Gå til innhold

Skal på ny jobb om 2 dager og gruer meg. Pc jobb./ kontor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på ny jobb og gruer meg… kan ingenting og skal få opplæring.

hva hvis jeg ikke forstår det jeg blir lært? Vil føle meg dum som sier denne tekonologig er for vanskelig for meg? Jeg er ok flink i pc, ikke veldig flink. 
kan man si under første dag opplæring at nei dette var ikke noe for meg? På kvelden når jeg kommer hjem foreksempel?

og får jeg forsatt betalt for den ene dagen? For det skulle jeg

Anonymkode: d05fc...43c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje den som skal lære deg opp er like stressa? "Klarer jeg lære bort dette her jeg da?" 😄 Alle har måtte lære det de jobber med, tror dette skal gå kjempefint jeg! Tror du går hjem den dagen skikkelig letta og glad 😉

Sier de at du skal få betalt for den dagen gjør du det.

Anonymkode: 6c06e...1ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du tilbakestående på noe vis?

Anonymkode: 584c3...821

Skrevet

Hvis du føler deg elendig etter i dag, så håpet jeg du gir det en sjanse til!

Ny jobb er skummelt, og det er ikke sikkert første dag går helt perfekt, men det kommer til å gå bedre og bedre. Folk har generelt stor forståelse for at det er mye å ta inn første dagen, og at det er mye å sette seg inn i de første ukene.

Og bare for å ha sagt det, jeg jobbet delvis med support av saksbehandlere på kontor, og det er STOR variasjon når det kommer til teknologisk kompetanse. Enkelte bruker pc daglig, men aner ikke hvordan de for eksempel søker i sine egne dokumenter. Lista ligger altså ikke nødvendigvis så høyt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er null stress å si at det er noe du ikke skjønner første dagen. Jeg spør om de dummeste ting fortsatt nå etter 1 år. I går var det hvordan jeg kobler skjermene, som plutselig var frakoblet, til PC-en. Hehe. Og jeg blir sett på som dyktig i jobben min, altså. 

Anonymkode: 1fa82...b18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er du tilbakestående på noe vis?

Anonymkode: 584c3...821

Nei, men jeg kan fort gi opp hvis jeg ikke skjønner.

jeg er utrolig dårlig i matte og sånne type forståelser.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kanskje du skal spare arbeidsgiveren for holdningen din 🤔 Hvordan fikk du jobben? Via NAV?

Anonymkode: da790...2b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å gå veldig fint.  Du kommer til å være så trøtt første kvelden at du ikke har tid til å tenke på jobben. 

Første dagen går med til å hilse på folk, få utdelt utstyr, begynne å sette deg inn i hva du skal gjøre. 

Ingen som forventer at du skal være verdensmester første dagen, ikke engang første året. 

Jeg trenger stadig litt hjelp/støtte i min jobb, og jeg blir regnet som spesialist i mitt fagfelt.  Alle trenger litt hjelp i blandt, de som ikke spør om hjelp koster ofte bedriften mye, de sløser mye tid på finne ut av ting på egenhånd. 

Anonymkode: f2447...94e

• Liker 2
Skrevet

Lite matte i dei fleste kontorjobba. Spør etter skriftlege rutiner (manglar ofte, men er greie å ha om dei eksisterar. Kontorjobbar har ofte eindel rutinearbeid). Fyrste dagen handlar om å møte folk og praktiske ting (få pc og påloggingsnamn, nøkkelkort osb) og å møte folk. Alle er tappa etter fyrste arbeidsdag, det er normalt og betyr ikkje at du vil vere tappa kvar dag til «evig tid». 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du må godta at det er mye du ikke vil skjønne i starten. Ting vil komme etter hvert. Du vil også kjenne på at det som er nylært vil glippe, også komme tilbake. Det er helt normalt. Plutselig så sitter det. Men det tar tid å lære seg nye ting. 

Du må i hvert fall gi det en måned, helst to-tre, får du kan si at du ikke forstår og ikke er god nok til jobben. 

Lykke til! Ikke gi opp!

Anonymkode: 07ab4...d5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er heller ikke så god i matte. Jeg jobber lite med tall, men om det er noe spør jeg enten daglig leder (som er økonom) eller noen på regnskap.

Anonymkode: 1fa82...b18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hopp uti det, spør om det du er usikker på - skriv det ned. Prøv så godt du kan :) kommer langt med det!

Anonymkode: fe9c5...f41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...