AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Trenger tips til å overleve dagene fremover! Har fått korona og er blitt grise dårlig og 3 åringen er ikke blitt syk enda så her snakker man høyt energinivå og en som vil at mamma skal være med på absolutt alt. Å jeg prøver, men hva er deres beste tips til å kan få 5-10 minutters pause inni mellom slagene😅 Har ingen andre som kan ha han. bare så det er sagt. Skulle ønske det, men det er bare meg og han.❤️ Anonymkode: e7995...54a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Du får ikke sendt ham i barnehagen? Anonymkode: b3d5b...fb7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #4 Skrevet 11. mars 2022 Han kan vel være i barnehagen? Når han er hjemme, la han lage hytte i sofaen, eller se på tv. Har blitt mye tv her når jeg har vært syk. Anonymkode: 30793...de6 3
Heln Skrevet 11. mars 2022 #5 Skrevet 11. mars 2022 Jeg er syk (sikkert korona, får ikke dratt og kjøpt tester), 2 åringen her har også vært syk men er nå på bedringens vei. Likevel ikke i barnehagen i dag, så han lever livet og gjør alt som ellers ikke er lov. Tv har stått på siden vi sto opp, han får spise i sofaen og ommøblere stua så mye han bare gidder. Senere tenkte jeg han skulle få bade, ikke fordi han trenger det men fordi det slår ihjel en liten time. Oppdragelse og vanlige rutiner får vi ta en annen dag tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #6 Skrevet 11. mars 2022 Skjerm. Mye skjerm.. Vi hadde samme situasjon i høst, begge voksne lå langflate, en baby var småsjuk og grinete, men han på 3,5 var helt villbasse og i storform. Ble MYE skjerm. Han liker heldigvis også å lese bøker, så ble en del bøker også. Lego, plastilina og perling kan han sitte en stund med også. Men ja, hovedproblemet er de enorme mengdene energi i kroppen til ungen.. Leke "nå skal jeg ta tiden på deg mens du løper fra ene enden av huset til andre" o.l.? Dans - frys? Da kan du ligge på sofaen og styre musikken, mens han herjer. Anonymkode: a7b3b...f70
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #7 Skrevet 11. mars 2022 Hvis det blir skikkelig ille må du kontakte kommunen/barnevernet for avlasting. Aner ikke hvordan det fungerer, leste det på helsenorge eller FHI elns i går. Anonymkode: 25668...72d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #8 Skrevet 11. mars 2022 Tenker pappaen må trø til, uansett om barnet helst vil være med mamma... Anonymkode: 3b795...b8d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #9 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker pappaen må trø til, uansett om barnet helst vil være med mamma... Anonymkode: 3b795...b8d Ts skriver at det er bare hun og ungen... Det er altså ikke noen pappa med i bildet. Anonymkode: a7b3b...f70
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #10 Skrevet 11. mars 2022 Vannlek, tv, hyttebygging, stelle deg (spa) Anonymkode: 179d9...63b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #11 Skrevet 11. mars 2022 Vi hadde det slik for ca 3 uker siden, en frisk baby på 10 mnd og en frisk 3 åring, mamma og pappa rett ut med corona.. Det ble mye dusj/bading, maling, bygge duplo, lesing av bok, skjerm, han eldste fikk male meg med ansiktsmaling både i ansiktet og på ryggen, han eldste måtte leke litt med yngste innimellom, og når jeg ble noe bedre så tok jeg meg en paracet og gikk ut med eldste, kledde godt på meg slik at jeg ikke frøys når jeg satt stille, så satt jeg ute i en stol mens 3 åringen lekte ute. Det er tungt, ikke så lett å være syk mamma, ikke engang når man er 2 (for mannfolka blir bestandig sykere enn oss...) Anonymkode: 63f9f...b12 1
revue3 Skrevet 11. mars 2022 #12 Skrevet 11. mars 2022 Vaske duplo og andre vanntette leker i en balje med zalovann og oppvaskkost på badet. Sikker vinner her iallefalm
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #13 Skrevet 11. mars 2022 Barnehage er en ting, da får du en «hel arbeidsdag» med fri. Bruk det for det er verd. Ellers skjerm. Ja en 3 åring burde ut og leke, ikke sitte foran en skjerm. Men det er ikke snakk om at det skal være tilfelle i all evighet. En 3 åring kan klare å forstå at «mamma ikke føler seg helt bra», og trenger å ligge på sofaen å se tv. Sett på favoritten, og la barnet se tv, mens mor slapper av og prøver å bli frist. Bestill hjem mat om det er mulig, bruk minst mulig krefter, kutt der du kan kutte. Anonymkode: 1d272...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #14 Skrevet 11. mars 2022 Var i samme situasjon. Dessverre ble løsningen mye skjermtid, han fikk sitte på fanget og kose, kjøpte litt godteri og snacks, lot han se peppa gris på laptopen i senga siden vi la oss litt ekstra tidlig og sånt. Take out til middag 😅 er 100% alene så dessverre ingen far som kan bidra. Anonymkode: 941c1...00f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå