Gjest Villfisker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 (endret) Nå har regjeringen i sin frekket, fjernet hele høringsnotatet, uten et pip. Det er nå erstattet av et nytt høringsnotat, med veldig kort frist. Alle svar på det forrige er også fjernet. Fikk vel for mye uhåndterbar respons? 🤨 Anbefaler alle å engasjere seg mot dette tullet, og lese hva som faktisk står. Kommer selv til å protestere mot dette på nytt, og snakke med folk jeg kjenner. Fikk høre at fristen var 21.03. Endret 11. mars 2022 av Gjest
Tunique Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 Villfisker skrev (17 minutter siden): Nå har regjeringen i sin frekket, fjernet hele høringsnotatet, uten et pip. Det er nå erstattet av et nytt høringsnotat, med veldig kort frist. Alle svar på det forrige er også fjernet. Fikk vel for mye uhåndterbar respons? 🤨 Anbefaler alle å engasjere seg mot dette tullet, og lese hva som faktisk står. Kommer selv til å protestere mot dette på nytt, og snakke med folk jeg kjenner. Fikk høre at fristen var 21.03. Har selvfølgelig signert mot. 1
Gjest Villfisker Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Hei. Beklager feilinformajon. Jeg var for rask med å lage innlegget. Fikk høre dette over telefon, men fikk nå sjekket at dette ikke stemmer. Burde heller ha gjort dette først, men jeg ble så sint at jeg lagde tråden med en gang. Har nå fått satt meg ned, og fant igjen høringsnotatet, som vedkommende påstod ikke fantes mer. Var visst snakk om et nytt høringsnotat også, men det fant jeg ikke. Får lete etter dette senere.
Gjest Villfisker Skrevet 11. mars 2022 #4 Skrevet 11. mars 2022 Tunique skrev (2 minutter siden): Har selvfølgelig signert mot. Det har jeg også, men hvis det er et nytt et, skal jeg inn og signere dette også. Får nok bare følge med hva de holder på med framover. Skal gå inn og sjekke om høringssvarene fremdeles står. Kanskje var det dette h*n mente. Hvis ikke, skal jeg signere på nytt. Da med enda mer krutt i.
Tunique Skrevet 11. mars 2022 #5 Skrevet 11. mars 2022 Villfisker skrev (1 minutt siden): Det har jeg også, men hvis det er et nytt et, skal jeg inn og signere dette også. Får nok bare følge med hva de holder på med framover. Skal gå inn og sjekke om høringssvarene fremdeles står. Kanskje var det dette h*n mente. Hvis ikke, skal jeg signere på nytt. Da med enda mer krutt i. Høringsnotat - forlengelse av reglene om koronasertifikat med frist 3 mars hadde over 20 000 høringssvar. Var vel få eller ingen medier som skrev om dette? 4
Koskos Skrevet 16. mars 2022 #6 Skrevet 16. mars 2022 Det er en høringsfrist på regjeringens sider, frist 21 mars. De slettet den forrige høringen fordi de fikk mange innspill som var i mot nytt karonapass og tvangsvaksinering, og opprettet en ny dato. .... så la oss vise dem at vi får dette med oss og gå i mot nye tiltak ( som faktisk ikke er nødvendige ) legg inn innspill nå. 6
fro Skrevet 16. mars 2022 #8 Skrevet 16. mars 2022 https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horing-forlengelse-av-midlertidige-forskriftshjemler-i-smittevernloven-og-helseberedskapsloven-for-handtering-av-koronapandemien/id2903054/?expand=horingsbrev Du mener denne? 4 1
rfa Skrevet 16. mars 2022 #10 Skrevet 16. mars 2022 (endret) Ser en på høringssvarene så er jo det meste bare 'jeg vil ikke' argumentert som om en var fem. Endret 16. mars 2022 av rfa
Mezzosoprena Skrevet 16. mars 2022 #11 Skrevet 16. mars 2022 (endret) Nå har jeg faktisk lest dette ehøringsnotatat i sin helhet - og ikke ett eneste sted er koronapass eller tvangsvaksiner (eller vaksinering) nevnt. Det er i hovedsak loven om isolasjon og karantene ved smitte, innreise og bruk og tilgang til smittevernsutstyr. Det blir foreslått at gjeldende lov (en midlertidig lov som ble vedtatt etter at vi visste om pandemien) blir forlenger slik at hvis det skulle dukke opp farligere versjoner av viruset igjen, så har man mulighet til hurtig å gå tilbake til obligatorisk karantene og isolasjon for smittede og nærkontakter. Dette er veldig fint, for hvis det kommer en verre variant, så trenger vi at det tar kort tid å endre reglene og slippe byråkratiet. Det blir for øvrig foreslått at denne loven skal inn permanent, og heretter gjelde for alle allmennfarlige sykdommer (og det er sykdommer som blir klassifisert som allmennfarlige etter veldig strenge kriterier - f.eks. tuberkulose). Endret 16. mars 2022 av Lomvi Fjernet sitat 4 1
HanneH1980 Skrevet 16. mars 2022 #12 Skrevet 16. mars 2022 Dette var vel den forrige? https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horingsnotat-forlengelse-av-reglene-om-koronasertifikat/id2900763/?expand=horingssvar 1
Jegern Puahate Skrevet 16. mars 2022 #13 Skrevet 16. mars 2022 3 minutter siden, Tunique said: Selvfølgelig signert mot dette. Forrige høring med frist 3 mars fikk godt over 20 000 høringssvar mot. Ikke et pip i mediene. Rart det der... Den husker jeg, jeg linket den her også. Der stod det blant annet om tvangsvaksinering og pass under "spesielle omstendigheter". Fant dog ingenting om denne som står ute nå. Det nærmeste jeg fant var: Koronapandemien har vist seg å være uforutsigbar. Selv om det er god vaksinedekning i Norge og virusvarianten «omikron» gir mindre alvorlig sykdom enn tidligere varianter, kan det komme nye virusvarianter som vaksinene virker dårligere mot. Selv om de fleste forskriftsfestede koronatiltak nå er avviklet vil nasjonale og lokale myndigheter fortsette å følge nøye med på utviklingen. Da er det viktig å kunne sette inn tiltak raskt hvis situasjonen endrer seg. Hva disse tiltakene er i praksis vet vi ikke, slik det står nå blir det kun spekulasjon, muligens det er tilsiktet, 3 1
zemer Skrevet 16. mars 2022 #14 Skrevet 16. mars 2022 rfa skrev (1 time siden): Ser en på høringssvarene så er jo det meste bare 'jeg vil ikke' argumentert som om en var fem. Folk sier de er imot holder ikke det? 3
rfa Skrevet 16. mars 2022 #15 Skrevet 16. mars 2022 zemer skrev (3 minutter siden): Folk sier de er imot holder ikke det? Ikke når det er tydelig at dei som sender svarene ikke har lest høringsnotatet, på samme måte som TS her som snakker om koronasertifikat, vaksinetvang osv til en høring som ikke handler om det. Ref: https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horing-forlengelse-av-midlertidige-forskriftshjemler-i-smittevernloven-og-helseberedskapsloven-for-handtering-av-koronapandemien/id2903054/?expand=horingssvar&lastvisited=undefined
zemer Skrevet 16. mars 2022 #16 Skrevet 16. mars 2022 rfa skrev (4 minutter siden): Ikke når det er tydelig at dei som sender svarene ikke har lest høringsnotatet, på samme måte som TS her som snakker om koronasertifikat, vaksinetvang osv til en høring som ikke handler om det. Ref: https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horing-forlengelse-av-midlertidige-forskriftshjemler-i-smittevernloven-og-helseberedskapsloven-for-handtering-av-koronapandemien/id2903054/?expand=horingssvar&lastvisited=undefined Det har blitt advart om hvis en ikke skrev noe så var en for. Er nok derfor mange hadde korte svar. Jeg har svart begge. 2
Lomvi Skrevet 16. mars 2022 #17 Skrevet 16. mars 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod.
Robert Koch Skrevet 17. mars 2022 #18 Skrevet 17. mars 2022 16 hours ago, HanneH1980 said: Dette var vel den forrige? https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horingsnotat-forlengelse-av-reglene-om-koronasertifikat/id2900763/?expand=horingssvar Ja. Det er ikke samme sak som den høringen ts snakker om. Konklusjonen om “sletting på grunn av for mange negative svar” er altså en misforståelse, fordi dette er to forskjellige høringer. Den forrige saken er under behandling, og på ingen måte “slettet.” Men høringsfristen er gått ut, og de som har sendt svar, tas med i betraktningen i videre saksgang. Lenken i det siterte innlegget viser til den forrige saken. Den er ikke “slettet.” 1
Robert Koch Skrevet 17. mars 2022 #19 Skrevet 17. mars 2022 On 3/11/2022 at 3:05 PM, Villfisker said: Nå har regjeringen i sin frekket, fjernet hele høringsnotatet, uten et pip. Det er nå erstattet av et nytt høringsnotat, med veldig kort frist. Alle svar på det forrige er også fjernet. Fikk vel for mye uhåndterbar respons? 🤨 Saken er under behandling. Høringen du refererer til er ikke samme sak. Se innlegget over. 1
Gjest Villfisker Skrevet 18. mars 2022 #20 Skrevet 18. mars 2022 (endret) Robert Koch skrev (På 17.3.2022 den 12.46): Ja. Det er ikke samme sak som den høringen ts snakker om. Konklusjonen om “sletting på grunn av for mange negative svar” er altså en misforståelse, fordi dette er to forskjellige høringer. Den forrige saken er under behandling, og på ingen måte “slettet.” Men høringsfristen er gått ut, og de som har sendt svar, tas med i betraktningen i videre saksgang. Lenken i det siterte innlegget viser til den forrige saken. Den er ikke “slettet.” Stemmer. Jeg fikk feil informasjon først, og burde sjekket dette før jeg laget tråden. Fikk en veldig klønete forklaring over telefon, Som førte til en misforståelse. Så beklager til alle som klikker inn på tråden. Etter litt søking da jeg kom hjem, fant jeg ut dette. Det andre høringsnotatet det var snakk om vil jeg gå gjennom nå i helga, da jeg ikke har fått satt meg skikkelig inn i dette enda. Fikk ganske nylig tilsendt link. Fristen er på mandag. Morten1 skrev (På 16.3.2022 den 19.48): Men kan ikke TS komme med kildene sine? Hadde påstanden vært riktig, hadde jeg ikke hatt noe å vise til, da det ville vært slettet. Som nevnt over, tok jeg feil. Derfor skulle jeg egentlig ikke laget denne tråden. Men nå som den er ute, nytter det ikke å forandre overskrift og hovedinnlegg. Men en ny tråd om det nye høringsnotatet kunne vært en egen tråd. Teatrica skrev (På 16.3.2022 den 19.51): Nå har jeg faktisk lest dette ehøringsnotatat i sin helhet - og ikke ett eneste sted er koronapass eller tvangsvaksiner (eller vaksinering) nevnt. Det er fordi det ikke handler om koronaen i seg selv, men konsekvensene av en slik lovendring på sikt. Noe alle burde nekte å være med på. Om ikke for seg selv. Tenk på de som kommer etter oss. Folk som ser seg blinde på saken med koronaen, forstår ikke dette. zemer skrev (På 16.3.2022 den 21.24): Folk sier de er imot holder ikke det? Det skulle holde i massevis. Ingen skulle trenge å forsvare retten til å bestemme over sin egen kropp. Burde ikke være tema for diskusjon engang. Endret 18. mars 2022 av Villfisker
Anbefalte innlegg