage. Vi vet ikke om retinol har noe med saken å gjøre, og fordi vi vet for lite, frarådes det å bruke. Det jeg leser fra Relis er at barnet sannsynligvis ikke skades når det brukes under amming, men at fordelene ved bruk bør være såpass åpenbare at det legitimerer at man tar sjansen. Det er det vel neppe? ingen MÅ ha antirynkekrem. Endret 12. mars 2022 av Unika 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 12. mars 2022 #8 Del Skrevet 12. mars 2022 Jøssenavn, dette var nytt! Hvilke produkter inneholder retinol? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #9 Del Skrevet 12. mars 2022 Mnjah skrev (2 timer siden): Jøssenavn, dette var nytt! Hvilke produkter inneholder retinol? En del hudkremer mot kviser/akne, samt en del det står anti age på. Eller bare med retinol. Anonymkode: 96cf9...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #10 Del Skrevet 12. mars 2022 Unika skrev (5 timer siden): Personlige erfaringer er NULL verdt. Man vet ikke om stoffene skader fosteret eller babyen på lang sikt. La oss si barnet får lymfekreft i en alder av 22. Vi vet ikke hva slags cocktail av stoffer barnet har blitt utsatt for i mors mage. Vi vet ikke om retinol har noe med saken å gjøre, og fordi vi vet for lite, frarådes det å bruke. Det jeg leser fra Relis er at barnet sannsynligvis ikke skades når det brukes under amming, men at fordelene ved bruk bør være såpass åpenbare at det legitimerer at man tar sjansen. Det er det vel neppe? ingen MÅ ha antirynkekrem. Det benyttes mot akne også. Og andre solskader. Anonymkode: 96cf9...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 13. mars 2022 #11 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 12.3.2022 den 10.41): Det benyttes mot akne også. Og andre solskader. Anonymkode: 96cf9...f83 Jada, men poenget er akkurat det samme. Man må vurdere nytte opp mot risiko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #12 Del Skrevet 13. mars 2022 Her er det gode muligheter for jeg tar feil, men retinol er vel en A vitamin. Og akne behandlingen ruacctan (har skiftet navn) er vel også et høykonsentrert A vitamin, som er svært skadelig for gravide og ammende. Jeg kuttet retinol produkter flere måneder før prøvingen startet. Anonymkode: 3a9a2...7de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #13 Del Skrevet 24. februar 2023 Gammel tråd, men noen flere? Anonymkode: c6423...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #14 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gammel tråd, men noen flere? Anonymkode: c6423...8f4 Tenker da selvfølgelig ikke på reseptbelagt retinol men mildere utgaver. Feks the ordinary. Anonymkode: c6423...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #15 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker da selvfølgelig ikke på reseptbelagt retinol men mildere utgaver. Feks the ordinary. Anonymkode: c6423...8f4 Spiller vel ingen rolle, du kan få forskjellig styrke retinol uten resept og til og med de er står det hvor ofte/sjeldent de skal smøres på huden. Du liker tydeligvis ikke svaret fra helsepersonell om at man burde avstå så da leter man etter «personlige erfaringer» på kvinneguiden, det i seg selv er ikke så ille hadde det ikke vært for at du viser lite forståelse hvordan det påvirker fosteret. Man trenger ikke merke noen forskjell med en gang barnet blir født, det kan komme mye senere… og ikke sikkert at folk engang på kvinneguiden som faktisk ha rubrikktjeneste retinol og har opplevd noe negativt rundt det har engang skjønt at det KAN ha kommet av retinol. Så enkel matte, du søker svar fra en meget liten del av befolkningen… VÆR FORSIKTIG MED A-VITAMIN/RETINOL Vår generelle anbefaling er at du bør være forsiktig med retinol i graviditeten. Det finnes likevel hudpleiemerker som tilbyr retinol-produkter som kan brukes under graviditet. For å være helt sikker kan du ta kontakt med våre hudterapeuter som gjerne hjelper deg videre med tips og råd rundt retinol og spesifikke produkter. Mltt råd; hør med helsepersonell. Ikke KG Anonymkode: 12ef6...a6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #16 Del Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Spiller vel ingen rolle, du kan få forskjellig styrke retinol uten resept og til og med de er står det hvor ofte/sjeldent de skal smøres på huden. Du liker tydeligvis ikke svaret fra helsepersonell om at man burde avstå så da leter man etter «personlige erfaringer» på kvinneguiden, det i seg selv er ikke så ille hadde det ikke vært for at du viser lite forståelse hvordan det påvirker fosteret. Man trenger ikke merke noen forskjell med en gang barnet blir født, det kan komme mye senere… og ikke sikkert at folk engang på kvinneguiden som faktisk ha rubrikktjeneste retinol og har opplevd noe negativt rundt det har engang skjønt at det KAN ha kommet av retinol. Så enkel matte, du søker svar fra en meget liten del av befolkningen… VÆR FORSIKTIG MED A-VITAMIN/RETINOL Vår generelle anbefaling er at du bør være forsiktig med retinol i graviditeten. Det finnes likevel hudpleiemerker som tilbyr retinol-produkter som kan brukes under graviditet. For å være helt sikker kan du ta kontakt med våre hudterapeuter som gjerne hjelper deg videre med tips og råd rundt retinol og spesifikke produkter. Mltt råd; hør med helsepersonell. Ikke KG Anonymkode: 12ef6...a6a Du må da skjønne at helse og risiko ovenfor babyen ikke er viktig så lenge man kan ha placeboeffekt av å se finere ut i ansiktet vel? Anonymkode: 0ba00...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #17 Del Skrevet 24. februar 2023 Jeg byttet ut hudpleieproduktene når jeg ble gravid etter råd fra hudpleier. Nå 6,5 måned på vei ble jeg plutselig oppmerksom på at dagkremen inneholder A vitamin..🙄 Anonymkode: b5a9c...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymlen Skrevet 24. februar 2023 #18 Del Skrevet 24. februar 2023 Brukte bevisst ikke retinol under svangerskapet, men begynte igjen med det da baby var 6 uker. Går fint med baby her. Viktig å ikke bruke det under graviditeten mtp fosterets utvikling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #19 Del Skrevet 25. februar 2023 Mymlen skrev (9 timer siden): Brukte bevisst ikke retinol under svangerskapet, men begynte igjen med det da baby var 6 uker. Går fint med baby her. Viktig å ikke bruke det under graviditeten mtp fosterets utvikling Jeg antar da at du ikke ammer? Kan jo være vesentlig å opplyse for andre uvitende om du ammer og dermed går mot frarådingen eller om du gir mme og det dermed ikke gjør noe.. Anonymkode: f85cd...32e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2023 #20 Del Skrevet 25. februar 2023 Jeg ble skremt nå, jeg har ikke tenkt på dette i det hele tatt og har brukt mitt 1% retinol serum fra The ordinary under graviditeten. Jeg er 12 uker! 😳 Anonymkode: f7889...b7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå