Gå til innhold

Bruden sur pga utdrikningslag.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

«1500,- er en vanlig bytur», ja. Blant unge single. :ler: Småbarnsmødre har normalt ikke for vane å fly på «byen». Sist jeg var på «byen» dreide det seg om 3 glass vin med to venninner, innen gangavstand fra hjemmet, og sluttsummen ble langt lavere enn 1500,-. :fnise: 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Igjen; Folk med familier flyr ikke på byen og bruker 1000-1500 kr. støtt og stadig. Dersom disse utdrikningslagene kun består av unge single venninner så greit nok, men de fleste som gifter seg i dag gjør det i en alder hvor flere av de inviterte nok har egne familier, for få feriedager til å dekke skolens/barnehagens fridager og kanskje også stram økonomi pga. forsørgelse av barn. 

Igjen; så antar du at fordi og de du omgås ikke gjør dette, så gjør ingen det?

Anonymkode: 45f5d...109

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er nesten så jeg tror at din kollega er min (veldig perifere 😅) venninne; Da hun skulle gifte seg fikk jeg en melding fra en komplett fremmed med invitasjon til utdrikningslaget hennes. Prisen var 2500,- per person for bruden skulle hoppe i fallskjerm. Da jeg bor i en helt annen by og var student så måtte jeg takke nei til både bryllupet (som jeg for øvrig kun var invitert til kaffe og kake i) og utdrikningslaget. Litt senere tikket det inn en ny melding fra denne komplett fremmede forloveren, med spørsmål om jeg ikke kunne betale selv om jeg ikke kunne komme. :klo: 

Svaret var selvsagt «nei». 

Vel, mange av oss reiser aldri på venninneturer. Vi har familie og barn, og verken økonomien eller feriedagene strekker til. Barnehagene har stengt 6 uker i året. Skolene 12. Jeg har 5 uker ferie i året. Du ser vel selv at det ikke går opp. At menn (kanskje?) i større grad er positive til utdrikningslag utenlands er nok fordi kvinnene ofte tar større ansvar for Familien AS, mens mange menn kjører sitt eget løp. 

«Årets jentetur» er nok i hovedsak bare en greie blant unge barnløse, de med store barn og pensjonister, og langt mindre vanlig blant yrkesaktive småbarnsmødre. Jeg kjenner i alle fall ingen med små barn som reiser på jenteturer. 

«1500,- er en vanlig bytur», ja. Blant unge single. :ler: Småbarnsmødre har normalt ikke for vane å fly på «byen». Sist jeg var på «byen» dreide det seg om 3 glass vin med to venninner, innen gangavstand fra hjemmet, og sluttsummen ble langt lavere enn 1500,-. :fnise: 

Igjen; Folk med familier flyr ikke på byen og bruker 1000-1500 kr. støtt og stadig. Dersom disse utdrikningslagene kun består av unge single venninner så greit nok, men de fleste som gifter seg i dag gjør det i en alder hvor flere av de inviterte nok har egne familier, for få feriedager til å dekke skolens/barnehagens fridager og kanskje også stram økonomi pga. forsørgelse av barn. 

Anonymkode: b3132...9b5

Jeg har aldri vært i utdrikkingslaget til en pensjonist, men mange småbarnsmødre da det blir mer vanlig og gjøre det i den rekkefølgen. Kjenner du noen småbarnsfedre som ikke drar på guttetur? Jeg kjenner ingen. De fleste småbarnsmødre jeg kjenner har heldigvis fortsatt og sette av tid til venner og seg selv, men har fortsatt en del og gå på for og bli som mennene. Hvorfor drar ikke pensjonister på jentetur? Der har jeg helt omvendt erfaring enn deg, de fleste gjør det mye oftere enn når de var yrkesaktive , for de har jo mer tid.  Dette er selvsagt ulikt i ulike vennegjenger, men igjen.. hvorfor velger man en forlover som ikke er sosial og bare vil være hjemme og spise kaker om en selv er sosial og full av fart? Og omvendt, om en selv ikke liker jentetur og helst vil være hjemme og spise kaker, velger en da en forlover og venner som stadig drar på jenteturer, er sosial og holder høyt tempo? 
nei, folk med familie og småbarn flyr ikke på byen og bruker 1000-1500 kr støtt og stadig, det blir mer 1-2 ganger i måneden heller enn 1-2 ganger i uken som når en var singel. Det er fortsatt ikke veldig spesielt . Du må vel ikke ta av feriedager for og gå på byen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er nesten så jeg tror at din kollega er min (veldig perifere 😅) venninne; Da hun skulle gifte seg fikk jeg en melding fra en komplett fremmed med invitasjon til utdrikningslaget hennes. Prisen var 2500,- per person for bruden skulle hoppe i fallskjerm. Da jeg bor i en helt annen by og var student så måtte jeg takke nei til både bryllupet (som jeg for øvrig kun var invitert til kaffe og kake i) og utdrikningslaget. Litt senere tikket det inn en ny melding fra denne komplett fremmede forloveren, med spørsmål om jeg ikke kunne betale selv om jeg ikke kunne komme. :klo: 

Svaret var selvsagt «nei». 

Anonymkode: b3132...9b5

Jeg håper du gav bruden beskjed om at forloveren maste om penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laPistola skrev (På 15.3.2022 den 9.00):

Utdrikkingslag for 1000 kroner er smålig. Man får ikke et bra utdrikkingslag for 1000 kroner. Hun er ikke utakknemlig, man har rett til og være skuffa. Det hadde jo vært bedre og la være og arrangere noe da? Hun kommer dit og tror kanskje hun skal få livs fest også « hahahaaaa kødda! Trodde du virkelig vi skulle bruke penger på og feire DEG? « 

Utdrikningslag er brudens livs fest? Trodde det var selve bryllupsdagen som var festdagen jeg...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 14.35):

Som et utdrikningslag, så er det skikkelig kjipt. Dette er jo noe man fint kan dra igang en hvilken som helst annen dag i året.

Anonymkode: acf68...a04

Du har åpenbart for store forventninger 

Anonymkode: 1af34...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (12 timer siden):

Utdrikningslag er brudens livs fest? Trodde det var selve bryllupsdagen som var festdagen jeg...

Ja, ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (På 19.3.2022 den 19.38):

Har noen forklart det til mannfolka? For jeg kjenner ingen menn som har hatt "middag og kaker" hos en kompis som et utdrikningslag 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/17/2022 at 10:13 PM, Alice123 said:

Jeg er enig det du sier med økonomiske forskjeller og har man ikke råd så har man ikke råd og det er ærlig sak. Samtidig er min erfaring at det ikke er det hele bildet i denne sammenhengen. Til og med på "bortimot gratis" lag på hytta til noen, så er det ofte uaktuelt fordi hun "kan ikke bruke en helg på det" (men hvorfor kan han alltid prioritere en helg?)

Og for å komme med egne anekdoter, så kjenner jeg mange hvor økonomien ikke til hinder for en weekend Riga/Berlin/London/whatever, men det er viljen det står på.

Mitt poeng er at det, som en tendens, ikke er pengene det står på, men hva man unner seg selv og sine, og hvordan man prioriterer tiden sin. Det er en røddig sak å mene at utrikningslag er superteit på generell basis, men hvorfor er det slike forskjeller mellom kjønnene på hvordan de prioriterer penger og tid?

Min helt anekdotiske observasjon er at menn blir invitert i færre utdrikningslag enn kvinner. Sånn 4 på 10 år (menn) vs. 4 hvert året (kvinner). Kanskje det er en overdrivelse, men det føles slik. Og, igjen anekdotisk, det er en mer snever krets som blir invitert i menns utdrikningslag. Jeg har aldri hørt en mann fortelle, som AB b3132 ovenfor, at en komplett fremmed person tok kontakt angående utdrikningslag til en tidligere eller perifer bekjent. Men mange ganger når det er kvinner. Så det er reelt at det er en viss "utbrenthet" blant kvinner og motstand mot å bruke 'enda en helg' og 'enda et par tusen' på 'enda et utdrikningslag' når de "50 nærmeste" venninner av bruden kontaktes. 

Anonymkode: e9bbb...424

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotwife skrev (13 timer siden):

Har noen forklart det til mannfolka? For jeg kjenner ingen menn som har hatt "middag og kaker" hos en kompis som et utdrikningslag 

Et utdrikningslag er ikke brudeparets livs fest. Det er det bryllupsdagen som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

2 ulike ting. Jeg vil anta selve bryllupet og barnefødsler og sånn er « livets største dager». Finnes sikkert de som shotter tequila før vielsen, men selv opplever jeg bryllup som mer koselig en « party time « . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Absolutt alle bruder jeg har kjent har vært nervøse på selve bryllupsdagen. Utdrikkingslag er noe helt annet, det er useriøst moro hvor en kan slappe av og være seg selv, uten og tenke på hva svigermor og tante Britt synes, være stressa for at kjolen ikke sitter pent, at en skal snuble, at noe går galt osv osv osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 21.3.2022 den 10.46):

Et utdrikningslag er ikke brudeparets livs fest. Det er det bryllupsdagen som er.

Det er hva man skulle tro.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...