AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Er bare så lei. Føler jeg ikke kan stole på en eneste sjel. Hver gang jeg får en ny venn finner jeg kort tid etterpå ut at de baksnakker meg. Hele livet føler jeg at jeg har vært åpen og hatt tillit til folk men nå er det nok. Er fortsatt ung men har i 90% av tilfellene hvor jeg møter folk kun dårlige erfaringer. Trives best med dyr faktisk. Jeg har virkelig gitt folk en sjanse men i min «venninnegjeng» f eks baksnakker og sladrer folk som om det er det eneste de har å gjøre på. Vurderer bare å leve et liv uten venner for føler at uansett hvor mange ganger jeg gir folk en sjanse i livet mitt så stabber de meg i ryggen så fort jeg snur ryggen til.. Kunne egentlig skrevet side opp og side ned om eksempler jeg har hatt i livet men da hadde jeg blitt sittende her hele dagen.. Kjenner jeg bare er møkklei folk. Gir folk sjanse på sjanse men sitter igjen med en følelse av at det var forgjeves. Kjenner jeg gir litt opp. Er det flere som føler det slik eller er jeg alene? Anonymkode: b02b0...539 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 Du er ikke alene. Mine tre venner er ikke mine venner…Man er seg selv nærmest, som vi også er?🤷♀️ Men familie er ikke bedre, dessverre. Menneskets natur er ikke lett å gjøre noe med. Jeg er for lite interessert i sladder til at jeg finner det interessant. Prøver å være en ok venn, men opplever det ikke motsatt alltid😌 Anonymkode: 0b48e...f11
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Vet du hvorfor 'alle' baksnakker deg? Er det noe du gjør eller er som er grunnen? Anonymkode: ec886...5d6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #4 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du hvorfor 'alle' baksnakker deg? Er det noe du gjør eller er som er grunnen? Anonymkode: ec886...5d6 Hele livet har jeg opplevd at de fleste folk jeg møter på er falske. Er selv snill og grei men føler at de som faktisk er dårlige mennesker er de mest populære av en eller annen grunn. Får mest oppmerksomhet osv. Noe de absolutt ikke fortjener. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er ikke alene. Mine tre venner er ikke mine venner…Man er seg selv nærmest, som vi også er?🤷♀️ Men familie er ikke bedre, dessverre. Menneskets natur er ikke lett å gjøre noe med. Jeg er for lite interessert i sladder til at jeg finner det interessant. Prøver å være en ok venn, men opplever det ikke motsatt alltid😌 Anonymkode: 0b48e...f11 Samme her! Har «venninner» men det er kun folk jeg henger med for å ha noe å gjøre på. Jeg kan ikke fortelle de en hemmelighet eller si noe personlig for da vet plutselig halve kloden det, selvom jeg ber se om å ikke si det videre.. Ts Anonymkode: b02b0...539 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #5 Skrevet 11. mars 2022 Høres ut som om du bør finne deg venner andre steder. Anonymkode: 3539f...3b9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #6 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ut som om du bør finne deg venner andre steder. Anonymkode: 3539f...3b9 Synes bare at det er utrolig trist at det skal være så vanskelig å finne en god og ekte venn.. Vurderer å bare å leve livet alene med dyr og familie (Har en god familie heldigvis). Ts Anonymkode: b02b0...539 3
anonymbruker2312 Skrevet 11. mars 2022 #7 Skrevet 11. mars 2022 Jeg er så enig med deg, hvor jeg alltid opplever at de mest falskeste og frekke personene er de som oftest er mest populære. Det gjelder i vennegjenger og også på arbeidsplass. Grunnen til hvorfor de er så "populære" er fordi de er flinke til å manipulere, så slu som de er. Jeg har alltid gjennom mitt hele liv hatt falske venner. Jeg sitter den dag i dag, 26 år, med kun to venner. Det er mer enn nok for meg. For bare 2 år siden var jeg veldig opptatt av å ha mange venner og å gjøre mye sosialt. Jeg ble så lei til slutt av alt falskhet og svik at jeg bestemte meg for å roe meg ned. Nå er jeg evig takknemlig for den beslutningen jeg ga meg selv. Jeg gjør ingenting annet enn å jobbe i mitt liv, hvor jeg i ny og ne kan finne på noe sosialt. Det har gitt meg ro i kroppen, mindre negativitet og enda mer fokus på meg selv. Jeg har kommet langt av å kun tenke på meg selv og fokusere på mitt liv. Jeg hadde ingen fremtid før og la mye vekt på å bare være sosial. Jeg følte meg rett og slett tom, i tillegg til å omgås med falske venner. Det finnes veldig lite oppriktig og ærlige personer i verden den dag i dag dessverre. Anbefaler deg sterkt til å begynne å kun fokusere på deg selv og avslutte vennskap med en gang de er falske og uærlige. Det tar mye av din energi og glede. 3
Nathea Skrevet 11. mars 2022 #8 Skrevet 11. mars 2022 (endret) Baksnakking er så fælt. Jeg stoler heller ikke på noen andre mennesker. Jeg hadde noen venner en gang og de baksnakke meg. Fordi de ville ikke være venn med meg alle samtidig. Og siden de ikke ville være vennen min samtidig så må de være enige om det. Og da har de snakka om meg. I tillegg så baksnakke bestevenninnen meg. Hun fortalte om en krangel vi hadde til venninna si og kjæresten til venninna si. Jeg fikk hele avhandlinga på veggen min på Facebook. Men hun venninna mi var fast bestemt på at hun ikke hadde sagt noe. Men hvordan kan hun ikke ha sagt noe når hver minste detalj ble publisert på veggen min på Facebook sånn at alle så det. Etter dette så klarte jeg ikke å stole på henne mer. Jeg stoler ikke på noen. Mennesker baksnakker og de henger ut folk på Facebook. I tillegg så lyver folk om at de ikke har sagt noe! Jeg vet snart ikke mere jeg. Etter denne hendelsen ble alt forandra. Jeg er så avhengig av å stole på folk og at folk ikke baksnakker meg. Nå har jeg mista all trua. Jeg klarer ikke å stole på andre mennesker fordi de mobber og henger meg ut på veggen min på Facebook sånn at alle vennene mine på Facebook leser alt. Jeg stoler mye mere på dyr enn mennesker. Kjæresten til venninna var vennen på Facebook og det var han som hengte meg ut. Jeg trodde det ikke var lov til å henge ut folk på veggen på Facebook sånn at alle leser dritt om meg. Endret 11. mars 2022 av Nathea 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #9 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hele livet har jeg opplevd at de fleste folk jeg møter på er falske. Er selv snill og grei men føler at de som faktisk er dårlige mennesker er de mest populære av en eller annen grunn. Får mest oppmerksomhet osv. Noe de absolutt ikke fortjener. Samme her! Har «venninner» men det er kun folk jeg henger med for å ha noe å gjøre på. Jeg kan ikke fortelle de en hemmelighet eller si noe personlig for da vet plutselig halve kloden det, selvom jeg ber se om å ikke si det videre.. Ts Anonymkode: b02b0...539 Hvor gammel er du, og hvor i landet bor du? Anonymkode: d6e73...506
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #10 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vet du hvorfor 'alle' baksnakker deg? Er det noe du gjør eller er som er grunnen? Anonymkode: ec886...5d6 Det er bare noe alle gjør. Du også blir baksnakket, sånn er det bare . Det er en del av å ha vennekrets, og det trenger ikke å være noe spesiell grunn det kan være ren sladder av kjedsomhet. Anonymkode: 9b25f...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #11 Skrevet 11. mars 2022 Hva med å ikke ha så høye forventninger til andre og ta det for det det er? I min venninnegjeng baksnakker alle hverandre, det er vanlig å måtte lufte irritasjon og erfaringer med andre. Jeg er innforstått med at de andre snakker bak min rygg og de motsatt. Vi er ganske åpne om det også. Men selvfølgelig, snakker ikke om sånn helt syk baksnakking, men «vanlig» baksnakking. Vi er fortsatt glade i hverandre og liker å tilbringe tid sammen, men vi trenger space også😅 Jeg blir ikke påvirket av det, tenker det er sånn livet er. Det er bakdeler og fordeler i alle vennskap. Du skal være ganske heldig for å finne en person som ALDRI baksnakker og klarer å holde på hver minste lille ting du forteller for seg selv. Så lenge du har familie som du sier, eller hvert fall 1 person (forøvrig synes jeg ikke det er så nødvendig heller) som du kan stole 100% på så kan du ikke be om så mye mer føler jeg. Anonymkode: 127b8...a07 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #12 Skrevet 11. mars 2022 Ofte går det på mangel på noe å snakke om🥴Da kan det (visstnok🧐) lette samtalen litt🤷♀️Jeg prøver å unngå dette, men slik tenker ikke alle da. Anonymkode: 0b48e...f11
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #13 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvor gammel er du, og hvor i landet bor du? Anonymkode: d6e73...506 Er 23 Og trist å lese om dere andre her som føler det på samme måte/har samme erfaring. Livet skal ikke være lett, det er sikkert. Jeg fokuserer kun på meg selv og mine nærmeste nå. Kjipe mennesker har gjort meg til den jeg er idag. Ts Anonymkode: b02b0...539
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #14 Skrevet 11. mars 2022 Jeg har droppet å ha venner. Viser seg at venninner baksnakker/lager drama, mens kompiser til syvende og sist prøver å sjekke meg opp. Holder meg til min mann og mine to barn, og nyter også egentid helt for meg selv. Kollegaer går jeg ikke veldig dypt med, holder det på overflaten med dem. Gidder rett og slett ikke involvere meg med folk som ikke gir meg glede. Anonymkode: 24dc5...cc4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #15 Skrevet 11. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Trives best med dyr faktisk. Vi mennesker er også dyr. Homo sapiens er en apetype. Vi er aper. https://australian.museum/learn/science/human-evolution/humans-are-apes-great-apes/#:~:text=Humans%20are%20classified%20in%20the%20sub-group%20of%20primates,primate%20sub-group%20known%20as%20the%20hominoids%20%28Superfamily%20Hominoidea%29. Anonymkode: 1f275...800 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #16 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): I min venninnegjeng baksnakker alle hverandre, det er vanlig å måtte lufte irritasjon og erfaringer med andre. Herregud A....a07 du normalisere å baksnakke hverandre? Det er jo helt sykt. Jeg er også drittlei mennesker ts. Det jeg trodde var gode "venner" har vist seg å være det stikk motsatte. Jeg har vært god å ha når de må ha hjelp til noe, men så fordufter de bare. Anonymkode: 7e0c4...b7c 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #17 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud A....a07 du normalisere å baksnakke hverandre? Det er jo helt sykt. Jeg er også drittlei mennesker ts. Det jeg trodde var gode "venner" har vist seg å være det stikk motsatte. Jeg har vært god å ha når de må ha hjelp til noe, men så fordufter de bare. Anonymkode: 7e0c4...b7c Ja jeg er ikke så hårsår og stiller ikke så store krav. Man må faktisk tåle litt her i livet. Livet er ikke så seriøst. Men kos dere alene med ingen venner fordi ingen lever opp til de høye forventningene deres. Anonymkode: 127b8...a07 1
Lava Anne Skrevet 12. mars 2022 #18 Skrevet 12. mars 2022 (endret) Det som er dumt med synet på mennesker er at vi glemmer at de er dyr, så vi forventer masse, så blir vi skuffet for at vi ikke gjør det bedre. Skaff deg katt med mindre du er klar for å se mennesker for det de er: En blanding av hund, katt og papegøye. Endret 12. mars 2022 av Lava Anne 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #19 Skrevet 12. mars 2022 Men er det så farlig å bli baksnakket litt? Hev deg over det, og hold på med ditt ❤👍 Anonymkode: 79c4d...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #20 Skrevet 12. mars 2022 Jeg skjønner at du er drittlei om du har opplevd mye vondt, men du er også et menneske selv, er du en drittsekk? Det finnes andre som deg, mennesker som ikke liker baksnakking og mobbing. Det gjelder å finne dem, og droppe de som ikke gjør deg godt å være med. Dette høres ut som en enkel oppskrift, men sånt tar tid. Anonymkode: 9e21f...fe3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå