AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Hva i all verden var problemet hans? Bilbo hadde ringen i 60 år, og ga den opp uten kamp (se den første filmen). I mellomtiden dreper denne idioten umiddelbart den første personen ved siden av ham i det øyeblikket han oppdager ringen (åpningsscenen i film 3). Alt han gjorde var å se på den i 2 sekunder. Massivt plot-hole. Anonymkode: 3c6a3...c52 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 Svakere sjel, tenker jeg? Er en grunn til at en hobbit fikk i oppdrag å ta den med til Mount Doom. Anonymkode: 8d5cb...66f
Minmorsbarn Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Gollum hadde ringen mye lenger, hundrevis av år tror jeg. Ringen holdt han i live. Han var også en svakere sjel som drepte sin venn/slektning for å få tak i ringen. Les hobbiten, så forstår du 4 1
ltfutt Skrevet 11. mars 2022 #4 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Svakere sjel, tenker jeg? Er en grunn til at en hobbit fikk i oppdrag å ta den med til Mount Doom. Anonymkode: 8d5cb...66f Er nok det første tror jeg. Gollum var også en hobbit. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #5 Skrevet 11. mars 2022 ltfutt skrev (Akkurat nå): Er nok det første tror jeg. Gollum var også en hobbit. Nei, han var et folkeslag som lignet en hobbit. Anonymkode: 8d5cb...66f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #6 Skrevet 11. mars 2022 Minmorsbarn skrev (5 minutter siden): Gollum hadde ringen mye lenger, hundrevis av år tror jeg. Ringen holdt han i live. Han var også en svakere sjel som drepte sin venn/slektning for å få tak i ringen. Les hobbiten, så forstår du Nei, les HI. Anonymkode: 3c6a3...c52
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #7 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, han var et folkeslag som lignet en hobbit. Anonymkode: 8d5cb...66f Nei, han var hobbit. ltfutt skrev (3 minutter siden): Er nok det første tror jeg. Gollum var også en hobbit. Men her er plothullet. Hobbiter er resistente mot ringen. Anonymkode: 3c6a3...c52 2
ltfutt Skrevet 11. mars 2022 #8 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hobbiter er resistente mot ringen. Skal ikke gi meg så veldig inn på dette området, da jeg ikke er noen ekspert. Trodde dvergene var de som var resistente. Sauron gav dem ringer, uten at det påvirket dem. Både Bilbo, Sam, Frodo blir "påvirket" av ringen, selv om de har mye mer resistens enn mennesker 3
17.11 Skrevet 11. mars 2022 #9 Skrevet 11. mars 2022 Min teori er at det er ringen som selv avgjør hvor mye kraft den setter inn. De snakker om det i introen til første filmen. Den hadde behov for at Gollum drepte slektningen sin, og sånn historien skrider frem var det ikke nødvendig å påvirke f.eks. Bilbo i samme grad.
-venter- Skrevet 11. mars 2022 #10 Skrevet 11. mars 2022 Hobbiter blir jo påvirket av ringen. Frodo går jo nærmest inn i transe flere ganger med den på seg. Golum ble jo ikke Golum over å ha hatt ringen få dager. Han hadde den i flere hundre år mellom silmarillion og hobbiten. 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #12 Skrevet 11. mars 2022 Han hadde den lenge og brukte den faktisk. Både bilbo og Frodo ble jo også tydelig påvirket av ringen, og enda mer de gangene de brukte den. Anonymkode: c2aa6...517 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #13 Skrevet 11. mars 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva i all verden var problemet hans? Bilbo hadde ringen i 60 år, og ga den opp uten kamp (se den første filmen). I mellomtiden dreper denne idioten umiddelbart den første personen ved siden av ham i det øyeblikket han oppdager ringen (åpningsscenen i film 3). Alt han gjorde var å se på den i 2 sekunder. Massivt plot-hole. Anonymkode: 3c6a3...c52 Litt personlighet. Bilbo viste seg heller ikke fra sin beste side da han fant ringen Anonymkode: c2aa6...517 3
Hoppetaujenta Skrevet 11. mars 2022 #14 Skrevet 11. mars 2022 Åhhh...uansett en fantastisk detaljert og besnærende historie han fant på der, J.R.R.Tolkien. Jeg er storfan! 3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #15 Skrevet 11. mars 2022 Hoppetaujenta skrev (6 timer siden): Åhhh...uansett en fantastisk detaljert og besnærende historie han fant på der, J.R.R.Tolkien. Jeg er storfan! Ja veldig! Jeg så hele triologien i romjula og deretter hobbiten-filmene, var nesten trist når jeg var ferdig for ville være i «bobla» litt til 😅 Anonymkode: c26cd...151 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #16 Skrevet 11. mars 2022 Vil ikke si Bilbo ga den fra seg uten noe om og men 😅 Ikke minst når han senere prøver å ta den fra Frodo. Jeg har ikke svaret, men det er tydelig at ringen påvirker folk annerledes. Ikke minst var Smeagol ikke helt den samme hobbiten som Frodo og Bilbo. Han var fra en mye tydligere tid enn dem, og hobbiter kan ha utviklet seg en hel del i de årene mellom når han fant ringen og når Bilbo tok den fra ham/ringen forlot han for Bilbo. Du har også faktum at Smeagol ikke akkurat var helt den samme personen som Bilbo. An tyv, manipulator ol. Men det tok ikke lenge før Bilbo ble påvirket, da han «lyver» (ikke sier direkte hva som skjedde) ganske raskt om at ham har ringen rett etter at han finner ringen. Hobbiter har kanskje muligheten til å stå i mot kraften av ringen, men man må kanskje også være av en viss karakter. Jeg vet ikke jeg, bare fyrer løs med tanker Anonymkode: 974e7...f31 3
Gjest AprilRyan Skrevet 11. mars 2022 #17 Skrevet 11. mars 2022 Det har kanskje noe med personligheten til den som har ringen. Alle ble jo påvirket av den, men Gollum eller Smeagol drepte faktisk for å få ringen. Samtidig så påvirket ringen alle til det negative så det skulle nok litt til for å stå imot den. Til og med Gandalf ble oppslukt av den, men klarte å stå imot. I tillegg hadde Gollum ringen i lang tid og hele han endret seg på grunn av den og han ble gal av å ha ringen. Noe som ikke er så rart, men han ville jo ikke gi fra seg ringen sånn uten videre når ringen var hele livet hans.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #18 Skrevet 12. mars 2022 Gollum skulle aldri ha hatt ringen i utgangspunktet. Han var villig til å drepe for den, og han gjorde det også. Han hadde den i årevis og døde for ringen. Han var psykisk syk, og ble bare verre og verre. Anonymkode: b5bcb...33a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #19 Skrevet 12. mars 2022 Hva er det man har i lommsene sine??! Anonymkode: 9e74a...0f8 1
Nicathv Skrevet 12. mars 2022 #20 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gollum skulle aldri ha hatt ringen i utgangspunktet. Han var villig til å drepe for den, og han gjorde det også. Han hadde den i årevis og døde for ringen. Han var psykisk syk, og ble bare verre og verre. Anonymkode: b5bcb...33a Mentalhelsevesenet i Middle-Earth er helt elendig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå