Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye og hvor lang tid må til før vi får IVF?

Begynner å bli sjikkelig sliten av å stå på samme sted hele tiden.

Kommer ingen vei slik som det er nå..

Jeg er på IVF som eneste løsning nå..

Har vært prøvere i vel 2 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter endt utredning og det ikke er noe mer og gjøre som kan hjelpe dere med å bli gravide blir IVF søknad sendt. Det kommer veldig ann på legen som sender den hvor mye som h*n mener skal gjøres først av utredning.

Ventetidene på de offentlige sykehusene varierer fra 1-9 mnd. De fleste har ca 6 mnd ventetid. De private har ingen ventetid.

Skjønner veldig godt at du er lei og sliten av at ingenting skjer. Snakk med legen din, etter hva jeg har forstått så har du hatt lap og pergotime kurer, er ikke usannsynlig at neste skritt er IVF.

:klem:

Skrevet

Om privat behandling er et alternativ for dere kan dere komme i gang umiddelbart. da er det ingen vantetid, og utredningen går raskt om du ikke har den unnagjort alt.

Skrevet

Vi skal sende søknad om prøverør til uka, den blir sendt til St.Olavs og der er det kort eller ingen ventetid. Det tar ca 4 uker før man får svar, så kan man gjerne starte opp med en gang etterpå.

Tror det er veldig forskjellig fra sted til sted hvor lang ventetid det er.

Vi har ikke vært gjennom så mye utredning, men det er nok fordi ingenting er galt med meg, men mannen har veldig dårlig sperm, så vi søker om ICSI.

Prat med legen din du, er du ferdig med utredning burde jo neste steg være pøverør. Lykke til!

Skrevet

Er det kun utvalgte sykehus som fortar IVF?

Jeg bor i Stavanger området... Er redd vi feks må reise til Trondheim..

Skrevet

Offentlige sykehus som har IVF avd:

Haugesund

Haukeland

Riksen

St. Olav

Ullevål

Porsgrunn

Tromsø (UNN)

Tror jeg har husket alle da.

Skrevet
Vi skal sende søknad om prøverør til uka, den blir sendt til St.Olavs og der er det kort eller ingen ventetid. Det tar ca 4 uker før man får svar, så kan man gjerne starte opp med en gang etterpå.

Det stemmer at det er kortere ventetid i Trondheim enn andre steder, MEN de krever kromoson-tester som tar opptil to måneder å få svar på før man starter behandling, så i realiteten er det jo en viss ventetid der også.

Porsgrunn har ca. 5 måneder, Rikshospitalet 9 måneder. Ullevål har vel noe kortere enn Rikshospitalet, men de har ikke fryser og det er jo greit å ha synes jeg.

Vi har sendt søknad til Porsgrunn, og da tar det 5 måneder før man kommer inn til første samtale. Da er det bare å håpe på at alt som kreves av tester er tatt, da kan man starte behandling umiddelbart. Men dersom de vil ha flere tester tar det lenger tid.

Skrevet
Det stemmer at det er kortere ventetid i Trondheim enn andre steder, MEN de krever kromoson-tester som tar opptil to måneder å få svar på før man starter behandling, så i realiteten er det jo en viss ventetid der også.

Kromosontesting er bare påkrevd om en skal ha ICSI, ikke ved vanlig IVF ved St.Olavs

Skrevet

Da blir vel Haugesund nærmest for meg da..

Noen som vet noe om ventetiden der?

Skrevet
Her er hjemmesiden til Haugesund Fertilitetssenter. Her er det masse informasjon.
Skrevet

Vi skal gjennom ICSI, men legen våres som samarbeider med de på St.Olavs sa at ikke vi trengte og ta denne prøven, siden vi har et friskt barn sammen.

Skrevet
Kromosontesting er bare påkrevd om en skal ha ICSI, ikke ved vanlig IVF ved St.Olavs

Aha, det viste jeg ikke. Takk for oppklaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...