AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #81 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva i huleste er galt med mat og kaker hos venninne som utdrikningslag? Hadde bare blitt glad for utdrikningslag jeg, ikke at jeg skal gifte meg- men likevel! Anonymkode: 2e163...15f Som et utdrikningslag, så er det skikkelig kjipt. Dette er jo noe man fint kan dra igang en hvilken som helst annen dag i året. Anonymkode: acf68...a04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #82 Del Skrevet 16. mars 2022 laPistola skrev (3 timer siden): 🤣🤣 utdrikkingslag på madame tussauds. Jeg lurer på om noen har gjort det. For det var det som var poenget i det jeg skrev? 🙄 Anonymkode: 1eb17...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 16. mars 2022 #83 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For det var det som var poenget i det jeg skrev? 🙄 Anonymkode: 1eb17...0ae Nei det var det ikke. Det var bare morsomt. jeg synes ikke madam tussauds er så veldig spennende selv, men hvis bruden hadde et veldig ønske om akkurat det, så hadde jeg ikke svart « nei, hvis vi ikke kan drikke te isteden , så gidder jeg ikke og bli med» . Jeg har vært på madam tussauds 2 ganger mer enn jeg egentlig har hatt interesse av, for når jeg drar på turer som ikke er utdrikningslag tar jeg også hensyn til resten av reisefølge . tanken på 10 drita damer, og en med « bride» effekter på madam tussauds ble bare et morsomt bilde i mitt hode. Begynner og like ideen 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 16. mars 2022 #84 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva i huleste er galt med mat og kaker hos venninne som utdrikningslag? Hadde bare blitt glad for utdrikningslag jeg, ikke at jeg skal gifte meg- men likevel! Anonymkode: 2e163...15f Det som er galt med mat og kaker hos venninne som utdrikkingslag, er at det ikke er et utdrikkingslag ,men mat og kaker hos venninne.. 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #85 Del Skrevet 16. mars 2022 1 minutt siden, laPistola said: Det som er galt med mat og kaker hos venninne som utdrikkingslag, er at det ikke er et utdrikkingslag ,men mat og kaker hos venninne.. 🤷♀️ Mat og kaker hos venninne er en helt fin del av et utdrikningslag Anonymkode: 71b4c...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #86 Del Skrevet 16. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Som et utdrikningslag, så er det skikkelig kjipt. Dette er jo noe man fint kan dra igang en hvilken som helst annen dag i året. Anonymkode: acf68...a04 Det gjelder vel nesten alt ved et utdrikkingslag. Eller noe bør legges til helg/jobbfri Anonymkode: 71b4c...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 16. mars 2022 #87 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mat og kaker hos venninne er en helt fin del av et utdrikningslag Anonymkode: 71b4c...8ce Da bør resten av delen være jævlig bra 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 16. mars 2022 #88 Del Skrevet 16. mars 2022 O.G. skrev (På 15.3.2022 den 15.13): Menn tendenserer til å ha mer penger enn kvinner i alle samfunnsklasser. Menn ser på det som en tur med gutta, mens kvinner styrer mer med følelser når det kommer til sine relasjoner. Kvinner tenderer også til å være mer gjerrige enn menn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 16. mars 2022 #89 Del Skrevet 16. mars 2022 Hotwife skrev (18 timer siden): 1000-1500 kr er jo en helt vanlig kveld på byen. Å samle venner og ha det kjekt gjør man jo ofte, men det er ikke et utdrikningslag. Kall det en lørdag Og knapt nok det. Sist jeg var ute med kompiser spiste vi middag på et relativt enkelt sted rett etter jobb. Tok deretter et par-tre drinker., og var hjemme kl 2200. Var oppe i mer enn 1 500,- da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #90 Del Skrevet 16. mars 2022 laPistola skrev (2 timer siden): Nei det var det ikke. Det var bare morsomt. jeg synes ikke madam tussauds er så veldig spennende selv, men hvis bruden hadde et veldig ønske om akkurat det, så hadde jeg ikke svart « nei, hvis vi ikke kan drikke te isteden , så gidder jeg ikke og bli med» . Jeg har vært på madam tussauds 2 ganger mer enn jeg egentlig har hatt interesse av, for når jeg drar på turer som ikke er utdrikningslag tar jeg også hensyn til resten av reisefølge . tanken på 10 drita damer, og en med « bride» effekter på madam tussauds ble bare et morsomt bilde i mitt hode. Begynner og like ideen 😅 laPistola skrev (2 timer siden): Da bør resten av delen være jævlig bra 😅 Ikke sant! Og det er poenget med det første innlegget mitt. Skal jeg først bruke masse penger på utdrikkingslag i (f.ex) London, så skal oppholdet i London være fylt med hendelser som er «jævlig bra» også i min bok, ikke bare bestå av slitne turistmål og shopping. Vil bruden og de andre i reisefølget gjøre det, holder jeg meg hjemme og sparer mitt tross alt begrensede feriebudsjett til noe bedre. Anonymkode: 1eb17...0ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 16. mars 2022 #91 Del Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke sant! Og det er poenget med det første innlegget mitt. Skal jeg først bruke masse penger på utdrikkingslag i (f.ex) London, så skal oppholdet i London være fylt med hendelser som er «jævlig bra» også i min bok, ikke bare bestå av slitne turistmål og shopping. Vil bruden og de andre i reisefølget gjøre det, holder jeg meg hjemme og sparer mitt tross alt begrensede feriebudsjett til noe bedre. Anonymkode: 1eb17...0ae I forhold til om bruden vil bli skuffer eller ikke.. ja, jeg hadde blitt skuffet om det var mat og kake hos en venninne. Hvis brudens store drøm er og besøke madame tussauds , så er jo det nettopp jævlig bra, og dra videre fra kakespisingen til London og madame tussauds. hvis du er brud, og du har valgt forlover som tar deg med på madam tussauds og shopping på ditt utdrikkingslag, har du jo valgt feil forlover, slik jeg hadde gjort om det ble barnebursdag ( kaker hos venninne). jeg mener absolutt ikke at du er pliktig til og stille på utdrikkingslag du ikke vil. Du bruker din tid og dine penger som du vil. En bør tenke litt på hva slags type bruden er og hva bruden ønsker, og så bør alle få komme med innspill. Det er ikke alltid mulig og komme med den perfekte løsningen for alle, det gjelder alt annet i livet også, men det blir stusslig utdrikkingslag om en velger noe bruden ikke vil være med på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 16. mars 2022 #92 Del Skrevet 16. mars 2022 (endret) bruden er utakknemlig. Som forlover så må man nesten tilpasse seg det deltakerne i utdrikningslaget har råd til, ellers blir det ikke så mange som komme, samtidig mens man må forsøke å ta hensyn til brudens ønsker. Å forvente at noen skal bruke tusenvis av kroner for å dra til utlandet er det ikke alle som har råd til. Det er ikke bare fly reisen som koster. Noen har kanskje ikke mer enn 500 kr å bruke på en sånn kveld, andre har mange tusen. Endret 16. mars 2022 av tussi84 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 17. mars 2022 #93 Del Skrevet 17. mars 2022 Brunello skrev (21 timer siden): Kvinner tenderer også til å være mer gjerrige enn menn. Vi har så mange tråder om fordelingsnøkkel inne på både barn & familie og samliv som tilsier det motsatte av påstanden din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 17. mars 2022 #94 Del Skrevet 17. mars 2022 (endret) O.G. skrev (På 15.3.2022 den 15.13): Menn tendenserer til å ha mer penger enn kvinner i alle samfunnsklasser. Menn ser på det som en tur med gutta, mens kvinner styrer mer med følelser når det kommer til sine relasjoner. Jeg er enig det du sier med økonomiske forskjeller og har man ikke råd så har man ikke råd og det er ærlig sak. Samtidig er min erfaring at det ikke er det hele bildet i denne sammenhengen. Til og med på "bortimot gratis" lag på hytta til noen, så er det ofte uaktuelt fordi hun "kan ikke bruke en helg på det" (men hvorfor kan han alltid prioritere en helg?) Og for å komme med egne anekdoter, så kjenner jeg mange hvor økonomien ikke til hinder for en weekend Riga/Berlin/London/whatever, men det er viljen det står på. Mitt poeng er at det, som en tendens, ikke er pengene det står på, men hva man unner seg selv og sine, og hvordan man prioriterer tiden sin. Det er en røddig sak å mene at utrikningslag er superteit på generell basis, men hvorfor er det slike forskjeller mellom kjønnene på hvordan de prioriterer penger og tid? Endret 17. mars 2022 av Alice123 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #95 Del Skrevet 18. mars 2022 Høres ut som en utakknemlig brud. Var selv med og arrangerte utdrikkingslag for ei god venninne i fjor. Vi var først på Escape Room, før vi dro hjem til ei annen venninne av oss hvor vi møtte resten av selskapet (de kunne ikke være med på første del pga jobb). Der koste vi oss resten av dagen, med mat og drikke, og det var det. Det ble akkurat slik bruden selv hadde sett for seg, for det viktigste for henne var at alle de hun ønsket skulle være der hadde muligheten til å være med. Vi er en gjeng som er glad i en god fest med godt drikke, så det passet fint for alle sammen. Hun visste at flertallet av de hun ønsket ha med, uansett ikke ville ha råd hvis hver enkelt måtte betale 1000 kroner eller mer for å være med, så hun ba oss forlovere om å holde det billig, men gøy. Hun ville ikke ha noe med høyder å gjøre eller vann, og hun ville ikke drites ut, ellers var det frie tøyler. Ikke bare var bruden selv fornøyd, men også samtlige deltakere var godt fornøyde med kvelden. Hadde hun blitt storfornøyd med en storbyweekend? Ja, så klart, men da hadde hun også bare fått med seg 2-3 av alle de hun ønsket å ha med, både pga økonomi og pga forpliktelser hjemme det ikke bare er å delegere bort. Prisen på det hele ble 200 kroner per person som deltok kun på fest og 600 for de som var med hele dagen. Det dekket da alt av mat og drikke til bruden, og hennes billett til Escape Room, samt drivstoff og bompenger. Anonymkode: 49b68...7b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #96 Del Skrevet 18. mars 2022 Slitsomt med sånne bridezillas. Den vordende brud lever i sin egen boble og har ikke fått med seg strøm- og drivstoffprisene, de økte matvareprisene, renteøkningen på boliglån og så videre? Oppegående mennesker som følger med ville hatt forståelse for at langtifra alle har en tusenlapp eller mer til overs til noe så uviktig som et utdrikningslag. Anonymkode: 653cf...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. mars 2022 #97 Del Skrevet 18. mars 2022 Alice123 skrev (18 timer siden): Jeg er enig det du sier med økonomiske forskjeller og har man ikke råd så har man ikke råd og det er ærlig sak. Samtidig er min erfaring at det ikke er det hele bildet i denne sammenhengen. Til og med på "bortimot gratis" lag på hytta til noen, så er det ofte uaktuelt fordi hun "kan ikke bruke en helg på det" (men hvorfor kan han alltid prioritere en helg?) Og for å komme med egne anekdoter, så kjenner jeg mange hvor økonomien ikke til hinder for en weekend Riga/Berlin/London/whatever, men det er viljen det står på. Mitt poeng er at det, som en tendens, ikke er pengene det står på, men hva man unner seg selv og sine, og hvordan man prioriterer tiden sin. Det er en røddig sak å mene at utrikningslag er superteit på generell basis, men hvorfor er det slike forskjeller mellom kjønnene på hvordan de prioriterer penger og tid? Gode spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #98 Del Skrevet 18. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 11.3.2022 den 14.46): Enkelte har nok litt høye forventninger til hva andre er villige til å gjøre/spandere. Fikk selv en telefon fra forloveren til en kollega med invitasjon til utdrikningslag + ønske om kr. 2.000,- så bruden kunne hoppe i fallskjerm. Helt uaktuelt for meg (både utdrikningslag + penger). Tror ikke så mange andre kollegaer ble med heller.. Anonymkode: 3ab66...591 Det er nesten så jeg tror at din kollega er min (veldig perifere 😅) venninne; Da hun skulle gifte seg fikk jeg en melding fra en komplett fremmed med invitasjon til utdrikningslaget hennes. Prisen var 2500,- per person for bruden skulle hoppe i fallskjerm. Da jeg bor i en helt annen by og var student så måtte jeg takke nei til både bryllupet (som jeg for øvrig kun var invitert til kaffe og kake i) og utdrikningslaget. Litt senere tikket det inn en ny melding fra denne komplett fremmede forloveren, med spørsmål om jeg ikke kunne betale selv om jeg ikke kunne komme. Svaret var selvsagt «nei». AnonymBruker skrev (På 11.3.2022 den 16.34): Jeg skjønner ikke dette her. Jeg reiser på ferier (før covid) med venner stadig vekk. Flere i året. Hvorfor ikke ta en tur sammen med venninner som utdrikningslag? Jeg skjønner at ikke alle har 1000-1500 kr å avse for en tur, men de fleste har det. Og dette var jo en super billig tur. Det er frekt å bli høylydt skuffet over det da. Har vært forlover for søstera mi som er 8 år yngre sammen med hennes to bestevenninner. Det var et stort ønske fra søstera mi å tilbringe en helg på familiehytta med vennene. Hytta er 4-5 timers kjøring unna, så man måtte sette av hele helga eller ikke bli med, men ellers var den jo billig. Det hadde jo bare vært mat og drivstoff. Men det var uaktuelt for vennene hennes. De kunne ikke sette av en helg til utdrikningslaget. De hadde jo liv! Flotte venner hun har... I stedet ble det middag i leiligheten til en av venninnene hennes i byen de fleste bodde i og noen aktiviteter på et aktivitetssenter. Ingen alkohol en gang siden dette er superkristne avholdsfolk, men det visste jeg jo på forhånd. Og ja, søstera mi ble skuffet. Hun sa ingenting fordi hun er høflig, men jeg merket det på henne. Og så ser jeg på mine mannlige kolleger. Nesten alle som gifter seg samler vennene og tar minst en langhelg i utlandet. De tar det som en gøy tur sammen. Alle skal jo ha det gøy, ikke bare den som gifter seg. Hvorfor er det greit for menn, men ikke for kvinner? Kvinner "kan ikke reise fra familien en helg", kvinner "kan ikke ikke bruke penger på en tur uten familien", men mannen kan? Anonymkode: 92d68...356 Vel, mange av oss reiser aldri på venninneturer. Vi har familie og barn, og verken økonomien eller feriedagene strekker til. Barnehagene har stengt 6 uker i året. Skolene 12. Jeg har 5 uker ferie i året. Du ser vel selv at det ikke går opp. At menn (kanskje?) i større grad er positive til utdrikningslag utenlands er nok fordi kvinnene ofte tar større ansvar for Familien AS, mens mange menn kjører sitt eget løp. laPistola skrev (På 14.3.2022 den 22.51): Skjønner ikke jeg heller. Jeg har vært på noen ganske dyre utdrikkingslag ( ikke for meg) , og det har vært noen av de kuleste helgene JEG har hatt. Jeg har jo ikke gitt bort penger til bruden/« prinsessen», men vi har skapt minner for livet for sammen. Hva er problemet med og legge årets jenetur til utdrikkingslaget, at en blir sjalu fordi bruden får litt ekstra oppmerksomhet? 🤷♀️ «Årets jentetur» er nok i hovedsak bare en greie blant unge barnløse, de med store barn og pensjonister, og langt mindre vanlig blant yrkesaktive småbarnsmødre. Jeg kjenner i alle fall ingen med små barn som reiser på jenteturer. laPistola skrev (På 15.3.2022 den 22.16): Det er jo det jo ulike oppfatninger om. 1500 er jo en vanlig bytur. Da spørs det om en vil gjøre utdrikningslag til noe ekstra . Vet ikke hva skjorta koster, det varier jo voldsomt det og. «1500,- er en vanlig bytur», ja. Blant unge single. Småbarnsmødre har normalt ikke for vane å fly på «byen». Sist jeg var på «byen» dreide det seg om 3 glass vin med to venninner, innen gangavstand fra hjemmet, og sluttsummen ble langt lavere enn 1500,-. Hotwife skrev (På 15.3.2022 den 22.40): 1000-1500 kr er jo en helt vanlig kveld på byen. Å samle venner og ha det kjekt gjør man jo ofte, men det er ikke et utdrikningslag. Kall det en lørdag Igjen; Folk med familier flyr ikke på byen og bruker 1000-1500 kr. støtt og stadig. Dersom disse utdrikningslagene kun består av unge single venninner så greit nok, men de fleste som gifter seg i dag gjør det i en alder hvor flere av de inviterte nok har egne familier, for få feriedager til å dekke skolens/barnehagens fridager og kanskje også stram økonomi pga. forsørgelse av barn. Anonymkode: b3132...9b5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #99 Del Skrevet 18. mars 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Slitsomt med sånne bridezillas. Den vordende brud lever i sin egen boble og har ikke fått med seg strøm- og drivstoffprisene, de økte matvareprisene, renteøkningen på boliglån og så videre? Oppegående mennesker som følger med ville hatt forståelse for at langtifra alle har en tusenlapp eller mer til overs til noe så uviktig som et utdrikningslag. Anonymkode: 653cf...be1 De fleste kjenner vel vennegjengen sin og vet hva som er innafor eller ikke? Anonymkode: 45f5d...109 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #100 Del Skrevet 18. mars 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: «Årets jentetur» er nok i hovedsak bare en greie blant unge barnløse, de med store barn og pensjonister, og langt mindre vanlig blant yrkesaktive småbarnsmødre. Jeg kjenner i alle fall ingen med små barn som reiser på jenteturer. Det sier kanskje mer om omgangskretsen din enn det som er normen? Anonymkode: 45f5d...109 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå