AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Del Skrevet 11. mars 2022 Jeg har fått en langvarig skade i ankelen som gjør at jeg ikke klarer å gå tilogfra busser og t-baner i utbredt grad lenger, og vi måtte nettop vrake bilen da den ble for dyr å fikse. Ortopeden anbefalte sykling. Det er 9 km til jobb/skole totalt, og jeg vil sykle en større trehjuling transportsykkel med to barn. 7km av strekningen er sykkelsti. Hvor lang tid vil dette ta? Hvor fort sykler man på sykkelstier med tyngre større sykler? 12 km i timen? 10? Jeg har ikke syklet på mange år og har null peiling. Den er elektrisk. Anonymkode: 485c0...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #2 Del Skrevet 11. mars 2022 Jeg er ikke så erfaren, men vet at jeg sykler 4,4 km på 15-17 minutter. Med elsykkel. Så du vil kanskje bruke det dobbelte? Jeg har heller ikke tung sykkel, så du kan kanskje legge på noen minutter på grunn av det. Anonymkode: 21d10...7b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #3 Del Skrevet 11. mars 2022 Prøv og se Det vil være umulig å svare på. Ingen kan si hvor fort akkurat du sykler. Noen er i god form og sykler kjempefort, andre ikke. Noen er redd for å sykle fort, andre ikke. Noen sykkelveier har mer folk og unger og bikkjer og svinger i seg enn andre. Noen har flere bakker enn andre. Osv. Så du må nesten bare prøve og se. Anonymkode: 27403...807 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #4 Del Skrevet 11. mars 2022 Det kommer veldig an på forholdene. Gangvei kan være så mangt. Jeg syklet vanlig sykkel uten el 8,5 km hver vei på mellom 25 og 40 minutter avhengig av om det er vinterføre eller bar bakke. På vinteren er snittfarten på det verste føret ned i 14 km/t på sommeren ligger den fort på rundt 20 km/t uten problemer. Anonymkode: e02c4...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #5 Del Skrevet 11. mars 2022 Om du ikke har noen utfordringer knyttet til kondisjon eller muskelstyrke, eller bare sykler oppover, kan du sykle mye raskere enn 10-12 km/h. Jeg sykler 1,1 mil til jobb hver dag og så lenge det ikke er veldig vinterføre, bruker jeg mellom 20 og 30 minutter. Det er på vanlig sykkel uten el-motor, men bruker omtrent samme tid når jeg bruker el-sykkkelen til mannen min. Med unntak av oppoverbakker, sykler jeg alltid så raskt at jeg ikke får støtte av el-motoren. På vinteren bruker jeg lenger tid, men det er mest fordi jeg er en pyse. Anonymkode: 070a8...2c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #6 Del Skrevet 12. mars 2022 Transportsysklene har ganske kraftig motor, så litt avhengig av vegstandard, topografi og form, vil jeg tippe du vil ligge i 20-25 km/t på flatere partier, noe høyere nedover og noe lavere oppover. Jeg sykler 5 km på ca 15 så vil tro kan ta utgangspunkt i en halvtimes tid. Litt mer i starten til du kommer inn i rutinen. Perfekt tidspunkt å begynne å sykle på! Vær forberedt på at du ikke vil tilbake til kollektiv (i alle fall i sommerhalvåret). Jeg er mye mer opplagt som syklist enn de periodene jeg er kollektivreisende. Anonymkode: 0c2c2...42a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 20. mars 2022 #7 Del Skrevet 20. mars 2022 Jeg har syklet endel til jobb på elsykkel i varierende terreng; bittelitt sti, mye grusvei og mye gang-og sykkelvei. Det er 22km én vei, og jeg bruker ca 1 time. Basert på det ville jeg anta at du bruker en ca en halv time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #8 Del Skrevet 20. mars 2022 Jeg har en snittfart på ca 23 km/t på elsykkel til og fra jobb. Sykler i veibanen siden det ikke finnes sykkelstier her, og motsatt vei av «rushet» både morgen og ettermiddag. Hvor fort du kan sykle på sykkelsti avhenger av hvor mange andre som bruker stien, men tipper det går litt saktere når du må ta hensyn til andre syklister og eventuelt gående. Ikke vær redd for å bruke ringeklokke! Beregn ekstra god tid de første dagene, så finner du fort ut hvor lang tid du trenger. Og husk at det går fortere etter hvert som formen stiger. Anonymkode: ac524...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
proghodet Skrevet 20. mars 2022 #9 Del Skrevet 20. mars 2022 Tjukkas på elsykkel her, bruker 20-25 minutter på 7,5 km 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #10 Del Skrevet 20. mars 2022 Sykler 11 km på 45 minutter, men det er en haug med lyskryss hele tiden. Uten ville det nok tatt 30minutter. Anonymkode: 85b52...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå