AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Hva bør jeg tenke over og skrive om? Skal skrive om møtet med en pasient? Anonymkode: e192c...830
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 Dere har en mal på skolen dere bruker Anonymkode: b68d3...218 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 Du kan jo reflektere om hvordan pas må forholde seg til flere ulike pleiere som kommer nært på, bryter intimsonen. Være obs på non verbal språk både hos deg selv og pas. Hvordan kan du trygge pas med din væremåte. Osv osv. Anonymkode: a2a86...ea0
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 Jeg er ikke sykepleier, men ble nødt til å skrive refleksjonsnotat i et pedagogikk-emne. Jeg ante overhode ikke hva et refleksjonsnotat var, og ble møtt med sjokk og ingen klare svar whatsoever da jeg sa det til emneansvarlig (jeg har selv en naturvitenskaplig utdanning, og jeg var ikke den eneste som satt der som et spørsmålstegn). Det eneste jeg klarte å få ut av dem, var at vi måtte bruke referanser. Så mitt tips vil være å knytte refleksjonene dine over det du har gjort/sett i praksis opp mot teorien fra studiet. Er det ikke mye sykepleieteori? Har forstått det slik, fra en venninne som underviser på sykepleien. Knytt refleksjonene opp mot noen sentrale teoretikere der, slik at du viser at du kan teorien. Og så får noen sykepleiere her arrestere meg hvis jeg er helt på jordet. Jeg fikk i alle fall gode tilbakemeldinger på refleksjonsnotatene mine… Anonymkode: 8b9ac...72d 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #5 Skrevet 12. mars 2022 Lærer man ikke om det på studiet? Hilsen en som har lyst til å bli sykepleier. Anonymkode: 32f1e...b0e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 https://nla.instructure.com/courses/1234/pages/hvordan-skrive-refleksjonsnotat Anonymkode: 41dd0...21c 1
Kvalitet Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 Ta utgangspunkt i en situasjon du har opplevd i praksisen eller et møte du har hatt med en pasient. Beskriv situasjonen og skriv ulike tanker om det som skjedde. Var ikke situasjonen eller møte helt som du eller pasienten hadde tenkt? Hva kan ulike årsaker være og alternative løsninger? Beskriv flere ulike årsaker (minst 2) som kan være aktuelle og flere aktuelle løsninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå