AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Jeg dyrket i doble pallekarmer for første gang i fjor, i kompostjord fra renovasjonsanlegget blandet med sand. Det gikk veldig bra. Jeg syns dette med gjødsel for å få jorden fin igjen i år er litt vanskelig. Har bokashi, men siden vi bare er to stykker som egentlig ikke kaster mat annet enn skall fra frukt og grønt, blir ikke dette nok. Har kjøpt hønsegjødsel på Plantasjen, holder det med grunngjødsling med det + gammelt løv og kanskje tang? Så har jeg lest at det kan lønne seg med kalksalpeter i sommer (hvordan gjør man det, bare strør over jorden?) før man igjen går over til hønsegjødsel til høsten? Det er også en rideskole i nærheten, tenkte å høre om de hadde noe å gi bort. Alle tips til en nybegynner tas i mot med takk! Anonymkode: 81522...dde
Gjest Smeltemann Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg dyrket i doble pallekarmer for første gang i fjor, i kompostjord fra renovasjonsanlegget blandet med sand. Det gikk veldig bra. Jeg syns dette med gjødsel for å få jorden fin igjen i år er litt vanskelig. Har bokashi, men siden vi bare er to stykker som egentlig ikke kaster mat annet enn skall fra frukt og grønt, blir ikke dette nok. Har kjøpt hønsegjødsel på Plantasjen, holder det med grunngjødsling med det + gammelt løv og kanskje tang? Så har jeg lest at det kan lønne seg med kalksalpeter i sommer (hvordan gjør man det, bare strør over jorden?) før man igjen går over til hønsegjødsel til høsten? Det er også en rideskole i nærheten, tenkte å høre om de hadde noe å gi bort. Alle tips til en nybegynner tas i mot med takk! Anonymkode: 81522...dde Hønsegjødsel holder i massevis. Ville vært forsiktig med kalksalpeter,blir det for mye svir de avlingen din. Normalt bruker vi ca 40 kg med kalksalpeter på 1000 kvm, og det er på gressavling,så på en paĺe blir det ikke rare greiene. Viktig med god vanning etter at det er gjødslet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå