Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hunder allergisk mot kylling - utbredt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet om kyllingallergi er vanlig blant hunder? 

Jeg har hørt at det er utbredt i enkelte raser, men personlig så vet jeg ikke om noen hunder som har allergi mot kylling og andre fjærkre. Har også hørt at kylling er "dårlig proteiner" og at det er derfor hunder blir dårlige av kylling. Er det noen som kan noe om dette? 

Anonymkode: 2d599...279

Skrevet (endret)

Jeg har en hund som er sensitiv og ømtålig for omtrent alt, og får enten diare eller forstoppelse av mye. Men akkurat kyllingkjøtt går fint, det tåler hunden helt fint. Aldri reagert på det. Fårekjøtt derimot, får hun fæl diare av.

Jeg har alltid trodd at kylling er et "mildt" kjøtt, som alle har lett for å like og tåle. Aldri hørt om verken folk eller dyr som skulle være allergiske mot nettopp kylling. Det betyr jo ikke at det ikke finnes, men jeg har altså aldri hørt om kyllingallergi.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Da er det nok ikke allergi bestemt mot kylling, men en eller annen sykdom hvor dyret ikke klarer ta opp næring 

Anonymkode: 8ddf7...c39

AnonymBruker
Skrevet

Bichon frise får ofte brune flekker/tette tårekanaler under øynene av kylling. 

Anonymkode: 4655e...90b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Da er det nok ikke allergi bestemt mot kylling, men en eller annen sykdom hvor dyret ikke klarer ta opp næring 

Anonymkode: 8ddf7...c39

Ts

Jeg tror det er allergi, det er mange som rapporterer om at hunden deres reagerer på kylling. I tillegg så har flere oppdrettere (i hvertfall på den ene rasen jeg vet om) som har sagt at denne rasen ikke tåler kylling. 

Det er derfor jeg lagde tråden for å høre om dette er utbredt eller ikke. 

Anonymkode: 2d599...279

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner to hunder som er allergisk mot kylling, en bichon og en papillon. Men nå er jeg aktiv i hundemiljøet, så jeg kjenner utrolig mange hunder, og det er ikke den vanligste allergien. 

Anonymkode: 911ae...8fa

Skrevet

For hunder som har proteinallergi, så vil ofte (men ikke alltid) kylling være en av de proteinkildene de reagerer på. Antagelig fordi det er den proteinkilden som er mest utbredt (fordi den er billigst å produsere og dermed også selge).

Jeg har hørt dyrleger si at de begynner å se tilsvarende nå også på lam. Dette fordi lam lenge har vært en type protein mange hunder har tålt, også de som reagerer på f.eks kylling. Dermed har lam nå blitt en så vanlig proteinkilde at flere hunder har nå begynt å reagere på det.

• Liker 1
Skrevet

Hos Bulle hunder, er kylling en av tingene de oftest er allergisk mot. Jeg er medlem av en stor internasjonal Facebook gruppe for diverse Bulle raser, og gjengangeren er allergi mot kylling. 

Har selv en Staff, og sikker på at han begynner å klø bare jeg sier kylling 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Kylling er ikke et dårlig protein, tvert imot. Det er et høykvalitetsprotein uten store mengder fett i seg, og derfor hyppig brukt (i en nedbrutt versjon, bearbeidet for å senke % protein) i fôr til hunder med nyresvikt.

OBS: Ikke gi generelt godbiter eller annet av kylling til nyresyke hunder, da de ikke skal ha høyt proteinnivå. 

Anonymkode: f60c5...241

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...