Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg ikke har noen grunn til å være redd for det. Vært i samme jobb lenge og søkt på ny jobb. Kommet så langt at de nå ringer mine referanser. 
Er nervøs og spent. Kjenner at styggen på ryggen melder seg 😢 

normalt å føle det sånn? Hvor mye har hver referanse å si? Enn om de har forskjellig opplevelse av meg? Jobber med alle idag.
følte også at jeg ikke gjorde det bra på intervju, så er nok noe selvkritisk også. 

Anonymkode: 1c21d...b55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier selv at du ikke har noen grunn til å være redd for det, så jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye. Det er jo selvfølgelig et nervøst øyeblikk og man kjenner på det ekstra godt og begynner å overtenke. Så lenge du selv vet at du har oppført deg og alt har gått bra tidligere, så bør du ta det med ro. Det skal mye til før noen gir en dårlig referanse. Da skal du ha fått muntlige advarsler av tidligere sjefer. 

Det er helt individuelt fra bedrift til bedrift i hvilken grad de tar referanser på alvor. Har hørt flere tilfeller hvor folk som har fått dårlig referanse likevel får jobbene de søker på, fordi de som ansetter vil gi de en sjanse. De som ansetter vet som regel at andre sjefer fra andre arbeidsplasser kan være ganske lure, at de gir negativ tilbakemelding på ting som faktisk ikke er sant. Er jo mange drittsekker som er satt til daglige ledere den dag i dag, dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet
anonymbruker2312 skrev (1 time siden):

Du sier selv at du ikke har noen grunn til å være redd for det, så jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye. Det er jo selvfølgelig et nervøst øyeblikk og man kjenner på det ekstra godt og begynner å overtenke. Så lenge du selv vet at du har oppført deg og alt har gått bra tidligere, så bør du ta det med ro. Det skal mye til før noen gir en dårlig referanse. Da skal du ha fått muntlige advarsler av tidligere sjefer. 

Det er helt individuelt fra bedrift til bedrift i hvilken grad de tar referanser på alvor. Har hørt flere tilfeller hvor folk som har fått dårlig referanse likevel får jobbene de søker på, fordi de som ansetter vil gi de en sjanse. De som ansetter vet som regel at andre sjefer fra andre arbeidsplasser kan være ganske lure, at de gir negativ tilbakemelding på ting som faktisk ikke er sant. Er jo mange drittsekker som er satt til daglige ledere den dag i dag, dessverre. 

Takk for fint svar. Vet jeg vil gjøre alt for å gjøre en god jobb om jeg får den, men likevel rart at andre skal ha sånn innflytelse. 

Anonymkode: 1c21d...b55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...