AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Hei! Jeg har desverre ingen andre å spørre om råd, så da tar jeg til kvinneguiden for å se om noen har noen fornuftige tilbakemeldinger til hvordan jeg kan løse problemet mitt! Saken er at jeg fortsatt bor med min ustabile og tidvis voldelige ex. Grunnen er fordi jeg ikke har noe familie eller venner som bor nært nok til at jeg kan bo hos dem til jeg har fikset problemet mitt og det er: Jeg har blitt økonomisk fucked av dette forholdet, så jeg har typ ingenting igjen på sparekonto til et eventuelt depositum på leilighet til meg selv. Jeg har bsu og fond osv men hvis jeg tar ut pengene derifra vil jeg jo aldri kunne ha bsu igjen og jeg må betale tilbake skattefordelene jeg har fått. Jeg er student og har akkurat fått meg en deltidsjobb. Derfor har jeg prøvd å tenke meg ut til noen alternativer: 1. Prøve meg på despositumsgaranti fra Tryg forsikring. Jeg har ingen anelse om hvordan dette er tatt imot i utleiemarkedet - er det noen som veit? 2. Selge bunaden min. Den får jeg 27.000-30.000 for regner jeg med. (Ligger ingen ute på Finn.no for lavere summer hvertfall og min er kun brukt 3 ganger) 3. Ta opp et lite forbrukslån for å få nok til depositum. Hva burde jeg velge eller hva hadde du gjort? Ja jeg vet at jeg burde greie å ta det valget selv, men jeg er så jævlig nedkjørt men endelig motivert nok til å gjøre noe med situasjonen min og komme meg til helvette vekk så jeg hadde satt pris på noen greie svar. mvh meg (j25) Anonymkode: 1159b...ab0 1
Hmmmmmm Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 Jeg hadde gått for første valget. Har ingen erfaringer. Men hadde gått for det uansett. Ring å få ordnet det, og ring fort på leiligheter. Du kan klare det om du står på litt
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Fond kan du jo ta ut, og der kan du bare opprette ny sparing senere. Jeg ville IKKE tatt opp forbrukslån om du kun har en liten deltidsjobb. Hadde du hatt fast jobb så kunne det gått. Har du kontaktet studentsamskipnaden der du studerer og hørt om de kan hjelpe? Har du familie som kan hjelpe deg med depositum? Ville ikke solgt bunaden, det vil du komme til å angre veldig på. Anonymkode: 65a9f...5c6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #4 Skrevet 11. mars 2022 Reis på krisesenter, og få de til å hjelpe deg. Anonymkode: 31bc7...1e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå