Gå til innhold

Bør jeg ta pengene ut av globalt indexfond

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke allverdens med penger men det er snakk om ca 100 000kr hvorav 70 av dem allerede står i index-fond, tenkte på å putte 30 000 inn i fondet nå men er det en god idé? Bør jeg ta dem ut? 
situasjonen jeg baserer spm på regner jeg med er kjent

Anonymkode: 6ff39...893

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville satt inn nå, ikke ta ut, da realiserer du tapet som jeg regner med at du har hatt nå de siste mnd.

Sparing i fond er langsiktig sparing. Du vil oppleve oppturer og nedturer i løpet av spareperioden. Ikke sett penger i fond som du trenger de neste 3-5 årene (lav risiko) og 5 år ++ hvis du har  høyere risiko i fondene.

Anonymkode: 015f7...0cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Nei.

Vet ikke.

stryk det som ikke passer…

Anonymkode: 14452...7b1

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg ville satt inn nå, ikke ta ut, da realiserer du tapet som jeg regner med at du har hatt nå de siste mnd.

Sparing i fond er langsiktig sparing. Du vil oppleve oppturer og nedturer i løpet av spareperioden. Ikke sett penger i fond som du trenger de neste 3-5 årene (lav risiko) og 5 år ++ hvis du har  høyere risiko i fondene.

Anonymkode: 015f7...0cf

+1 til denne. For all del ikke selg og realiser tapet. Kjøp mer nå som det er på billigsalg. (Går ut ifra det gjelder langsiktig sparing siden det er fond). 

Anonymkode: 65279...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...