AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #41 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva slags utdrikninglag har dere vært med på? Bare dårlige? Selvsagt skal bruden/brudgommen gjøres litt ekstra stas på, men det skal også være en grei tur for alle. Et utdrikningslag er en venninnetur. Anonymkode: 92d68...356 Nei det er det faktisk ikke. Mine venninner har selvsagt andre venninner som jeg ikke kjenner like godt. Ikke bare en gjeng. Så det blir ikke en venninnetur det blir delvis en tur med helt fremmede. I tillegg så får en liten innvirkning på programmet når det er så mange som reiser sammen. Og det koster masse penger. Så nei. En kveld eller en overnatting i Norge er nok. Og det er kjekt misforstå meg rett. Anonymkode: 1af34...428 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #42 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 12.3.2022 den 20.33): Om man skal bruke 1500-2000 kr+ i utdrikningslaget. 1500 kr i hotell for en natt (når bryllupet foregår utenbys, som i dette tilfellet..). Gave til brudeparet (ca 1000 kr?). Pluss ny kjole, sminke, fikse hår hos frisøren. Ja, da er vi oppi 5000 kr+ for én dag!! Fy flate om noen skulle kalt meg for en ræva venn for ikke å bruke 5000 kr på noen andres fest som varer noen timer. Nei, hun sa ikke rett ut at hun var skuffet. Men har inntrykk av det allikevel. Anonymkode: 35b43...78f 1500 for utdrikningslag er vanlig for en kveld i Norge. Du må nok legge på en 8000 kr i budsjettet her for å oppnå en utenlandstur inkl mat Anonymkode: 1af34...428 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 14. mars 2022 #43 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 12.3.2022 den 11.01): Så du tenker at de er dårlige venner fordi de ikke vil bruke penger på en utenlandstur i forbindelse med ditt utdrikningslag? I tillegg til at de skal kjøpe bryllupsgave til deg og møte opp i bryllupet? Anonymkode: 317c3...97c Går det ikke ofte begge veier? Er det bare en i den vennegjengen som skal gifte seg Ila livet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #44 Del Skrevet 14. mars 2022 Jævla fitte, kalle man sånne bruder. Anonymkode: 34a8b...4ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #45 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 11.3.2022 den 14.46): Enkelte har nok litt høye forventninger til hva andre er villige til å gjøre/spandere. Fikk selv en telefon fra forloveren til en kollega med invitasjon til utdrikningslag + ønske om kr. 2.000,- så bruden kunne hoppe i fallskjerm. Helt uaktuelt for meg (både utdrikningslag + penger). Tror ikke så mange andre kollegaer ble med heller.. Anonymkode: 3ab66...591 2000kr per gjest for ett fallskjermhopp?! Det koster jo ikke mer enn 4500-5000kr, så med mindre det var totalt tre gjester i utdrikkingslaget er det helt urimelig. Anonymkode: 0d0a2...0d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 14. mars 2022 #46 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva slags utdrikninglag har dere vært med på? Bare dårlige? Selvsagt skal bruden/brudgommen gjøres litt ekstra stas på, men det skal også være en grei tur for alle. Et utdrikningslag er en venninnetur. Anonymkode: 92d68...356 Skjønner ikke jeg heller. Jeg har vært på noen ganske dyre utdrikkingslag ( ikke for meg) , og det har vært noen av de kuleste helgene JEG har hatt. Jeg har jo ikke gitt bort penger til bruden/« prinsessen», men vi har skapt minner for livet for sammen. Hva er problemet med og legge årets jenetur til utdrikkingslaget, at en blir sjalu fordi bruden får litt ekstra oppmerksomhet? 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 14. mars 2022 #47 Del Skrevet 14. mars 2022 Perleblomst skrev (På 11.3.2022 den 16.10): Ganske sykt å forvente at andre med forpliktelser som jobb, barn, hus/hjem, lån og utgifter skal prioritere brudens drømme-utdrikkningslag. Hva om alle vennene gifter seg en etter en, så det blir 8 turer i løpet av 8 år? Sier seg selv at alle ikke har tid, råd eller lyst. Dessuten vil folk velge selv hvem de ferierer med og bestemme selv hva de gjør i ferien. Typisk jente-tankegang. Menn tenker: kult, en anledning hvert år til å reise på tur med kompiser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 14. mars 2022 #48 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei det er det faktisk ikke. Mine venninner har selvsagt andre venninner som jeg ikke kjenner like godt. Ikke bare en gjeng. Så det blir ikke en venninnetur det blir delvis en tur med helt fremmede. I tillegg så får en liten innvirkning på programmet når det er så mange som reiser sammen. Og det koster masse penger. Så nei. En kveld eller en overnatting i Norge er nok. Og det er kjekt misforstå meg rett. Anonymkode: 1af34...428 Ja, du kan risikere og få nye venner på turen. Kriiise.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #49 Del Skrevet 14. mars 2022 laPistola skrev (11 minutter siden): Går det ikke ofte begge veier? Er det bare en i den vennegjengen som skal gifte seg Ila livet? I min gjeng er det få som ser behovet med å gifte seg, så her er det i alle fall ikke en utgift som på sikt hadde blitt «rettferdig» for de fleste. Anonymkode: 0d0a2...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 14. mars 2022 #50 Del Skrevet 14. mars 2022 Brunello skrev (3 minutter siden): Typisk jente-tankegang. Menn tenker: kult, en anledning hvert år til å reise på tur med kompiser. Riktig, og så sitter vi damer og lurer på hvorfor mennene har kulere liv enn oss 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #51 Del Skrevet 14. mars 2022 laPistola skrev (8 minutter siden): Skjønner ikke jeg heller. Jeg har vært på noen ganske dyre utdrikkingslag ( ikke for meg) , og det har vært noen av de kuleste helgene JEG har hatt. Jeg har jo ikke gitt bort penger til bruden/« prinsessen», men vi har skapt minner for livet for sammen. Hva er problemet med og legge årets jenetur til utdrikkingslaget, at en blir sjalu fordi bruden får litt ekstra oppmerksomhet? 🤷♀️ Jeg ønsker å bruke pengene mine på ting jeg selv bestemmer. Og å reise med en gjeng bestående av mange man ikke kjenner er ikke en venninnetur. Anonymkode: 1af34...428 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 14. mars 2022 #52 Del Skrevet 14. mars 2022 laPistola skrev (Akkurat nå): Riktig, og så sitter vi damer og lurer på hvorfor mennene har kulere liv enn oss 😅 Og det verste er at mange av oss synes kona burde reist bort litt oftere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #53 Del Skrevet 14. mars 2022 laPistola skrev (8 minutter siden): Ja, du kan risikere og få nye venner på turen. Kriiise.. da bruker jeg heller pengene på en tur med den faktiske venninnegjengen. Anonymkode: 1af34...428 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 14. mars 2022 #54 Del Skrevet 14. mars 2022 Brunello skrev (2 minutter siden): Og det verste er at mange av oss synes kona burde reist bort litt oftere. Ja, det tror jeg på 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #55 Del Skrevet 14. mars 2022 laPistola skrev (8 minutter siden): Skjønner ikke jeg heller. Jeg har vært på noen ganske dyre utdrikkingslag ( ikke for meg) , og det har vært noen av de kuleste helgene JEG har hatt. Jeg har jo ikke gitt bort penger til bruden/« prinsessen», men vi har skapt minner for livet for sammen. Hva er problemet med og legge årets jenetur til utdrikkingslaget, at en blir sjalu fordi bruden får litt ekstra oppmerksomhet? 🤷♀️ Overforenkling av situasjonen. Det kommer helt an på gruppedynamikken og hvor nærme man er bruden. Hadde det vært en av mine beste venninner, så hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å bruke en langhelg eller tusenvis av kroner. I de lagene vet jeg at jeg hadde trivdes. Hadde det derimot vært en mer perifer venninne, så hadde jeg hatt null interesse av å bruke mange dager eller penger på eventen. Nå har jeg heldigvis ikke gode venninner som bedømmer suksessen av hverken utdrikkingslag eller noe annet etter prislappen, da. Anonymkode: 0d0a2...0d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 14. mars 2022 #56 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ønsker å bruke pengene mine på ting jeg selv bestemmer. Og å reise med en gjeng bestående av mange man ikke kjenner er ikke en venninnetur. Anonymkode: 1af34...428 Selvfølgelig bruker du penger på ting du selv bestemmer. Jeg er bare så uenig. Hadde selvsagt ikke invitert deg i et utdrikkingslag eller bryllup, så ikke noe problem egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #57 Del Skrevet 14. mars 2022 laPistola skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig bruker du penger på ting du selv bestemmer. Jeg er bare så uenig. Hadde selvsagt ikke invitert deg i et utdrikkingslag eller bryllup, så ikke noe problem egentlig Skjønner ikke at det er så vanskelig å fatte at ikke alle har lyst til å dra på en slik tur. Har du bare en vennegjeng hvor alle bare kjenner hverandre kanskje? Da kan jeg forstå at det kan bli en venninnetur. Men ellers er det en tur med mange fremmede, som koster mye og som en ikke har innflytelse på. Og klart det sikkert er kjekt likevel, men prinsipielt er jeg i mot slikt press og jeg vil anta at det er noen i din krets som tenker det samme. Anonymkode: 1af34...428 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 14. mars 2022 #58 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Overforenkling av situasjonen. Det kommer helt an på gruppedynamikken og hvor nærme man er bruden. Hadde det vært en av mine beste venninner, så hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med å bruke en langhelg eller tusenvis av kroner. I de lagene vet jeg at jeg hadde trivdes. Hadde det derimot vært en mer perifer venninne, så hadde jeg hatt null interesse av å bruke mange dager eller penger på eventen. Nå har jeg heldigvis ikke gode venninner som bedømmer suksessen av hverken utdrikkingslag eller noe annet etter prislappen, da. Anonymkode: 0d0a2...0d9 Nei, jeg bedømmer ikke suksessen etter prislappen, men hva som har vært mest gøy. Noen synes jo det er mest gøy og sitte hjemme og « drikke ut» bruden for og dra ut og drite seg ut. Billig og enkelt. Ikke suksess for meg. Det enkleste er vel og ha utdrikningslag med venner med noenlunde lik smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 14. mars 2022 #59 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner ikke at det er så vanskelig å fatte at ikke alle har lyst til å dra på en slik tur. Har du bare en vennegjeng hvor alle bare kjenner hverandre kanskje? Da kan jeg forstå at det kan bli en venninnetur. Men ellers er det en tur med mange fremmede, som koster mye og som en ikke har innflytelse på. Og klart det sikkert er kjekt likevel, men prinsipielt er jeg i mot slikt press og jeg vil anta at det er noen i din krets som tenker det samme. Anonymkode: 1af34...428 Nei, jeg har ulike vennegjenger. Har jo vært på utdrikkingslag hvor det har vært med nye venner. Det skjer jo på byturer, fester, julebord osv også, så at det var et problem for noen har jeg aldri tenkt over. Er det ikke vanlig at alle kommer med innspill for helgen, selvsagt med tanke på hva bruden vil, men også hva som kan være gøy for alle? Selvsagt kan det dukke opp en aktivitet som ikke er ens favoritt, men sånn er det vel med alt? Jeg skjønner ikke helt det med press.. det er kanskje greit og velge en forlover en er litt i takt med, så får de som føler « press» finne på noe annet og ikke ødelegge denne opplevelsen som forhåpentligvis er en gang i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #60 Del Skrevet 14. mars 2022 laPistola skrev (13 minutter siden): Nei, jeg bedømmer ikke suksessen etter prislappen, men hva som har vært mest gøy. Noen synes jo det er mest gøy og sitte hjemme og « drikke ut» bruden for og dra ut og drite seg ut. Billig og enkelt. Ikke suksess for meg. Det enkleste er vel og ha utdrikningslag med venner med noenlunde lik smak. Har ikke påstått at du bedømmer suksess etter prislappen heller, jeg påpeker simpelthen at hvor vellykket et utdrikkingslag oppleves beror på langt flere faktorer enn hvor mye eller lite penger man legger i det. Jeg nevnte så gruppedynamikk, eller for å være mer spesifikk; hvor man selv står i forhold til resten av gruppen. Mange vennegrupper består av svært ulike personligheter også, og da kan det være greit å legge seg på et ambisjonsnivå hvor flertallet kan trives istedenfor å ekskludere de som ikke passer slik som du foreslår. At venninnegjenger er som ett symbiotisk åttehodet monster a la amerikanske collegefilmer, opplever jeg som ganske sjeldent i virkeligheten. Anonymkode: 0d0a2...0d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå